• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Maglizz

Var på första besöket hos min barnmorska, en supertrevligt tjej som guidade oss igenom frågor så himla proffsigt och jag kände ett ENORMT lugn för dethär. Ända som börjar bli problematiskt är mitt illamående... Kan ju inte direkt skylla på magsjuka eller annat då jag enbart blir illamående runt affärer eller mat..tips? :/

• Minxy

Maglizz: tyvärr, jag har inga tips :( Hoppas bara det ger med sig snart!

Är det någon annan som upplever att håret blivit väldigt svårskött? Mitt är bara....fel :(

Det är torrt, svårt att sätta upp, ser knäppt ut (både platt och frissigt) när jag har det utsläppt.

• TantB

Minxy mitt hår har blivit känsligt. Det gör riktigt ont att sätta upp det. Aldrig varit med om det förut. Har försökt googla på bra hårprodukter vid graviditet utan att hitta något bra.

• charlotta1985

Då är vi fler med tidiga magar. Ska nog shoppa lite stora tröjor i helgen, vill inte berätta på jobbet riktigt än....

Håret, ja! Hemskt! Torrt och risigt, förutom höger sida om benan och en halv dec ner där det är fettigt hela tiden även direkt efter tvätt?! Riktigt wierd. Och hyn är inte heller toppen :/. Tur det väntar något bra i aug :)

• Kattflickan

Jag har en gigantisk mage, precis som förra graviditeten. Då gissade kollegorna att jag var gravid redan i vecka 8. Nu försöker jag dölja den väl, får ae hur länge det funkar.

• Minxy

Jag var tvungen att be min pappa komma hit och vakta dom sovande barnen medan jag åkte till macken och handlade mat, frysta färdigrätter. Så sjukt hungrig! Sitter nu och vräker i mig en Findus fiskgratäng med citron- och dillsås. MY GOD VAD GOTT! :D

• Lovven

Jag är beräknad till den 31 augusti. Känner mig dock otroligt nedstämd och som en spillra av mitt forna jag trots planerad graviditet. Någon som känner igen sig?

• Kottex

176, 56 kg. Inte lätt alls att dölja den svullna magen. Fram till lunch går bra. Så snart jag ätit så växer den och jag veti tusan hur det ska gå att dölja den i ca 4 veckor till. Går in i vecka 9 imorgon. Blir en vända på stan och kika efter skjortor, snyggt och lite pösigt :)

• Lovven
    Kottex skrev 2015-01-07 22:33:30 följande:

176, 56 kg. Inte lätt alls att dölja den svullna magen. Fram till lunch går bra. Så snart jag ätit så växer den och jag veti tusan hur det ska gå att dölja den i ca 4 veckor till. Går in i vecka 9 imorgon. Blir en vända på stan och kika efter skjortor, snyggt och lite pösigt :)

Jag är bara i v.7 men jag känner mig som en boll. Försöker inte ens hålla in magen längre. Jag är 174, 68kg. Känner mig numera som en klump är så jäkla uppsvälld och seg i magen. Känns som om jag inte kunnat gå på toa "ordentligt" på veckor..
  • Anvicra

Gör alla Vul? Jag hade inte tänkt det men väntar till kub som när jag var gravid med min dotter. Hmm. Kanske är mer eller mindre standard nu?

Svar på tråden Bf Augusti 2015