• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-07 13:32:44 följande:

Har också läst det, men oroar mig ändå lite för när moderkakan ska ta över näringstillförseln. Får hålla tummarna helt enkelt :)

Ja lite oro kommer man säkert ha ändå, men efter mina tidigare missfall (har inga barn sen tidigare) så var detta en verklig milstolpe för mig, så jag kommer nu försöka våga hoppas och tro att det blir en augustibebis för oss :)
  • Minxy
    Sommar15 skrev 2015-01-07 13:47:26 följande:
    Ja lite oro kommer man säkert ha ändå, men efter mina tidigare missfall (har inga barn sen tidigare) så var detta en verklig milstolpe för mig, så jag kommer nu försöka våga hoppas och tro att det blir en augustibebis för oss :)
    Det tycker jag att du ska! :)
  • Kattflickan

Grattis Minxy, sommar och Zola!!!

Fantastiskt att få se det lilla hjärtat slå!

Jag har hört att risken med övergång till moderkakan inte är särskilt stor.

Tycker synd om er som mår illa. Själv har jag haft det oförtjänt bra som knappt mått illa alls den här graviditeten. Känner mig helt annorlunda den här graviditeten jämfört med förra, vilket oroar lite. Men jag fick ju också se hjärtat slå för ett par veckor sen. Går snart in i vecka 11.

• familjenl
    TigerEmmlis skrev 2015-01-07 13:25:50 följande:
    Jag lyssnade med min angelaound i måndags, då 10+0 och hittade direkt! :)
    Åh, fantastiskt! Hoppas jag får höra snart också. Lyssnade på 9+1 men hörde inget då. Har tänkt lyssna en gång i vecka nu tills jag börjar känna rörelser. 
  • familjenl
    Kattflickan skrev 2015-01-07 14:08:25 följande:

Grattis Minxy, sommar och Zola!!!

Fantastiskt att få se det lilla hjärtat slå!

Jag har hört att risken med övergång till moderkakan inte är särskilt stor.

Tycker synd om er som mår illa. Själv har jag haft det oförtjänt bra som knappt mått illa alls den här graviditeten. Känner mig helt annorlunda den här graviditeten jämfört med förra, vilket oroar lite. Men jag fick ju också se hjärtat slå för ett par veckor sen. Går snart in i vecka 11.

Skönt att slippa må illa men förstår att skillnaden kan oroa. Själv så mår jag sämre den här graviditeten men ändå så är jag mer orolig.. Hur nu det går ihop.. 

Men alla graviditeter är ju olika sägs det så man får väl förutsätta att allt är bra! :)
  • familjenl
    Sanandra skrev 2015-01-07 11:41:04 följande:
    Vi har en, hörde inte förrän V.15 med dottern. Hade en bestämd dag i veckan vi lyssnade sist.:)
    Okej, när har du tänkt lyssna (om du har tänkt lyssna)? :) Vi lyssnade också en gång i veckan tills jag började känna rörelser. 
  • charlotta1985

Alltså, är det någon annan som är så svullen så att man ser ut att vara i v20? Den enda kollegan som vet frågade försiktigt när jag tänkte berätta för att "det börjar ju synas". Hjälp! Går in i v 11 på lördag, så det är INTE bebis som syns. Måste vara mina 3 xtrakilon jag lagt på mig sedan plusset och massa svullna tarmar :(

• familjenl
    charlotta1985 skrev 2015-01-07 15:47:37 följande:

Alltså, är det någon annan som är så svullen så att man ser ut att vara i v20? Den enda kollegan som vet frågade försiktigt när jag tänkte berätta för att "det börjar ju synas". Hjälp! Går in i v 11 på lördag, så det är INTE bebis som syns. Måste vara mina 3 xtrakilon jag lagt på mig sedan plusset och massa svullna tarmar :(

Samma här! Går också in i v.11 på fredag/lördag och jag vet verkligen inte hur jag ska kunna dölja det i flera veckor till. :/ Jag har typ bara en tröja som är tillräckligt oversize så att man inte tänker på magen men jag kan ju inte ha den varje dag i 3 veckor... :P 
  • Minxy

Jag har köpt tre nya oversize-tröjor av samma anledning :P

Ser inte klok ut....

Jag skyller på tarmar + att jag äter konstant för att slippa må illa. Men ja...man undrar ju hur länge man ska kunna låtsas som det regnar...

• Sanandra
    familjenl skrev 2015-01-07 14:40:21 följande:
    Okej, när har du tänkt lyssna (om du har tänkt lyssna)? :) Vi lyssnade också en gång i veckan tills jag började känna rörelser. 
    Jag vet inte, v.12-13 ngngång skulle jag tro.????
Svar på tråden Bf Augusti 2015