• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Alvolina

Illamåendet blev mycket bättre efter postafen. I söndags skippade jag faktiskt tabletten och har mått bra sedan dess. Kan få lite små attacker av illamående när jag håller på med mat eller ska äta men det är helt okej. Precis ett sånt illamående man vill ha:)

• Lisen89
    Alvolina skrev 2014-11-11 16:08:33 följande:

Illamåendet blev mycket bättre efter postafen. I söndags skippade jag faktiskt tabletten och har mått bra sedan dess. Kan få lite små attacker av illamående när jag håller på med mat eller ska äta men det är helt okej. Precis ett sånt illamående man vill ha:)

I helgen mådde jag väldigt dåligt, mådde illa och låg i soffan heela lördagen. Tycker också att det har blivit bättre nu, idag har det bara kommit till och från. Blev lite orolig först att de liksom försvann men det kanske kan variera från dag till dag? Är i v 7 (6+4) idag!
  • Jennie89

Hej! Hänger gärna med er. Plussade i söndags och sambon fick en fin farsdagpresent =)
    Bf 17 juli, en månad innan dottern fyller två =) Vi har försökt sen april så känns verkligen efterlängtat! Nu håller vi bara tummarna att det ska gå vägen. 

Inga symptom än mer än att jag var förstoppad två dar runt bim och aningen mer blodtrycksfall än vanligt - Fast det kan vara inbillning =)

Ser fram emot att följa er!

Aug-13 - T
  • lillapyret3

Åh, jag vill också vara med här :)

Är också gravid, i v 6. Å enligt gravidappen kommer knodden den 10/7.

De är min tredje graviditet och jag har såå svårt att dölja de. Jag har dessutom inga bra kläder som kan dölja magen heller. Så det är jättesvårt :/ hur gör ni?

Hade tänkt försökt dölja de fram till jul och berätta då, men de känns ju som att jag är så illa tvungen att berätta de tidigare innan dom listar ut de själv. Mamma vet garanterat redan :) hon ser allt!

När berättar ni? Och hur? :)

• Josefine02

Känns som de flesta har flytt från denna tråden till fb grupperna? Tråkigt isåfall :(

Vi ska berätta vid jul, kommer bli sjukt roligt och vi längtar! :) detta är min andra graviditet och är multimegasvullen!! Så försöker gå med pösiga koftor och tröjor när jag ska någonstans! Som sagt. Längtar tills man kan berätta! Spricker snart! :D

• JennyVendelay

Finns det någon fb-grupp man kan gå med i? Bor i Karlstad, kul om någon grupp finns där folk bor nära- annars kvittar det!

• chilibean
    Josefine02 skrev 2014-11-12 08:35:24 följande:

Känns som de flesta har flytt från denna tråden till fb grupperna? Tråkigt isåfall :(

Vi ska berätta vid jul, kommer bli sjukt roligt och vi längtar! :) detta är min andra graviditet och är multimegasvullen!! Så försöker gå med pösiga koftor och tröjor när jag ska någonstans! Som sagt. Längtar tills man kan berätta! Spricker snart! :D

Ja, inte många som skriver längre ju. Jag vill själv vänta lite med att joina fb gruppen tills efter första mötet med barnmorskan nästa torsdag så jag vet att allt är i sin ordning. 

Känns som jag inte kan hålla det hemligt länge till. Mår så fruktansvärt dålig av illamåendet så jag vet inte hur länge till jag orka jobba....Klara knappt av att äta något annat än clementin och citronvatten. Det är mitt första barn och jag föreställde mig att det skulle bli jobbigt men inte sååååå jobbig så man känner sig sjösjuk precis HELA dagarna. 
  • Axeladra

För mig är de min tr fjärde graviditet andra barnet är också leta svullen jeansen passar i te längre så bl lite bylstiga tröjor osv men de är jätte svårt.

J de är tråkigt att så många lämnat jag håller mig gärna kvar här då jag känner mig säkrare här..

b

EnTredje skrev 2014-11-11 15:44:04 följande:

Jag är i vecka 5 och är så svullen! Tredje barnet och jag kan knappt dölja! Hoppas det lägger sig!!!

Nån annan???

• Axeladra

Dumma autokorekt

Axeladra skrev 2014-11-12 10:11:25 följande:

För mig är de min tr fjärde graviditet andra barnet är också leta svullen jeansen passar i te längre så bl lite bylstiga tröjor osv men de är jätte svårt.

J de är tråkigt att så många lämnat jag håller mig gärna kvar här då jag känner mig säkrare här..

b

Fjärde pga av några mf på vägen så vi hoppas så innerligt denna gång.
  • Malvik

Jag är kvar här, är inne och läser varje dagen har inte skrivit så värst mycket. Jag fick en lite ljusröd blödning i förrgår och nu på morgonen ytterligare en liten blödning, vet inte vad jag ska tro. Har inte ringt bm än och vet inte om jag vågar göra det heller når det är så. Finns kininet mycket man kan göra, är i v 5+6 idag.

Svar på tråden BF JULI 2015