• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • En ledsen
    forfucksake skrev 2014-10-24 23:40:31 följande:
    Är du beredd att ta risken med att stanna?

I så fall har du gjort ditt val. Ingen är värd att utsättas för det han utsätter dig för, men så länge du inte inser det själv, kommer det här att fortsätta.

Sen ska man aldrig stanna hos svartsjuka och kontrollerande män, öht låter han för trasig för att vara lämpligt pojkvänsmaterial.

Tro det eller ej, men det finns massor med stabila, bra män där ute. Du behöver inte förbli ensam hela livet - eller behandlas illa - bara för att du har herpes.
    Tack, du är klok. Jag försöker tänka rationellt men kommer alltid tillbaka till "jag kommer inte att lämna honom".... Hur fan blev jag såhär svag?

Så du har rätt. Jag måste bestämma mig för det själv och vilja lämna. Men jag vill ju inte :(
  • En ledsen

Jag vill så gärna förstå honom. Det här är inte livet jag vill ha, men jag vill ju ha ett liv med honom...

• forfucksake
    En ledsen skrev 2014-10-24 23:45:57 följande:

Tack, du är klok. Jag försöker tänka rationellt men kommer alltid tillbaka till "jag kommer inte att lämna honom".... Hur fan blev jag såhär svag?

Så du har rätt. Jag måste bestämma mig för det själv och vilja lämna. Men jag vill ju inte :(

Ett bra sätt kan vara att själv börja gå i terapi. Samt umgås mer med vänner och familj osv.

Jag tror att du behöver perspektiv och hjälp utifrån att resa dig igen.

Tänk också så här: Ingen är stark jämt. Ibland måste man få vara svag. Men det får inte gå så långt att man låter någon förstöra ens liv.

Det finns andra som älskar dig, eller kommer att göra. Det finns andra som respekterar dig. Du behöver inte honom, du bara tror det.
  • Anonym (Stick!!!)

Stick så fort du kan ! Du har chansen att lämna han nu när du inte e där!

De kommer komma en dag när du får stryk för att du inte säger vilken "herpershora" du e ..

de blir inte bättre med såna män!!

• Anonym (Herpes, jag med)

Säger som alla andra, TS: Lämna. Genast. Jag förstår att du älskar honom, men han är inte normal och det kommer GARANTERAT att sluta med (fysisk) misshandel. Kolla www.varningstecken.n.nu/. Flytta inte in i nya lägenheten tillsammans, lämna nu!!

Som en reality check vad gäller just herpesproblematiken - även om den EGENTLIGEN inte spelar nån roll - kan jag meddela att jag fick mitt första herpesutbrott ca 6 mån efter att jag träffat min sambo. Han hade nyligen haft ett 7 år långt förhållande, jag hade varit singel mycket och haft många partner. Dvs större sannolikhet att det var jag som var källan. Vet du hur han hanterade, och har fortsatt att hantera, det? Han tyckte synd om mig. Var uppriktigt ledsen för min skull. De gånger han själv fått utbrott har han så klart varit nedstämd men inte en enda gång, inte EN gång, har han ens SKÄMTAT om att det är mitt fel eller att jag skulle vara lösaktig osv.

Min sambos reaktion är en miljard ggr normalare än din killes. Och om allt som krävs för att han ska bli helt ur balans och "en annan människa" är lite utslag på snorren, tänk då hur det blir i framtiden med ev barn (sömnlösa nätter osv) och allt som hör livet till (anhöriga som går bort, tex).

Jag önskar så att du lämnar den här mannen.

• Anonym (dd)

Kan absolut förstå honom. Fyfan vilken röta att stöta på dig och få både klamydia och herpes, usch..för älska dig verkar han ju inte riktigt göra endå.

Och du, du borde inte stanna kvar hos nån som han.

Tänk på att du är skyldig att rapportera att du har klamydia. Brottsligt om du inte säger det till nästa partner...

• MadlenA

Anonym (dd) ja åh vilken röta att livet inte bara flyter på utan minsta motstånd!!

Det kan lika gärna vara han som smittat TS!! Det kvittar fan vem som smittat vem, för så som den snubben beter sig är rubbat och inte försvarbart på något sätt.

• Anonym (TD)

Jag är, eller har varit i samma situation som din kille och jag kan faktiskt förstå hans ilska. För fyra år sen träffade jag min nuvarande sambo när hon hade precis hemkommit från en säsong som reseledare.
    För att göra en lång historia kort så hade hon tagit med en del souvenirer från medelhavet, hon gav mig nämligen både klamydia och skabb.
    Ett halvår senare fick vi båda symptom på herpes och jag hatade henne för det.

Idag är bråken mycket färre och inte så illa som det du beskriver. 
    Vill du vara med honom så ansträng dig. Jag och min sambo hade inte varit tillsammans idag om hon inte haft en ängels tålamod.

• sextiotalist
    Anonym (TD) skrev 2014-10-25 08:44:03 följande:

Jag är, eller har varit i samma situation som din kille och jag kan faktiskt förstå hans ilska. För fyra år sen träffade jag min nuvarande sambo när hon hade precis hemkommit från en säsong som reseledare.

För att göra en lång historia kort så hade hon tagit med en del souvenirer från medelhavet, hon gav mig nämligen både klamydia och skabb.

Ett halvår senare fick vi båda symptom på herpes och jag hatade henne för det.

Idag är bråken mycket färre och inte så illa som det du beskriver. 

Vill du vara med honom så ansträng dig. Jag och min sambo hade inte varit tillsammans idag om hon inte haft en ängels tålamod.

TS skrev tidigt att hennes sambo har tidigare haft problem med att vara elak och kontrollbehov. Så det är inte herpes som är problemet. Han hade hittat något annat istället
Svar på tråden Jag är en hora.