• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • hallonlakrits1
    lillefröe skrev 2014-12-08 19:35:50 följande:

Men gud det låter ju jättebra. Här får man göra KUB privat om man är under 35, kostar 2200 kr då.. Om man vill göra tidigt ultraljud privat eller VUL då så kostar det 800 kr. Spöke

Imorgon ska jag iallafall till min BM och tror nog jag kan ha medicinska skäl nog att få göra ett tidigt ultraljud via landsstinget. Men vi får se vad hon säger! Skulle vara skönt att få se att det faktiskt är något där inne. Är i v.9 nu, så att vänta 10 veckor till känns plågsamt Obestämd

Jag tillhör Västerbottens läns landsting. Ska du göra KUBtestet? 

Jaså, ja det är ju inte alls lika fin möjlighet som det bjuds på i vissa andra landsting som här. Jag har tagit blodprov inför KUB-testet så ja, det blir det på nästa ul. Och detta med så sent ultraljud för er också. Jag gjorde ju privat sådant förra veckan och det kostade 700kr, och var värt varenda krona.

Fick du nåt besked idag om du får göra ett tidigare ul? Det borde väl nästan funka med ett vanligt ul och inte ett vul för dig när det gått så här många veckor?
  • hallonlakrits1
    Mikesfru skrev 2014-12-09 12:56:57 följande:

Grattis AnnaHbg till att få se pickande hjärta! Och hallonlakrits1! Underbar känsla.

Tack! Glad Lycka till på ditt Glad
  • hallonlakrits1
    emmiiiek skrev 2014-12-09 16:46:37 följande:

Hej. Har inte skrivit här tidigare men säger Hej nu! =) 
    Idag var vi och kollade på våran lilla kotte som växer i min mage.
    Jag är i vecka 11 nu och beräknad till 5 juli. 
    Allting såg bra ut och bebisen rörde sig för fullt =)

Jag bor i Borås tillsammans med min familj och väntar det tredje barnet. Jag är 23 år gammal och har en dotter som är född april 09 och en son som är född mars 14. 

Grattis till alla er andra också. 

Grattis! Då är vi rätt nära i bf, jag har några dagar senare.
  • MrsFreud

Hej tjejer. 
    Var som sagt hos barnmorskan idag för inskrivning och VUL, vilket resulterat i att vi just nu sitter med massor av känslor, tankar och rädslor. Vi hade planerat ett absolut sista barn, men ödet (som jag egentligen inte ens tror på) ville annorlunda och det är två små i magen som delar moderkaka och fostersäck. Det är med andra ord enäggstvillingar, och just eftersom de delar moderkaka och fostersäck är riskerna betydligt större. Känns fruktansvärt att behöva säga det, men vi är inte glada och sitter i valet och kvalet. Som en del av er vet hade vi en hel del komplikationer förra graviditeten, och är rädda för att något liknande ska hända igen. Lutar dock åt att vi fortsätter graviditeten som planerat, jag har inte hjärta att göra någonting annat när det trots allt handlar om friska barn. Men ja... chocken är ett faktum. Ska se om jag kan lyckas få in en vul bild på datorn och visa er, det är ju dock inte så mycket att se ännu...

• Liten till
    MrsFreud skrev 2014-12-09 18:44:57 följande:

Hej tjejer. 

Var som sagt hos barnmorskan idag för inskrivning och VUL, vilket resulterat i att vi just nu sitter med massor av känslor, tankar och rädslor. Vi hade planerat ett absolut sista barn, men ödet (som jag egentligen inte ens tror på) ville annorlunda och det är två små i magen som delar moderkaka och fostersäck. Det är med andra ord enäggstvillingar, och just eftersom de delar moderkaka och fostersäck är riskerna betydligt större. Känns fruktansvärt att behöva säga det, men vi är inte glada och sitter i valet och kvalet. Som en del av er vet hade vi en hel del komplikationer förra graviditeten, och är rädda för att något liknande ska hända igen. Lutar dock åt att vi fortsätter graviditeten som planerat, jag har inte hjärta att göra någonting annat när det trots allt handlar om friska barn. Men ja... chocken är ett faktum. Ska se om jag kan lyckas få in en vul bild på datorn och visa er, det är ju dock inte så mycket att se ännu...

Oj. Jag förstår att ni måste vara chockade! Hoppas allt går bra ändå, och att ni kommer överens hur ni ska göra. Spännande att se bild!
  • Anna Hbg

MrsFreud: Oj, vilken överraskning!

Måste vara sjukt omtumlande och jag förstår att ni är chockade.

• lillefröe
    hallonlakrits1 skrev 2014-12-09 17:23:31 följande:
    Jaså, ja det är ju inte alls lika fin möjlighet som det bjuds på i vissa andra landsting som här. Jag har tagit blodprov inför KUB-testet så ja, det blir det på nästa ul. Och detta med så sent ultraljud för er också. Jag gjorde ju privat sådant förra veckan och det kostade 700kr, och var värt varenda krona.

Fick du nåt besked idag om du får göra ett tidigare ul? Det borde väl nästan funka med ett vanligt ul och inte ett vul för dig när det gått så här många veckor?
    Ja! Jag kommer få göra extra ultraljud både nu på måndag i v.10 och sedan i v.15 och sedan RULen i v.19-20. Jag skulle tydligen få göra det vare sig jag ville eller inte pga min anamnes. Så det känns jättespännande och nervöst.. och jättekul! Jag vet inte om det blir VUL eller vanligt på magen ännu, men det får vi se på måndag! 
  • lillefröe

Godkväll!  

Idag har jag vart på inskrivning hos min BM. Första gången jag träffade henne och intrycket var nog ändå ganska bra, MEN hon var väldigt virrig. Besöket tog 2 timmar totalt, då gick vi igenom min anamnes med sjukdomshistoria och så vidare, sedan togs blodtryck, vikt, blodprover (en hel massa) och lämnade urinprov. 

Sedan tog jag upp min oro och att jag ville göra ett tidigt ultraljud men det hade hon tydligen redan bestämt att jag skulle få göra pga min anamnes och det kommer jag få göra på måndag redan! Känns jättenervöst och jättekul att få se om det är någonting därinne. <3 Då kommer jag vara i v.10 (9+2) 

BM sa också att BF blir 17:e juli, så precis som jag räknat ut, men vi får se om ultraljudet säger något annat. 

• mikipiki

Då har jag varit på ultraljud idag och fått reda på att jag är i vecka 10 :) bf 11/4! Bebben sprattlade och där var ett fint litet hjärta som pickade :) så glad!