Anonym (TD) skrev 2014-10-25 08:44:03 följande:
Jag är, eller har varit i samma situation som din kille och jag kan faktiskt förstå hans ilska. För fyra år sen träffade jag min nuvarande sambo när hon hade precis hemkommit från en säsong som reseledare.
För att göra en lång historia kort så hade hon tagit med en del souvenirer från medelhavet, hon gav mig nämligen både klamydia och skabb.
Ett halvår senare fick vi båda symptom på herpes och jag hatade henne för det.
Idag är bråken mycket färre och inte så illa som det du beskriver.
Vill du vara med honom så ansträng dig. Jag och min sambo hade inte varit tillsammans idag om hon inte haft en ängels tålamod.
Tack för ditt inlägg,
Vill bara säga att jag testade mig ofta som singel och hade precis testat mig när jag träffade honom, därav oskyddat sex vilket var fel eftersom jag smittade honom med klamydia... Ångrar mig bittert att jag inte var mer försiktig då, för det har jag fått äta upp.
Herpesen dök upp hos honom först efter ca 6 månader tillsammans. Han anklagade mig direkt, men jag hade ALDRIG haft symptom. Gjorde ett blodprov och visade sig att jag var smittad. Sen fick jag symptom ungefär samtidigt som honom 2 ggr efter det, sjuksköterska sa att det berodde på att jag blev så stressad när han fick det...
Han säger att jag har smittat honom, såklart. Det förstår jag honom för. Jag hade varit singel i två år innan vi träffades och han hade bara varit det ett par månader och dejtat en tjej innan det...
Känslan han får om mig när han får herpesutslag är att jag är ett djur som smittat mig med "massa" könssjukdomar (2st)
Jag kan förstå honom till viss del med herpesen men jag har ju aldrig haft symptom innan jag träffade honom? HUR skulle jag veta???? Den blir han fullkomligt galen om jag så nämner att det ju KAN vara han som smittat mig, eftersom det kan ligga latent i kroppen. Hur som helst så ger han sig inte innan jag sagt att det ÄR jag som smittat honom, och ja, det är väl lika bra att ta på sig det då....
Du skriver att det är viktigt med tålamod. Kallade du din flickvän för samma saker? Det är SVÅRT att försöka vara snäll mot någon som kallar en hora, lös, luder, djur, äckel, slampa osv. Jag har försökt, men det slutar alltid med att HAN vill att jag ska säga dessa saker om mig själv och det vill jag inte, för jag tycker inte att jag är en hora. Istället "stänger jag av", blir svår att nå, tyst och "väntar ut" hans utbrott, vilket han också stör sig på. Ibland har han haft sex med mig fast jag sagt nej. Då har jag mest bara låtit honom. Men han säger efteråt att jag tyckte att det var skönt, så han bestämmer alltså att "det är okej för hon njuter ändå av det".
Jag har nu startat telefonen och har massa missade samtal från honom. Han vill veta vart jag är, såklart. Viktigare frågan är inte hur jag mår, utan vem jag är med eller vart jag är (han tror säkert att jag är med någon kille, vilket är löjligt för jag känner knappt nån i den här stan) så hans kontrollbehov/svartsjuka finns alltid där...
Fan vad less jag är :(
Jag vet inte vad nästa steg är. Just nu får jag bara meddelanden om "vart är du???" Och då känns det som om han fortfarande är arg... Får driva runt lite..