• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • inapina
    charlotta1985 skrev 2015-01-09 13:34:41 följande:
    Någon som har koll på det här med foglossning? Kan man ha det tidigt? Jag går in i v 11 imorgon. I tre dagar har jag haft väldigt ont i ländryggen, särskilt när jag suttit ett tag. Kanske inte alls är det, men undrar ju vad det är för något.

Jag hade foglossning förra grav, för mig kändes det nere i bäckenet, på sidorna om svanskotan. Det liksom högg och sved, mest om jag belastade benen snett eller vred mig. Men värkte konstant också, speciellt mot slutet.

Nog tror jag man kan få foglossning tidigt om man har otur. Några tips är att tänka på att hålla ihop benen och belasta dom rakt, typ när man ska kliva i och ur bilen, eller resa sig ur sängen. Och sov med en kudde mellan knäna så att höfterna är raka. Jag köpte en gravidkudde förra gången, dyr men värd varenda krona! Så skön att sova med! Funkade fint som amningskudde sen också.
  • Isabelli
    charlotta1985 skrev 2015-01-09 14:13:18 följande:
    Exakt så det känns för mig också... Det var nästan värst igår när jag klev upp, fick knappt på mig byxorna. Sedan under dagen känns det spänt och överbelastat, som du skriver. Är det ditt första?
    Samma här!!! Och efter att jag gått en bit kan jag typ inte ens böja mig utan att det känns som ryggen ska gå av.Läskigt...

Ja, det är första för mig... Har inga nära kompisar med barn heller så man har inga att bolla med. Är det första för dig?
  • charlotta1985
    Isabelli skrev 2015-01-09 14:18:39 följande:
    Samma här!!! Och efter att jag gått en bit kan jag typ inte ens böja mig utan att det känns som ryggen ska gå av.Läskigt...

Ja, det är första för mig... Har inga nära kompisar med barn heller så man har inga att bolla med. Är det första för dig?
    Precis, enda gången jag inte känner av det alls är när jag står rakt upp och ned med tyngden fördelad på båda fötterna, alt ligger ner (vissa ställningar).

Japp, första här också. Tycker det här med foglossning känns så luddigt också när jag läser om det, inga direkta svar. Blir det inte bättre tänkte jag ringa bm och få remiss för läkarundersökning. Har en kompis som blev sjukskriven för foglossning, så det är jag jätterädd för! Vill absolut inte bli stillasittandes i resterande 7mån!
  • Isabelli
    charlotta1985 skrev 2015-01-09 14:23:57 följande:
    Precis, enda gången jag inte känner av det alls är när jag står rakt upp och ned med tyngden fördelad på båda fötterna, alt ligger ner (vissa ställningar).

Japp, första här också. Tycker det här med foglossning känns så luddigt också när jag läser om det, inga direkta svar. Blir det inte bättre tänkte jag ringa bm och få remiss för läkarundersökning. Har en kompis som blev sjukskriven för foglossning, så det är jag jätterädd för! Vill absolut inte bli stillasittandes i resterande 7mån!
    Ja! Jag har som sagt inte ens tänkt på att det kan vara foglossning... man får avvakta och annars kolla upp!

Nej fy vad tråkigt att bli sjukskriven så tidigt!!! Hoppas inte!!!
  • Minxy

Idag berättade jag för min bästa väninna att jag är gravid igen. Hon tog det mycket bättre än jag trott! Hon har själv inga barn och inte heller nåt intresse för förhållande eller barn. Hon är mitt uppi karriären och har många gånger uttryckt sig dömande mot de kvinnor som "väljer att kasta bort sina bästa år på skrikande småbarn."

Men hon tog det jättebra som sagt! Grattade mig och sa att det var kul. Ska hälsa på henne (hon bor en bra bit ifrån mig) nån gång i februari och då ska vi shoppa och umgås, nåt som vi båda ser fram emot! :)

Nu har jag bara ett orosmoln kvar på berätta-himlen och det är jobbet...

• Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-09 15:57:11 följande:

Idag berättade jag för min bästa väninna att jag är gravid igen. Hon tog det mycket bättre än jag trott! Hon har själv inga barn och inte heller nåt intresse för förhållande eller barn. Hon är mitt uppi karriären och har många gånger uttryckt sig dömande mot de kvinnor som "väljer att kasta bort sina bästa år på skrikande småbarn."

Men hon tog det jättebra som sagt! Grattade mig och sa att det var kul. Ska hälsa på henne (hon bor en bra bit ifrån mig) nån gång i februari och då ska vi shoppa och umgås, nåt som vi båda ser fram emot! :)

Nu har jag bara ett orosmoln kvar på berätta-himlen och det är jobbet...

Vad skönt!

Jag har samma problem med jobbet men vill inget säga förrän tidigast 12+0, ska ju på extra ul inför kub så får berätta efter det.:)
  • charlotta1985
    inapina skrev 2015-01-09 14:18:10 följande:

Jag hade foglossning förra grav, för mig kändes det nere i bäckenet, på sidorna om svanskotan. Det liksom högg och sved, mest om jag belastade benen snett eller vred mig. Men värkte konstant också, speciellt mot slutet.

Nog tror jag man kan få foglossning tidigt om man har otur. Några tips är att tänka på att hålla ihop benen och belasta dom rakt, typ när man ska kliva i och ur bilen, eller resa sig ur sängen. Och sov med en kudde mellan knäna så att höfterna är raka. Jag köpte en gravidkudde förra gången, dyr men värd varenda krona! Så skön att sova med! Funkade fint som amningskudde sen också.

Missade ditt inlägg. Tack för tipsen! Ska nog skaffa sådan kudde :)
  • Minxy

Ja jag vill också vänta till efter v.12.

Tänkte boka in ett till UL i v.13....ser allt bra ut då så tar jag tjuren vid hornen och berättar på jobbet.

(Om jag kan gömma magen så länge, efter lunch är jag vansinnigt svullen!)

• KramKolan

Jag har också haft ont bak i svanskotan sista två veckorna. :-/

I min första graviditet blev jag sjukskriven i v.25. I andra kunde jag lätt jobba till v.32. Så vi får väl se hur det blir den här gången. Känns inte så kul att ha ont redan i v.13...

• familjenl
    Surprice skrev 2015-01-08 20:56:15 följande:

Jag väntar tredje barnet och alla graviditeter känns olika. Tyckte inte att jag hade särskild växtvärk förrän efter andra halvan med de andra. Denna gång kändes det från dag ett och några veckor och nu är det lugnare, (v11). Jag tror på att tänka goa glada tankar, prata med bebisen för oron kommer aldrig ta slut. Har haft några tuffa ängsliga dagar men inser att det blir inte bättre. Så länge inget annat sägs så är det en frisk levande bebis på tillväxt där inne.

Skönt att höra! Ja jag förutsätter också att allt är bra men ibland kommer oron över mig. Men strax efter att jag hade skrivit frågan här så började jag känna lite växtvärk och har känt idag med. :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015