• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Lavendla
    namnlös123 skrev 2014-10-26 07:45:01 följande:

Vilken vecka är alla i ? , jag är på 4+1 idag .

Någon som redan få några graviditets symtomer ? :)

Jag är i v5 om det stämmer såklart och jag tycker jag bor på toa för jag är så pinknödig jämt och trött värsta tröttheten har slagit till och så känns tuttarna kan jag lova
    Gravidblogg --> lavendla.wordpress.com
  • MagicQueen
    namnlös123 skrev 2014-10-26 07:45:01 följande:

Vilken vecka är alla i ? , jag är på 4+1 idag .

Någon som redan få några graviditets symtomer ? :)

Jag är i v 5 (4+2).

Illamående på morgonen. Gasig mage o lös i magen. Stickningar i brösten o ömma. Precis samma symtom som för 6 o 7 år sedan då jag väntade mina pojkar
  • MagicQueen
    SeBe skrev 2014-10-26 07:51:31 följande:

Jag plussade svagt BIM +3 o dagen efter fick jag GRAVID på digitala testet. Har plussat tidigt med tidigare graviditeter så är i ärlighetens namn lite orolig att ngt är fel.

Tänkte jag skulle kontakta en privat klinik o göra ett vul när jag är i vecka 6-7 för att förhoppningsvis se ett litet hjärta ticka. ????

Sedan om allt är bra längre fram så gör vi även ett KUB.

Åhh jag skulle osså vilja göra ett tidigt vul så jag kan stilla min oro iom mina tidigare mf. Finns det nån chans man kan få göra det genom sjukhuset eller är det privat som gäller?
  • Beth1
    SeBe skrev 2014-10-26 07:51:31 följande:

Jag plussade svagt BIM +3 o dagen efter fick jag GRAVID på digitala testet. Har plussat tidigt med tidigare graviditeter så är i ärlighetens namn lite orolig att ngt är fel.

Tänkte jag skulle kontakta en privat klinik o göra ett vul när jag är i vecka 6-7 för att förhoppningsvis se ett litet hjärta ticka. ????

Sedan om allt är bra längre fram så gör vi även ett KUB.

Känner mig också lite orolig då jag plussade svagt men det stegrar varannan dag så jag hoppas det ökar tillräckligt. Vill också göra ett tidigt ul för att känna mig trygg.

Idag är jag i v 4+2
  • SeBe
    MagicQueen skrev 2014-10-26 08:45:18 följande:
    Jag är i v 5 (4+2).

Illamående på morgonen. Gasig mage o lös i magen. Stickningar i brösten o ömma. Precis samma symtom som för 6 o 7 år sedan då jag väntade mina pojkar smile2.gif
    Jag är i 4+5 och har en massa graviditetskänningar! Men eftersom jag har haft det sedan första dagen vi bestämde oss för att försöka få en 3:a så är jag rätt övertygad om att dom än så länge bara är inbillning!

Dessutom fick jag ryggskottet från helvetet i tisdagsmorgon så att ta sig ur sängen på morgonen gör tok-ont! Så största delen av min fokus ligger på att det ska bli bättre...

Fast vad gör ett ryggskott när man har en bebis i magen!! <3 Går omkring o småler hela tiden, kan liksom inte sluta!
  • Josefine02

Hej! Plussade idag!! :) är så glad och pirrig! Andra barnet, har en dotter på 9 månader så det blir tätt. Men det var det vi ville :)

Plussade exakt 2 veckor efter ÄL, bim visste jag inte eftersom jag har haft oregelbunda cykler sen dottern kom. BF 1 juli enligt mina beräkningar!

Är svullen som en gris, och har vart det hela veckan, och jag bara kände på mig att jag var gravid men vågade inte riktigt hoppas! Nu väntar man bara på att alla jobbiga gravidsymptom ska dyka upp!! Men är med orolig för mf denna gången än med första!

Förra gången oroade jag mig ingenting. Antar att det är mina moderskänslor denna gång :)

Haha, långt det blev. Hoppas ni orkar läsa! :)

• SeBe
    MagicQueen skrev 2014-10-26 08:48:04 följande:
    Åhh jag skulle osså vilja göra ett tidigt vul så jag kan stilla min oro iom mina tidigare mf. Finns det nån chans man kan få göra det genom sjukhuset eller är det privat som gäller?
    I min första grav fick jag göra det på sjukhuset för jag fick en blödning tidigt i graviditeten. Vi hade då en rad missfall i bagaget o jag var helt förkrossad. Men det slutade väl och bebisen är idag en kille på snart 6 år! Med lillebror gjorde vi inget vul utan först KUB (som vi själva betalade).

Så jag tänker nämna för BM att jag vill göra ett vul, och tycker hon att det ska ske via sjukhuset så gör jag gärna det såklart, men annars kontaktar jag privatklinik och bokar. Allt för att få sinnesro antar jag... :-O
  • SeBe
    Josefine02 skrev 2014-10-26 09:46:21 följande:

Hej! Plussade idag!! :) är så glad och pirrig! Andra barnet, har en dotter på 9 månader så det blir tätt. Men det var det vi ville :)

Plussade exakt 2 veckor efter ÄL, bim visste jag inte eftersom jag har haft oregelbunda cykler sen dottern kom. BF 1 juli enligt mina beräkningar!

Är svullen som en gris, och har vart det hela veckan, och jag bara kände på mig att jag var gravid men vågade inte riktigt hoppas! Nu väntar man bara på att alla jobbiga gravidsymptom ska dyka upp!! Men är med orolig för mf denna gången än med första!

Förra gången oroade jag mig ingenting. Antar att det är mina moderskänslor denna gång :)

Grattis! Jag har 17 månader mellan mina två första grabbar, det borde bli ngt liknande för dig!
  • MagicQueen
    Josefine02 skrev 2014-10-26 09:46:21 följande:

Grattis

jag har 11 månader mellan mina pojkar som nu är 6 o 7 år. Vi ville ha dom tätt och det fick vi. Båda blev till på första försöken. Gick inte lika lätt denna gång. Men nu ska det gå vägen
Svar på tråden BF JULI 2015