• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Jennie89
    Anna Hbg skrev 2014-12-16 11:45:47 följande:

Tack alla för omtanken!

Hittade inga hjärtljud idag så ser mörkt ut. Den hade växt som den skulle så måste ha hänt precis. Nu ärdet bara att vänta på att det ska dra igång sen ska jag tillbaks på måndag och se så att allt är ute. :(

Lycka till alla!!!

Neej... Mardrömmen =( 
    Ta hand om varandra! 
    Aug-13 - T
  • Minifer
    Anna Hbg skrev 2014-12-16 11:45:47 följande:
    Tack alla för omtanken!
    Hittade inga hjärtljud idag så ser mörkt ut. Den hade växt som den skulle så måste ha hänt precis. Nu ärdet bara att vänta på att det ska dra igång sen ska jag tillbaks på måndag och se så att allt är ute. :(
    Lycka till alla!!!
    Åh nej! =( Är de helt säkra? Hemskt ledsen för er skull!!!
  • Ningo

Hej!

Är tidig i min graviditet men ändå fått så mycket förändringar, allt ifrån att jag inte kan äta saker jag gillat tok mycket.Som chocklad, kaffe och sötsaker.

Vet ni vad sånt beror på? finns de fler än jag som verkligen ogillar saker man gillat mycket förr? Kram

• faerie
    Ningo skrev 2014-12-17 14:04:23 följande:

Hej!

Är tidig i min graviditet men ändå fått så mycket förändringar, allt ifrån att jag inte kan äta saker jag gillat tok mycket.Som chocklad, kaffe och sötsaker.

Vet ni vad sånt beror på? finns de fler än jag som verkligen ogillar saker man gillat mycket förr? Kram

Ja det är vanligt och beror på hormonerna som kroppen producerar. Det blir lite som en chock för kroppen, och allas kroppar reagerar olika, men det är väldigt vanligt att man får avsmak för vissa matvaror - även om man gillat det förr. Jag kan till exempel inte med mörk choklad för tillfället, trots att jag alltid älskat det innan graviditeten :)
  • MrsFreud

Hej!

Det är samma här. Saker jag tyckt om förut smakar nu vidrigt, och istället är jag sugen på saker jag inte alls brukar äta.
  • Jenny78

Hej!

I vanliga fall så lever jag typ på kaffe, te och choklad men bara tanken på det nu får mig att klökas. Men däremot är jag sugen på oboy som jag inte ätit sen jag var barn
  • Sixtensmamma14
    Jenny78 skrev 2014-12-17 17:35:49 följande:
    I vanliga fall så lever jag typ på kaffe, te och choklad men bara tanken på det nu får mig att klökas. Men däremot är jag sugen på oboy som jag inte ätit sen jag var barn
    Jag är också sjukt sugen på oboy! Lever också på kaffe i vanliga fall men det blir bara en halv kopp om dagen numera.. Och typ 5 koppar oboy!
    Jag hatar rödbetssallad i vanliga fall men har varit så sugen på det så det läska i munnen på mig. Knaasigt Förvånad
  • Liten till

Märkligt vad olika saker ni är sugna på

Jag har lite små ont i halsen och har tråkigt, är hemma från jobbet, känner mig helt matt och slut. Och ingen bra nässpray får man ju använda

Jag försöker äta det som faller mig in, men tyvärr så blev det mest chips och godis idag. Vill fortfarande inte ha nån varm mat...

Är så galet kissnödig heela tiden. Vad aka man göra? (Ja förutom att fortsätta kissa då? )

• Trisp

Hej!

Jag har nu skapat en FB grupp för oss som bor i Stockholm och som är runt 40- den är hemlig dvs om du skriver i den kan inga andra än de som är i gruppen se det du skriver och ingen annan kan se att du är med i gruppen.

Det du gör är att du skriver ett meddelande till mig Trisp här på fl med ditt FB namn- sedan lägger jag till dig som vän på fb. När du har accepterat min vänförfrågan på fb så kan jag lägga till dig i gruppen. Vore kul om vi blev ett litet Stockholmsmamma gäng för oss 40 + eller runt där

• Maddss

Jag är sugen på surt godis. Jag har alltid varit en lakrisälskare men nu lockar det sura...

Jag kan för det mesta bara äta kall mat, varm mat får mig att må illa.

Men sålänge som jag slipper spy är jag nöjd.

Vägde mig hos bm idag och har gått ner nästan 3kg och jag är i 10+4 så de märks att jag inte äter som jag gjort..

Nä nu blev jag sugen på Oboj, bäst jag gör mig ett glas :)