• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Jenny78

För mig är det svårt att hålla vikten pga illamåendet, så är glad att jag hade lite extra att ta av från början :)

• Sixtensmamma14

Någon som är orolig för att gå upp för mycket i vikt? Jag gick upp över 20 kg förra graviditeten och vill inte göra det igen Rynkar på näsan 

Det här med att vara kissnödig. I natt gick jag upp tre gånger för att kissa. Känner att det inte är riktigt normalt!? haha..
    Går redan upp på nätterna då min son inte sover så det är frustrerande att behöva springa på toa med.

• Ningo
    Sixtensmamma14 skrev 2014-12-18 11:01:38 följande:

Någon som är orolig för att gå upp för mycket i vikt? Jag gick upp över 20 kg förra graviditeten och vill inte göra det igen Rynkar på näsan 

Det här med att vara kissnödig. I natt gick jag upp tre gånger för att kissa. Känner att det inte är riktigt normalt!? haha..
    Går redan upp på nätterna då min son inte sover så det är frustrerande att behöva springa på toa med.

Känner mig också orolig för vikten, det är min första graviditet. Äter inte så mycket mer men småäter mellan målen och det är pga illamåendet.

• Magnolia10

Jag är lite orolig över att min vikt kommer skena iväg! Har redan gått upp 1,8kg nu när jag är i v 11! Jag är så extremt hungrig hela tiden och så fort jag börjar känna mig det minsta hungrig blir jag illamående om jag inte äter. Så nu blir det så att jag äter lite för stora portioner plus att jag småäter mellan måltiderna! Försöker hålla mig till frukt men nu i jultider så är jag tyvärr omgiven av godis så då slinker även sånt skräp ner :( Är smal i figuren men misstänker att jag kommer bli en ballong i slutet...
  • Sixtensmamma14
    Magnolia10 skrev 2014-12-18 11:20:56 följande:
    Jag är lite orolig över att min vikt kommer skena iväg! Har redan gått upp 1,8kg nu när jag är i v 11! Jag är så extremt hungrig hela tiden och så fort jag börjar känna mig det minsta hungrig blir jag illamående om jag inte äter. Så nu blir det så att jag äter lite för stora portioner plus att jag småäter mellan måltiderna! Försöker hålla mig till frukt men nu i jultider så är jag tyvärr omgiven av godis så då slinker även sånt skräp ner :( Är smal i figuren men misstänker att jag kommer bli en ballong i slutet...
    Illamåendet borde ju släppa om någon/några veckor som tur är! Jag äter också massor nu.. Men det kanske är bra för då kanske man lugnar sig med maten senare? Man får väl hoppas ^^
    Förra graviditeten kunde jag inte äta för ens i vecka 13 typ så jag hade gått ner först och sen så åt jag som bara den.. Haha Rynkar på näsan
  • Magnolia10
    Sixtensmamma14 skrev 2014-12-18 11:34:54 följande:
    Illamåendet borde ju släppa om någon/några veckor som tur är! Jag äter också massor nu.. Men det kanske är bra för då kanske man lugnar sig med maten senare? Man får väl hoppas ^^
    Förra graviditeten kunde jag inte äta för ens i vecka 13 typ så jag hade gått ner först och sen så åt jag som bara den.. Haha Rynkar på näsan
    Ja och grejen är att jag egentligen inte mår alls illa, enbart vid hunger då jag drabbas av värsta kväljningarna utan att ens känna mig direkt illamående. Knepigt värre! Är ju dock min enda krämpa (förutom trötthet och avsaknad av sexlust) så jag har ju kommit väldigt lindrigt undan om man jämför med många andra :)
  • MrsFreud

Ja, jag tänker också mycket kring vikten. Har dock sedan början på oktober gått ned ca 7 kg (pga medicin jag tog innan). Misstänker att jag kommer gå upp en hel del denna graviditet, men så är det ju två i magen också. Surt att behöva kämpa med att gå ned i vikt efter graviditeten bara. Var i mitt livs form efter barn nr 5 och trodde jag var klar med allt vad barn hette då. Tji fick jag och sitter nu med bebismage och ett par kg för mycket ;)
  • jag och mina små

Jag var på inskrivning igår. Inte ett kilo upp ÄN! Mår illa som satan fortfarande. Har fått mycke större bröst, liten bula på magen och jätte ont i brösten.

• hallonlakrits1
    Liten till skrev 2014-12-18 06:49:48 följande:
    Jo jag använder otrivins vanliga när jag är tvungen, som när jag ska äta. Men annars använder jag otrivin menthol, så den här känns ju som att använda vatten... Men men vad gör man inte för att liten i magen ska må bra!
    Okej. Ja precis, den lille kommer först. Glad
  • Ellonbellon

Men nässpray är ju inte skadligt för barnet (enl. min bm), utan det är för att slemhinnorna på gravida är sköra, och man kan lätt blöda näsblod etc. Jag använde det när jag var förkyld, men med måtta. Och självklart ska man sluta när det börjar lätta i näsan, annars försvinner det ju aldrig.