• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • MagicQueen
    annaknr3 skrev 2014-10-27 16:20:24 följande:

Kul! Apropå privat, när berättar ni för familj, vänner, kompisar om graviditeten? Jag tillhör ju dom som inte kan hålla truten! Kommer berätta för familjen till helgen och på jobbet innan julbordet 3/12, ingen kommer gå på att jag inte tar ett glas vin liksom!!

Vi kommer vänta o berätta till strax innan jul, runt v 12. Har önskemål om o göra kub och hoppas vi får göra det innan jul. Blir en bra julklapp till familj, släkt o vänner

Kommer dock berätta för min närmsta vän inom nära veckor, skönt att ha nån o ventilera med.
  • MagicQueen
    Josefine02 skrev 2014-10-27 16:21:08 följande:

Ja precis, det kommer bli 17 månader mellan våra barn om allt går som det ska! :)

Jag hänger också hellre här, är lite anti facebook :)

Ringde min förra bm idag och bokade inskrivningstid. Ville vara i tid så jag också får samma bm som sist, och förhoppningsvis så får jag det. Hon var och är verkligen bäst!! :) ska dit i v.12! 10 dec. Så det känns inte så långt bort! Tror den här graviditeten kommer gå fortare än den första då man har en liten att hålla reda på! Hoppas även på det! :)

Kul o skönt att ha första bm samtalet inbokat. Jag tänkte ringa till veckan
  • annaknr3

Har inte ens tänkt på att ringa barnmorskan, men kanske borde göra det! Vill ha samma som jag hade med dottern, hon var super!

• Lisen89
    annaknr3 skrev 2014-10-27 16:20:24 följande:

Kul! Apropå privat, när berättar ni för familj, vänner, kompisar om graviditeten? Jag tillhör ju dom som inte kan hålla truten! Kommer berätta för familjen till helgen och på jobbet innan julbordet 3/12, ingen kommer gå på att jag inte tar ett glas vin liksom!!

Jag har berättat för mina föräldrar, vi är väldigt tajta så det hade aldrig gått att hålla. Sen vet min bästa vän också. Resten får väl vänta lite men jag har också så svårt och hålla tyst. Kommer nog vänta och berätta för jobbet efter vecka 12 men för mina syskon, sambos familj och närmsta vänner kommer nog få veta lite tidigare! :)

Hur känner ni med oron? Jag har aldrig haft mf men är så sjukt orolig att det ska gå fel.. Jag förstår att alla säkert är det men fasen vad påfrestande denna oron är. :/
  • Lisen89
    Lavendla skrev 2014-10-27 16:57:48 följande:
    Vi berätta i helgen förra gången fick vi mf i v 14 och då hade vi inget sagt och det var jobbigt så nu gjorde vi det igår
    Gravidblogg --> lavendla.wordpress.com
    Vad var det som gjorde att det var jobbigt att ingen visste? Jag undrar för jag tänker att anledningen till att folk väntar är väl för att dem är rädda att det ska vara jobbigt om folk vet om det blir tex mf. Men du menar att du kände tvärtom?
  • Missciss

Jag vill oxå va me! Hur kommer man med i hemliga gruppen på fb?

• Lavendla
    Lisen89 skrev 2014-10-27 17:43:27 följande:

Vad var det som gjorde att det var jobbigt att ingen visste? Jag undrar för jag tänker att anledningen till att folk väntar är väl för att dem är rädda att det ska vara jobbigt om folk vet om det blir tex mf. Men du menar att du kände tvärtom?

Hur folk gör är upp till dem förra gången valde vi att inget säga pga nån magisk gräns alla prata om vid v12, när vi väl skulle åka hem för att berätta så fick vi missfall och då var jag i v14, detta gjorde att vi fick lägga på en glad min när vi inombords grät och ville gråta bara.

Aldrig mera säger jag, nu har vi berättat och kan glädjas och skulle nåt gå fel så har vi våra kära och nära runt som vi kan sörja med också.

Så resonerar vi för att inte komma i samma sits igen och skatten inte vill stanna.

Sen oron överlag är väl en förberedelse inför föräldralivet, men ja det jobbigaste var att ingen visste och då kan man inte tycker jag bara säga att man sörjer och är ledsen för att man just fått missfall, men som sagt alla resonerar olika och våra föräldrar och syskon med familjer är glada att veta även om ingen vet hur det kommer gå...
  • Lavendla
    Missciss skrev 2014-10-27 17:48:39 följande:

Jag vill oxå va me! Hur kommer man med i hemliga gruppen på fb?

Du kan skicka ett meddelande till mig så får du mitt namn på fb, det är en ren hemlig grupp och det som sägs där stannar där
  • Lisen89
    Lavendla skrev 2014-10-27 18:28:25 följande:
    Hur folk gör är upp till dem förra gången valde vi att inget säga pga nån magisk gräns alla prata om vid v12, när vi väl skulle åka hem för att berätta så fick vi missfall och då var jag i v14, detta gjorde att vi fick lägga på en glad min när vi inombords grät och ville gråta bara.

Aldrig mera säger jag, nu har vi berättat och kan glädjas och skulle nåt gå fel så har vi våra kära och nära runt som vi kan sörja med också.

Så resonerar vi för att inte komma i samma sits igen och skatten inte vill stanna.

Sen oron överlag är väl en förberedelse inför föräldralivet, men ja det jobbigaste var att ingen visste och då kan man inte tycker jag bara säga att man sörjer och är ledsen för att man just fått missfall, men som sagt alla resonerar olika och våra föräldrar och syskon med familjer är glada att veta även om ingen vet hur det kommer gå...
    Ok. Jag förstår. Var bara intresserad eftersom jag själv tänker lite likadant att om det inte går bra så känns det nästan bara skönt att nära och kära vet men eftersom jag aldrig vart med om det så vet jag inte hur jag skulle känna. Men nu hoppas vi att det går bra för allihopa :)
  • Lavendla
    Lisen89 skrev 2014-10-27 19:18:59 följande:

Ok. Jag förstår. Var bara intresserad eftersom jag själv tänker lite likadant att om det inte går bra så känns det nästan bara skönt att nära och kära vet men eftersom jag aldrig vart med om det så vet jag inte hur jag skulle känna. Men nu hoppas vi att det går bra för allihopa :)

Vi testa som sagt för alla sa att innan v12 skulle man inte berätta om det går fel men jag har nu varit med om det och säger aldrig mer och vi var eniga att nu ska det berättas tidigt för att få stöd oavsett och jag mår så mycket bättre nu sen vi berätta igår en sten föll och jag könner mig lugnare även om jag tror att runt v12-14 kommer vara jobbigt rent psykiskt för oss om vi kommer så långt och det gör vi hoppas jag :)
Svar på tråden BF JULI 2015