• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (Jobbigt läge.)
    Kan förstå om han kallat dig för hora om du varit otrogen och smittat honom med herpes. Men du var ju inte otrogen, så han borde lugna ner sig lite. Så kan jag ändå ha en viss förståelse för att han är arg på dig eftersom du smittat honom med herpes.
  • Anonym (Kljugffghj)
    En ledsen skrev 2014-10-24 21:08:31 följande:

Jag sitter i bilen nu.

Han gav sig inte. Han slår mig ju inte när det blir såhär, men tar tag i mitt ansikte när jag inte ser honom i ögonen osv.

Jag stack när han tog en cigg. Eller flydde rättare sagt, hade jag försökt när han var med hade han stoppat mig... Alltså jag vet hur detta låter men jag älskar honom och vi har det så bra annars...

Vart ska du ta vägen nu? Vilket jävla svin han är!!
  • Presens

Du har INTE en fantastisk man. Du har haft otur och drabbats av smittsamma sjukdomar. Du är ingen hora! Vägra identifiera dig med det.

• Anonym (:))

Jag sitter i bilen nu.

Han gav sig inte. Han slår mig ju inte när det blir såhär, men tar tag i mitt ansikte när jag inte ser honom i ögonen osv.

Jag stack när han tog en cigg. Eller flydde rättare sagt, hade jag försökt när han var med hade han stoppat mig... Alltså jag vet hur detta låter men jag älskar honom och vi har det så bra annars...

Bravo TS! Du verkar vara en handlingskraftig person som det kommer att gå bra för . Men det är klart, lämnade du för stunden enbart eller är det varaktigt så att säga?
  • Anonym (.)
    eslah skrev 2014-10-24 20:24:38 följande:

Om man kan förstå honom? Kära du, det enda han förtjänar är en kyss av stekpannan. Det är skitsamma om du hade gått på Malmskillnadsgatan och sålt din kropp eller levt ett nunneliv a la Moder Teresa, han hade funnit någonting att nedvärdera dig på ändå. Det här måste psykiskt misshandlade kvinnor förstå.

Så vad ska du göra? Det tror jag inte någon behöver säga till dig egentligen utan det vet du, är du rädd för honom så kontakta kvinnojouren eller 112.

• Anonym (.)
    En ledsen skrev 2014-10-24 20:09:34 följande:

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

han är inte ett dugg fantastisk, alla som skulle få veta hur han är skulle vare sig tycka han var fantastisk eller vilja ha honom

Han låter avskyvärd och sysslar med psykisk misshandel, jag lovar dig att ingen kvinna som vet hur han är skulle vilja ta i honom med tång,

du är inte en hora men han är ett as och du är värd mer än så, du vet det, lämna och träffa en man som visar dig hur kärlek ska vara för det den här mannen sysslar med är inte kärlek,
    Sen kan det lika gärna vara han som har smittat dig, det kan vara därför han reagerar så starkt och tar ut det på dig för att skuldbelägga dig, hade lätt kunnat tro det om honom då det du beskriver är en man som inte låter helt psykisk frisk

• Fjärilslarv

Han är ingen "fantastisk man", för fantastiska män säger inte så.
    lämna och gå vidare.

• Fjärilslarv

Jag sitter i bilen nu.

man har det inte bra annars om man ens partner gör så. Jag var ihop med en manipulativ psykopat i 4,5 år. been there done that. aldrig mer!
  • En ledsen

Tack för era peppande svar,

Tro mig, för ett år sedan hade jag varit en av er. Jag hade själv inte fattat hur fan jag kan vara så svag som inte lämnar honom...

Jag är på en skyddad plats nu. Han åker runt i hela stan och letar efter mig. Men jag kommer inte att svara honom... Inte idag, kanske imorgon. Som sagt så älskar jag honom. Jag hoppas ni förstår hur svårt det är.

Innan han träffade mig har han berättat att han inte trodde att han skulle fungera i en relation där han älskar personen han lever med. Detta eftersom han blir såhär kontrollerande när han blir känslomässigt engagerad i någon. Han har gått i terapi för detta, men som sagt när herpesen slår till blir han en helt annan person.

Han har sagt att han ska sluta kalla mig saker. Många gånger. Men ikväll har han kallat mig hora fler gånger än jag minns.

"Visst är du en liten herpeshora?"

"Säg att du skäms över dig själv"

"Du har legat med djur!! Du borde jobba på zoo"

Osv.

Han har kollat upp mig på alla sätt och vis. Hela mitt förflutna. Han vet typ mer om mig än vad jag vet själv, och det sårar honom så mycket. Ändå gör han det.

Hur kan man förändra en mans kvinnosyn som är så vriden? Han har legat med SÅ många mer än mig men ändå är det jag som är boven... Ja, herpesen kanske kommer från mig, och om den gör det så skäms jag såklart och det har jag sagt. Men han släpper det aldrig..

• Anonym (Jobbigt läge.)
    Anonym (.) skrev 2014-10-24 21:54:15 följande:
    Kyss av stekpannan? Han är ju inte ens våldsam. Hade jag fått en kyss av stekpannan av "min tjej" så hade jag tagit fram en HIV spruta och sprutat in HIV i henne som tack för Herpes-II och för relationen.
Svar på tråden Jag är en hora.