• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra

Jag har också noll sexlust! Inte ens sugen på att kramas. Vill bara vara själv. Men det blir väl bättre hoppas jag!:)

• Minxy

Jag kan säga att det var helt rätt besökt av mig att vara hemma i måndags. Då mådde jag pyton hela dagen. Idag klev jag upp 05:30 och känner mig hyfsat ok, bara jag äter (mest hela tiden).

I princip kan man väl säga att man under graviditeten ska lyssna extra noga på kroppen och ge den vad den vill ha/behöver. Just nu är det tydligen mat i stora lass :)

Ha en trevlig dag alla!

• Sommar15
    Anvicra skrev 2015-01-07 22:51:33 följande:

Gör alla Vul? Jag hade inte tänkt det men väntar till kub som när jag var gravid med min dotter. Hmm. Kanske är mer eller mindre standard nu?

Nej det är absolut inte standard. Jag har fått extra pga flera missfall, bland annat missed abortions så därför får jag kolla extra pga extrem oro... Väntade till kub i min första graviditeten som då hade avstannat i v 7 men upptäckes i v13, och det ville jag helst inte göra om, därav extra vul nu i början. Andra anledningar kan vara t.ex. Provrörsbefruktning som också nämns ovan.
  • Lilla My82

Usch nu blir jag jätte nervös. Min "växtvärk" har försvunnit. Känns inte alls bra. Är ju bara i v 7 så nu blir jag nojjig över ma.... Hade tänkt vänta till kub testet men vet inte om jag klarar det... Någon som kan tala om hur mycket ett vul kostat privat?

• charlotta1985
    Lilla My82 skrev 2015-01-08 10:28:36 följande:

Usch nu blir jag jätte nervös. Min "växtvärk" har försvunnit. Känns inte alls bra. Är ju bara i v 7 så nu blir jag nojjig över ma.... Hade tänkt vänta till kub testet men vet inte om jag klarar det... Någon som kan tala om hur mycket ett vul kostat privat?

Min växtvärk har kommit och gått, för det mesta känner jag ingen. Gjorde dock ändå tidigt ul i v9 för att se att allt var bra, kostade 600kr.
  • Sanandra

Vi betalade 800 kr sist när vi inte fick göra det här på sjukhuset utan fick gå privat. Efter problem så får vi nu genom sjukvården.
  • Lovven

Jag såg att du är i v7. Det är jag också. När har du bf? Jag frågade om vul idag när jag ringde mvc. Sa att jag gärna vill göra det på grund av att jag mår så dåligt psykiskt av graviditeten. De var inte omöjliga och sa att vi skulle prata mer om det när jag ska dit i morgon. Hör med barnmorskan! Det är dock inget dom gör som standard.
  • Sanandra

Åh så skönt! Om 1 timma går jag på 17 dagars ledighet, känns helt underbart att slippa åtsittande jobbbyxor och att måsta dölja illamående för allt å alla.

Hur mår ni andra?:)

• Jessi20

Har vart ledig nästan 2 veckor över jul o nyår o då mådde ja prima. Nu är man tillbaka på jobbet o mår illa som tusan från morgon fram till kl 13-14 nångång.. säker för man är as trött o kan inte äta konstant som jag gjorde när ja va hemma ???? sexlusten är bra från min sida. Sämre från min sambos sida då de har hänt att jag har fått små blödningar efter samlag, vilket inte är så upphettsandede för honom.. har vart på vul 2 gånger på grund av detta o ska dit på måndag igen. Men varje gång har bebis växt som den ska iaf så de är ju skönt! ????

• Sommar15

Har också kommit hem från jobbet nyss, är helt slut. Fattar inte hur jag ska kunna prestera nånting alls där kommande veckor... Känner ni er också mindre stresståliga? Eller det kanske är en effekt av att man är så trött...

Svar på tråden Bf Augusti 2015