Lisen89 skrev 2014-10-27 17:43:27 följande:
Vad var det som gjorde att det var jobbigt att ingen visste? Jag undrar för jag tänker att anledningen till att folk väntar är väl för att dem är rädda att det ska vara jobbigt om folk vet om det blir tex mf. Men du menar att du kände tvärtom?
Hur folk gör är upp till dem förra gången valde vi att inget säga pga nån magisk gräns alla prata om vid v12, när vi väl skulle åka hem för att berätta så fick vi missfall och då var jag i v14, detta gjorde att vi fick lägga på en glad min när vi inombords grät och ville gråta bara.
Aldrig mera säger jag, nu har vi berättat och kan glädjas och skulle nåt gå fel så har vi våra kära och nära runt som vi kan sörja med också.
Så resonerar vi för att inte komma i samma sits igen och skatten inte vill stanna.
Sen oron överlag är väl en förberedelse inför föräldralivet, men ja det jobbigaste var att ingen visste och då kan man inte tycker jag bara säga att man sörjer och är ledsen för att man just fått missfall, men som sagt alla resonerar olika och våra föräldrar och syskon med familjer är glada att veta även om ingen vet hur det kommer gå...