• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Jedsitha

Jag hjälper Lavendla med facebookgruppen så om någon vill bli tillagd går det bra att PM:a mig :)

Välkommen och grattis till alla nya!

Jag smsade alla nära på morgonen jag plussade och "kom ut ur garderoben" på Facebook på eftermiddagen. Efter missfall på mindre än 1,5 år så var jag trött på att behöva dölja vad som händer, jag behövde stöd och uppmuntran för det har varit en tuff bergochdalbana och för mig blev det värre av att behöva tänka mig för vad jag säger och till vem. Att få missfall är lika naturligt som att få barn men känns väldigt ensamt eftersom ingen pratar om det. Sen jag började berätta har jag fått höra av flera i bekantskapskretsen att dom också gått igenom det. För mig har det viktigaste varit att dom jag söker stöd hos vet och dom som påverkas av mitt illamående och trötthet.

Hippo, jag har två vänner som blött rätt ordentligt och t o m fått ligga till sängs delar av graviditeten och ändå fått sina efterlängtade barn :) Håller tummarna för dig!

• Annalouise

Här är en som precis plussat för första gången! Bf 1-5 juli. Jag har haft bruna flytningar sedan i söndags då jag skulle ha mens. Hoppas att det inte betyder något :)

• Anna GBG
    Beth1 skrev 2014-10-28 00:45:36 följande:
    Nej andra

Hon blev överlycklig haha, det var rätt väntat också eftersom vi sagt att vi skulle försöka på en tvåa under hösten.

Ja vi kommer vänta med att berätta för alla andra så länge. Stort grattis till plusset! E det första barnet för dig?
    Japp, första barnet och kan knappt fatta det! Om jag inte hade haft utebliven mens och ont i brösten så hade jag inte trott på det där plustecknet :P
    Vi har precis köpt en än så länge obygd 4a utanför stan och jag har precis opererat korsbandet, så jag kan inte gå tillbaka till matchspel på 10 mån, så alla i vår närhet tror att vi ska passa på att skaffa barn nu, men jag förnekar så mkt det bara går :P

Kul att det gick så fort för dig, var det första försöket nu i höst??
  • Beth1
    Anna GBG skrev 2014-10-28 10:03:38 följande:
    Japp, första barnet och kan knappt fatta det! Om jag inte hade haft utebliven mens och ont i brösten så hade jag inte trott på det där plustecknet :P
    Vi har precis köpt en än så länge obygd 4a utanför stan och jag har precis opererat korsbandet, så jag kan inte gå tillbaka till matchspel på 10 mån, så alla i vår närhet tror att vi ska passa på att skaffa barn nu, men jag förnekar så mkt det bara går :P

Kul att det gick så fort för dig, var det första försöket nu i höst??
    Åh vad underbart! Första gången man går igenom detta är så otroligt speciell. Är det utanför Gbg? Vi köpte hus i våras utanför stan också men jag pendlar in till jobbet.

Det tog sig på andra försöket nu och sist gick det på första så jag vågar knappt slappna av. Känns som att det är lite för bra för att vara sant på något vis. Hur länge har ni försökt?
  • Beth1
    Hippo83 skrev 2014-10-28 07:53:07 följande:

Igår kväll och imorse har jag fått ljusrosa flytningar när jag går på toa. Jag vet att det kan vara både ofarligt och tecken på missfall. Behöver nu lite upplyftande historier.

Jag håller tummarna!
  • Anna GBG
    Beth1 skrev 2014-10-28 11:31:25 följande:
    Åh vad underbart! Första gången man går igenom detta är så otroligt speciell. Är det utanför Gbg? Vi köpte hus i våras utanför stan också men jag pendlar in till jobbet.

Det tog sig på andra försöket nu och sist gick det på första så jag vågar knappt slappna av. Känns som att det är lite för bra för att vara sant på något vis. Hur länge har ni försökt?

Det blev Bollebygd av alla ställen ska vi flytta till :P

Så det blir bilpendling för min del också sen när vi väl flyttat.
    Vi bestämde oss för att sluta med prev.medel i sept, funkade med en gång alltså! 
    Känns som väldigt många man pratar med får missfall, så man är ju lite nervös och vill inte bli alldeles för glad än? Men du har klarat dig från det eller?

• annaknr3

Ni som får blödning, det behöver inte vara nån fara! Jag hade det i ca V 7 med min son. Höll på att dö när jag gick på toa och såg blodet. Blod=missfall i min värld då... Dock slutade det blöda och sonen föddes på BF+1, fullt frisk!

• Beth1
    Anna GBG skrev 2014-10-28 15:55:50 följande:

Det blev Bollebygd av alla ställen ska vi flytta till :P

Så det blir bilpendling för min del också sen när vi väl flyttat.
    Vi bestämde oss för att sluta med prev.medel i sept, funkade med en gång alltså! 
    Känns som väldigt många man pratar med får missfall, så man är ju lite nervös och vill inte bli alldeles för glad än? Men du har klarat dig från det eller?

Bollebygd blir säkert toppen. Jag bor i Landvetter

Vi har klarat oss från missfall än så länge som tur är. Skönt att det tog sig så fort för er. Det är ju nervöst men man måste ju tänka att allt ska gå bra.

Ringde mvc idag och fick tid redan 13 nov, kändes ganska tidigt eller? När har ni varit innan?
  • Jedsitha
    Beth1 skrev 2014-10-28 16:48:33 följande:

Bollebygd blir säkert toppen. Jag bor i Landvetter

Vi har klarat oss från missfall än så länge som tur är. Skönt att det tog sig så fort för er. Det är ju nervöst men man måste ju tänka att allt ska gå bra.

Ringde mvc idag och fick tid redan 13 nov, kändes ganska tidigt eller? När har ni varit innan?

Jag var där första gången igår redan på samtal om bl a hälsa, fick även en remiss för att få en ordentlig undersökning eftersom jag haft 3 missfall tidigare. Ska inte träffa BM igen förrän början av december och då är det inskrivning :)
Svar på tråden BF JULI 2015