jenwal skrev 2015-01-08 19:07:24 följande:
Hej! Jag har bf i slutet av aug.
Vi var på privat klinik igår och gjorde ett VUL då jag kände att jag ville se om det fanns ett levande foster. Hjärtat slog bra men jag blev flyttad 4 dagar fram i tid. Jag vet när vi hade sex och om fostrets längd ska stämma med det så fäste alltså ägget 7 dagar efter sex!
BM trodde jag var i ca 6+1- 6+2.
Skönt att se fostret men idag är jag lika orolig igen... Har blött lite rosa under dagen och haft ont i magen.
Jag känner i princip inga symptom. Bara växtvärk i magen inget annat. Inget i brösten, inget illamående.
Har ni berättat för familj/vänner/syskon än? Min man vill berätta men jag tycker det är alldeles för tidigt i bara v.7.
Det är jättevanligt att få en liten blödning och lite ont efter vul! Slemhinnorna är så känsliga o så är de uppe där och rotar... Jag har gjort två vul denna gång och fått det efter bägge gångerna, det rosa har slutat snabbt efteråt.
Gjorde ett i v 5+6 då fostret var 5 mm och ett i v 8+0 då det var 15 mm.
Vi berättade för närmaste familjen och de allra närmaste vännerna ganska snart efter vi fått plus, efter flera missfall vet de vad vi gått igenom och vi vill ha deras stöd. Resten får veta efter v 12 eller ännu senare. Tycker man gör helt som man vill med det där, känner du att du vill vänta så gör det!