• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • lillefröe

Är det någon som har erfarenhet av foglossning och hur det känns? Jag vet att det är tidigt men jag har börjat känna något jag inte känt förut (nu v.9). 

Det gör tvärt ont i slidan och strålar ut till anus och klitoris (hela vägen med andra ord) och sedan ner i höger ben hela vägen ner till foten? Kommer och går lika snabbt. 

Tankar? 

• Josefine02

Jag tycker det rent ut sagt är dåligt att man inte blir erbjuden UL tidigare. Vem vill gå nästan halva graviditeten och sen få se att sin bebis inte lever och sen att få föda ut den död? Usch! Tycker man kan få ett UL i v.12-13 åtminstonde då den "magiska gränsen" är uppnådd. Då kan man upptäcka tidigare mf/ma!

Vill så gärna göra ett UL men vet inte vem jag ska kontakta för jag har hört att de gyn som finns här inte gör UL pga oro. Ska på inskrivning på ons och tänkte fråga bm om hon möjligtvis kan hjälpa mig. 10+4 idag! Vågar nästan inte berätta för någon om graviditenen pga oro att det gått snett! GAAAH

• baby on board
    mikipiki skrev 2014-12-08 01:47:10 följande:

Hej :) jag hoppar in här trots att det är flera sidor skrivna! Väntar mitt andra barn och har bf i början på juli, får veta "exakt" datum på tisdag när jag ska på ultraljud! Men har jag själv räknat rätt ska det vara den 4:e :)

Hej, jag tror jag har där omkring jag också, om mina beräkningar stämmer. Har dock fått inskrivningstid så sent som den 19:e december, känns som en evighet innan man får veta kanske lite mer noga. 
  • Alvolina

Tror min mage börjar spurta iväg nu:)

Hur känner ni för vecka 12. Kan man börja slappna av lite? Jag tycker 10% risk fortfarande är mycket ;)

• MrsFreud

Snart dags för inskrivning och VUL. Ska bli skönt att få det avklarat, även om jag inte är speciellt rädd för missfall eller liknande.

• Magnolia10
    Alvolina skrev 2014-12-08 22:00:00 följande:

Hur känner ni för vecka 12. Kan man börja slappna av lite? Jag tycker 10% risk fortfarande är mycket ;)

sites.google.com/site/miscarriageresearch/miscarriage-general

Hittade den här länken med missfallsstatistik. Om man gjort ett tidigt vul verkar man kunna slappna av (ändå lättare sagt än gjort) ganska tidigt så efter v 12 borde man ju kunna det! :) Verkar vara betydligt mindre risk än 10% risk om man litar på amerikansk forskning! :)
  • lillefröe
    Alvolina skrev 2014-12-08 22:00:00 följande:

Ja håller med någon annan som skrev. 10% låter helt annorlunda än de siffror jag har hört. Vart har du fått dessa uppgifter från? 
  • lillefröe
    Ellonbellon skrev 2014-12-09 09:40:19 följande:

Jag har hört typ 1% risk från vecka 12+0...

Jo 10% skulle ju innebära att var tionde person fick ett sent missfall eller dödfött barn. Låter otroligt. 

Men ska höra med barnmorskan idag! Ska dit på inskrivning :) 

• Jennie89

Det verkar som mitt illamående har lugnat ner sig *woho* det är däremot mycket jag inte klarar av att äta. Jag ska på julbord med mitt jobb på fredag och med sambons jobb på lördag, kommer bli intressant...
    Så skönt för er som redan gjort vul! Jag har inskrivning på fredag och hoppas på att få göra ett i början på januari (fick göra med dottern efter att jag i princip satt och grät under hela samtalet) får vi inte kommer vi boka privat.
    8+3 idag, dotterns hjärta hörde vi  11+0, det börjar närma sig! Jag behöver någon form av bekräftelse innan jag kommer ta in det helt. 

Aug-13 - T