• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Kakalfen

Jag ÄLSKAR godis i vanliga fall och äter det flera Garbo veckan men nu mår jag illa av blotta tanken. Har varit vegetarian sen jag var 10 år men är nu sugen på kokt torsk?!

• Kakalfen

Ni som ska berätta för familjen på julafton, hur ska ni gå till väga? Jag har några alternativ:

-Rama in ul-bild + bild på treåringen, ge till far- och morföräldrar och skriva att det är från barnbarnen

-Slå in Ul-bild och skriva ett rim om att det ska komma en liten till

-Har köpt en bok "Jag ska få ett syskon" till treåringen, fattar de hinten?

-Lägga till ett rim till boken om att det ska komma ett syskon. Risken är ju att folk inte lyssnar så noga också måste vi berätta i alla fall, hehe!kanske är säkrare att rikta rimmet till de som ska fatta?

• Jennie89

Jag får ta tillbaka att illamåendet släppt, igår var värsta dagen hittills, illamående, kramper i magen (som jag tillslut tror var sura uppstötningar, någon som haft det? Trodde jag fick mf) och kräkningar. 
    Idag är jag bara sugen på chips och surt godis. Tur att det är fredag... Jag fick åka hem från jobbet igår och stannar hemma idag. När jag är tillbaka efter julledigheten hoppas jag innerligt att jag mår bättre, har egentligen inte tid att vara hemma.

Vi räknar ner till den 8de och vul, bara tre veckor kvar! 

Aug-13 - T
  • Alvolina
    Kakalfen skrev 2014-12-19 04:17:08 följande:

Ni som ska berätta för familjen på julafton, hur ska ni gå till väga? Jag har några alternativ:

-Rama in ul-bild + bild på treåringen, ge till far- och morföräldrar och skriva att det är från barnbarnen

-Lägga till ett rim till boken om att det ska komma ett syskon. Risken är ju att folk inte lyssnar så noga också måste vi berätta i alla fall, hehe!kanske är säkrare att rikta rimmet till de som ska fatta?

Jag är så imponerad av er som tar mod till er att annonsera sådär. Det är inte min grej alls, skulle helst vilja att någon annan berättar och helst att ryktet bara sprider sig självt om det nu finns intresse för det. Med första barnet var det i och för sig lite mer spännande men nu känner jag verkligen inte behovet av att gör en grej av det. Känner mig jättetråkig. Vänder väl mig till svägerskan och berättar att vi väntar barn, sen uppfattar säkert resten av släkten det också när vi börjar prata om det.
  • Sixtensmamma14
    Kakalfen skrev 2014-12-19 04:17:08 följande:

Vi har köpt en body som det står "storebror" på till våran son i julklapp. Näär jag ska berätta på fb så kommer jag lägga upp en bild på sonen med bodyn på sig :)
  • Ellonbellon
    Alvolina skrev 2014-12-19 07:36:29 följande:
    Jag är så imponerad av er som tar mod till er att annonsera sådär. Det är inte min grej alls, skulle helst vilja att någon annan berättar och helst att ryktet bara sprider sig självt om det nu finns intresse för det. Med första barnet var det i och för sig lite mer spännande men nu känner jag verkligen inte behovet av att gör en grej av det. Känner mig jättetråkig. Vänder väl mig till svägerskan och berättar att vi väntar barn, sen uppfattar säkert resten av släkten det också när vi börjar prata om det.
    Tycker inte man behöver göra någon grej av det om man inte vill, man är väl inte tråkig för det! Det handlar för mig inte om mod, det är bara inte sån jag är. Mamma gjorde jag en speciell sak för, resten får bara veta det efter vart.

Jag la in ett foto på graviditetstestet i en hög med våra bröllopsbilder. Det tog en liten stund för mamma att snappa om det hela, men det var ett kul sätt. :)
  • Magnolia10

Det kanske har diskuterats här innan men jag bara måste fråga hur ni andra klarar jobbet med extrem trötthet? Jag tycker att det är jättejobbigt och vet knappt vad jag ska ta mig till! Finns ingenstans på min arbetsplats att gå undan och jobbar i öppet kontorslandskap så kan inte smygsova framför datorn heller.... Satt precis och blundade några minuter på toa men folk börjar väl undra om man är där inne alltför länge... :)

• Ellonbellon
    Magnolia10 skrev 2014-12-19 13:44:30 följande:

Det kanske har diskuterats här innan men jag bara måste fråga hur ni andra klarar jobbet med extrem trötthet? Jag tycker att det är jättejobbigt och vet knappt vad jag ska ta mig till! Finns ingenstans på min arbetsplats att gå undan och jobbar i öppet kontorslandskap så kan inte smygsova framför datorn heller.... Satt precis och blundade några minuter på toa men folk börjar väl undra om man är där inne alltför länge... :)

Jag satt också på toa väldigt mycket de första 10 veckorna...
    Bokade in mig på möten med mig själv så jag kunde sova en stund på mötesrummen (låste).
    Satt och stirrade på skärmen också, utan att jobba.

Det börjar äntligen släppa lite nu, så skönt.
  • Sixtensmamma14

Usch, trodde det där med illamående var över. Bara jag inte åkt på magsjukan.. Det lär jag ju märka.. Rynkar på näsan
    Sambon jobbar på skola och det går magsjukan där nu....