• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Lilla My82
    Lovven skrev 2015-01-08 15:03:18 följande:
    Jag såg att du är i v7. Det är jag också. När har du bf? Jag frågade om vul idag när jag ringde mvc. Sa att jag gärna vill göra det på grund av att jag mår så dåligt psykiskt av graviditeten. De var inte omöjliga och sa att vi skulle prata mer om det när jag ska dit i morgon. Hör med barnmorskan! Det är dock inget dom gör som standard.
    Har Bf den 29:e

Är rätt övertygad om att dom inte kommer att göra något vul. Frågade förra gången jag var gravid och då hade dom inte tillgång till det... Men det var ju iof 2 år sedan så mycket kan ju ha hänt. Ska dit om en vecka för provtagning och sånt

Det känns som att jag inte har något tålamod alls. Tycker så synd om dottern. Känns som att jag blir irriterad på henne hela tiden

Min sambo håller dock inte med. Han tycker att jag tar ut det på honom ist men det kan han hantera
  • Minxy
    Lovven skrev 2015-01-08 23:56:02 följande:
    Vilken vecka är ni som blöder i?
    Jag blöder förvisso inte, men har lite extra mensvärk. Är i v.9 (8+1)
  • KramKolan

När jag var på vul i v.7, så sa hon att så länge man han mensvärk Så är det bra! Men får man annat ont i magen kan det vara värre.

Hon sa också att jag kunde blöda lite närmsta dagarna efter vul men att det absolut inte var nån fara.

Det sista hon sa var att har man sett ett hjärta picka tidigt i graviditeten så var det stor chans att det går vägen! Det lugnade mig massor!

• jenwal

Jag är enligt VUL i v.7 (v.6+3). Jag började blöda igår morse och fortsätter blöda idag. Har rejäl mensvärk. Får se hur det utvecklas under helgen.

• charlotta1985
    jenwal skrev 2015-01-09 06:43:24 följande:

Jag är enligt VUL i v.7 (v.6+3). Jag började blöda igår morse och fortsätter blöda idag. Har rejäl mensvärk. Får se hur det utvecklas under helgen.

Hoppas att det inte är någon fara, håller tummarna!

• TantB
    Sanandra skrev 2015-01-08 21:46:29 följande:

Har ul imorgon, så grymt nervös. Men efter 2 missfall och en onormal graviditet kanske nervositeten är befogad. Ska dock till den bästa överläkaren på gyn. Samma som skrapade mig i somras. Känns tryggt det jag, är ngt fel så är hon rätt person att upptäcka det. Vill verkligen att det ska gå vägen nu!:)

Lycka till. Håll oss uppdaterade
  • TantB

Hoppas att det går bra för dig.
  • charlotta1985
    Sanandra skrev 2015-01-08 16:43:03 följande:

Åh så skönt! Om 1 timma går jag på 17 dagars ledighet, känns helt underbart att slippa åtsittande jobbbyxor och att måsta dölja illamående för allt å alla.

Hur mår ni andra?:)

Åh, vad skönt med ledighet!! Själv ser jag fram emot helg. Går in i v 11 imorgon, börjar må bättre men efter en heldag är jag ganska slut.

Såg i min app att jag idag gått 25% av grav. Coolt!!
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-01-09 07:49:47 följande:
    Åh, vad skönt med ledighet!! Själv ser jag fram emot helg. Går in i v 11 imorgon, börjar må bättre men efter en heldag är jag ganska slut.

Såg i min app att jag idag gått 25% av grav. Coolt!!
    Ja jag längtar också efter helgen. Jobbar bara två dagar den här veckan, men känner att det är ungefär vad man orkar med.

Nu är det dessutom oxveckor framöver, ingen ledighet förrän tidigast sportlovet!

Funderar dock på att ta ut fp för sonen och vara hemma med barnen då och då. Har nämligen över 90 sjukpenningnivådagar kvar för honom och han fyller 7 nu, så jag har bara ett år på mig att ta ut de sista dagarna!
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-09 10:03:18 följande:
    Ja jag längtar också efter helgen. Jobbar bara två dagar den här veckan, men känner att det är ungefär vad man orkar med.

Nu är det dessutom oxveckor framöver, ingen ledighet förrän tidigast sportlovet!

Funderar dock på att ta ut fp för sonen och vara hemma med barnen då och då. Har nämligen över 90 sjukpenningnivådagar kvar för honom och han fyller 7 nu, så jag har bara ett år på mig att ta ut de sista dagarna!
    Ja, får verkligen hoppas att tröttheten ger mig sig efter vecka 12 som "utlovat". Jag gillar ju att vara igång och aktiv! Men nu är det soffan som lockar mest :(.

Har du fp-dagar så kan du ju absolut göra så, skönt nu i början när man mår som sämst. Hoppas som sagt man mår sådär toppen i andra trimestern som man hört om! Längtar också till bebisbula och inte bara känna sig svullen och tjock.
Svar på tråden Bf Augusti 2015