• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • En ledsen
    Anonym (Jobbigt läge.) skrev 2014-10-24 23:14:32 följande:
    Kyss av stekpannan? Han är ju inte ens våldsam. Hade jag fått en kyss av stekpannan av "min tjej" så hade jag tagit fram en HIV spruta och sprutat in HIV i henne som tack för Herpes-II och för relationen.
    Det där lät som ett svar som skulle kunna kommit från honom.

Skulle inte ens bli förvånad om han letat upp den här tråden och fattat att det är jag...
  • En ledsen
    En ledsen skrev 2014-10-24 23:16:17 följande:
    Det där lät som ett svar som skulle kunna kommit från honom.

Skulle inte ens bli förvånad om han letat upp den här tråden och fattat att det är jag...
    Förlåt om jag blir upprörd. Men han sa även idag att han skulle kunna vara med en annan tjej (alltså vara otrogen) med någon smitta bara för att smitta mig.

Rätt eller fel, jag vet inte. Men sårad blir jag.. Jag har ju aldrig medvetet gjort något för att skada honom.
  • Anonym (kram)

Fina du. Du är ingen hora, säg absolut inte så om dig själv. Andra människor (idioter) kommer alltid försöka trycka ner en- tyvärr. Men det viktigaste är att DU vet att de har FEL.

Vi är många som kan sitta här och säga att din man inte är fantastisk. Men du måste inse detta själv. Kasta inte bort mer av din dyrbara tid på honom.

• forfucksake
    En ledsen skrev 2014-10-24 23:05:02 följande:

Tack för era peppande svar,

Tro mig, för ett år sedan hade jag varit en av er. Jag hade själv inte fattat hur fan jag kan vara så svag som inte lämnar honom...

Jag är på en skyddad plats nu. Han åker runt i hela stan och letar efter mig. Men jag kommer inte att svara honom... Inte idag, kanske imorgon. Som sagt så älskar jag honom. Jag hoppas ni förstår hur svårt det är.

Innan han träffade mig har han berättat att han inte trodde att han skulle fungera i en relation där han älskar personen han lever med. Detta eftersom han blir såhär kontrollerande när han blir känslomässigt engagerad i någon. Han har gått i terapi för detta, men som sagt när herpesen slår till blir han en helt annan person.

Han har sagt att han ska sluta kalla mig saker. Många gånger. Men ikväll har han kallat mig hora fler gånger än jag minns.

"Visst är du en liten herpeshora?"

"Säg att du skäms över dig själv"

"Du har legat med djur!! Du borde jobba på zoo"

Osv.

Han har kollat upp mig på alla sätt och vis. Hela mitt förflutna. Han vet typ mer om mig än vad jag vet själv, och det sårar honom så mycket. Ändå gör han det.

Hur kan man förändra en mans kvinnosyn som är så vriden? Han har legat med SÅ många mer än mig men ändå är det jag som är boven... Ja, herpesen kanske kommer från mig, och om den gör det så skäms jag såklart och det har jag sagt. Men han släpper det aldrig..

Du kan inte förändra honom. Istället bör du hålla dig borta och söka hjälp. Inte för att det är något fel på dig egentligen, men det måste ju finnas någon orsak till att du accepterar en man som kallar dig hemska saker och behandlar dig som skit, trots att han har legat med många fler? En man som har kartlagt hela dit liv och du ser det som "normalt", eller? Hur var din uppväxt? Var din pappa också så där knepig, så att du har fått skeva referensramar?
  • Anonym (?)

Du skriver att älskar honom. Varför? Vad är det att älska? Kan det i själva verket vara så att han bekräftar ditt självförakt, samtidigt som du på ett intellektuellt plan inser att det inte är sunt och nu har dragit?

• En ledsen
    forfucksake skrev 2014-10-24 23:22:21 följande:
    Du kan inte förändra honom. Istället bör du hålla dig borta och söka hjälp. Inte för att det är något fel på dig egentligen, men det måste ju finnas någon orsak till att du accepterar en man som kallar dig hemska saker och behandlar dig som skit, trots att han har legat med många fler? En man som har kartlagt hela dit liv och du ser det som "normalt", eller? Hur var din uppväxt? Var din pappa också så där knepig, så att du har fått skeva referensramar?
    Jag vet att det du säger är sant. Och jag kanske är lite skev, vad vet jag. Jag har haft bra förhållanden också. Ett på 5 år, bra och sunt förhållande. Jag är inte så gammal, så jag har inte hunnit med lika mycket som min nuvarande kille...

Min uppväxt var bra. Min pappa är fantastisk. Jag kanske har råkat bli kär i fel kille, jag vet inte. Jag vet bara att jag älskar honom när han är sådär som han INTE är när vi bråkar om mitt sk förflutna.... Det är jättesvårt...

Vi spelar någon slags maktspel han och jag. Han försöker tvinga mig att se honom i ögonen och säga att jag skäms över mig själv. Jag tiger. Han upprepar. Jag tiger och vägrar möta hans blick. Han tar tag i mitt ansikte för att tvinga mig till ögonkontakt. Jag börjar gråta. Han säger att han förstår att jag skäms.

Så kan det se ut. Kan pågå hela nätter. Jag ger mig ju inte, men jag vet att det är fel det han gör. Såklart.

Alltså. Herpesen kommer alltid finnas där, den går inte att bota. Jag bara undrar om vi alltid kommer ha det såhär varje gång han får ett utbrott? Hur ska jag veta om jag inte stannar?:(
  • Ruffe

Hej,

Har vart i ett förhållande med en kvinna som var i stil med din man, jag kan lova dig att vi hade det underbart mellan elaka ord och påhopp. Men min slutsats var att jag inte kan leva med henne, hennes svartsjuka blev för påfrestande för mig. Lämnade henne....

• forfucksake
    En ledsen skrev 2014-10-24 23:32:35 följande:

Jag vet att det du säger är sant. Och jag kanske är lite skev, vad vet jag. Jag har haft bra förhållanden också. Ett på 5 år, bra och sunt förhållande. Jag är inte så gammal, så jag har inte hunnit med lika mycket som min nuvarande kille...

Min uppväxt var bra. Min pappa är fantastisk. Jag kanske har råkat bli kär i fel kille, jag vet inte. Jag vet bara att jag älskar honom när han är sådär som han INTE är när vi bråkar om mitt sk förflutna.... Det är jättesvårt...

Vi spelar någon slags maktspel han och jag. Han försöker tvinga mig att se honom i ögonen och säga att jag skäms över mig själv. Jag tiger. Han upprepar. Jag tiger och vägrar möta hans blick. Han tar tag i mitt ansikte för att tvinga mig till ögonkontakt. Jag börjar gråta. Han säger att han förstår att jag skäms.

Så kan det se ut. Kan pågå hela nätter. Jag ger mig ju inte, men jag vet att det är fel det han gör. Såklart.

Alltså. Herpesen kommer alltid finnas där, den går inte att bota. Jag bara undrar om vi alltid kommer ha det såhär varje gång han får ett utbrott? Hur ska jag veta om jag inte stannar?:(

Är du beredd att ta risken med att stanna?

I så fall har du gjort ditt val. Ingen är värd att utsättas för det han utsätter dig för, men så länge du inte inser det själv, kommer det här att fortsätta.

Sen ska man aldrig stanna hos svartsjuka och kontrollerande män, öht låter han för trasig för att vara lämpligt pojkvänsmaterial.

Tro det eller ej, men det finns massor med stabila, bra män där ute. Du behöver inte förbli ensam hela livet - eller behandlas illa - bara för att du har herpes.
  • En ledsen
    Ruffe skrev 2014-10-24 23:37:15 följande:

Hej,

Har vart i ett förhållande med en kvinna som var i stil med din man, jag kan lova dig att vi hade det underbart mellan elaka ord och påhopp. Men min slutsats var att jag inte kan leva med henne, hennes svartsjuka blev för påfrestande för mig. Lämnade henne....

Hur vet man om en person kan ändras eller inte?

Han är ju medveten om sina problem och går i terapi, men de problemen han reflekterar bra över när han är lugn kommer tillbaka direkt vid ett bråk...
  • forfucksake

Vänd på det Ts:

Du stannar hos en partner som får dig att börja gråta. Som gör dig ledsen.

Upprepa de meningarna om och om igen.

Han får mig att börja gråta.

Så kanske det är lättare för dig att släppa din osunda "kärlek" till honom?

Han vet antagligen att det enda som håller dig kvar hos honom, är att han håller dig svag. Låt honom inte göra det. Ta tillbaka din styrka!

Svar på tråden Jag är en hora.