• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    MissJP skrev 2015-02-07 11:56:38 följande:

I vilken veckan är ni som känner barnet? Och är det första barnet? Jag längtar så tills jag får känna. Tog lång tid med första barnet men då hade jag moderkakan i framvägg, och nu är den på sidan liksom. Så förväntar mig att jag ska känna flera veckor tidigare :p

Jag är som sagt inte säker, men jag tror jag har känns barnet ibland. Är i v.13, går in i v.14 imorgon. Tredje barnet. Den här gången har jag moderkakan på vänster sida :)
  • ida90
    Queenxiter skrev 2015-02-07 11:15:53 följande:

Hej, nästan exakt samma historia som mig :) jag har Bf 7 augusti. Vart bor du någonstans? Har du gått med i Facebook gruppen nytt liv i augusti?

Jag bor utanför uppsala :) nä men tänkte göra de :) söker man bara på (nytt liv i augusti)?
  • AnnaBanana
    KramKolan skrev 2015-02-07 09:03:42 följande:

Foglossningsbälte, ringa sjukgymnast och få lite tips kan vara bra!

Bröstsimär nig sisådär, man särar ju rätt Så mycket på benen och det blir väl lite tryck mitt i. Du kan ju testa och se hur det känns. Vattengympa funkar bra, då kan man anpassa övningarna. Lycka till!!

Ja de e klart , ska se hur de blir nu under helgen annars ringer jag bm på måndag:) vattengympa är jag anmäld till men börjar inte förrän i april/maj någon gång :/ tack! :)
  • Zezzanz

Vill man gå med i fb gruppen så måste man lägga till nån som vän som är med i gruppen då den är anonym bara dom som är medlemmar kan se gruppen och vad som skrivs där. Lägg till mig som vän så hjälper jag er tar bort er som vän när ni är medlemmar i gruppen. Jag heter Angelika kanelind

• sagofröken
    MissJP skrev 2015-02-07 11:53:16 följande:
    Så jobbigt att ni får vänta så länge på nästa ul. Man brukar väl få en tid dig inom 10 dagar vid såna saker. Hoppas verkligen att det ser bra ut! Symptom är bra grejer även om de kommer och går som de vill :)
    I och med att min hälsa inte är i riskzonen längre, utan värsta scenariot är ma/mf, så är det inte direkt prioriterat. Skönt att jag får detta iaf, och slipper vänta ända till kub. Tack för omtanken!
  • AnnaBanana

Förresten vad säger ni om en så kallad doppler ifrån angelsound ? Hur tidigt kan man lyssna på den, de står ifrån andra trimestern men alla räknar så olika där ju, vissa 14:e v andra 16:e v så vad tror ni skulle man våga köpa en sådan för att känna sig mer lugn över att där är hjärtslag eller tror ni man blir mer orolig odalman någon utav dagarna inte hör de eller de kanske e för tidigt? :/

• familjenl
    AnnaBanana skrev 2015-02-07 16:08:01 följande:

Förresten vad säger ni om en så kallad doppler ifrån angelsound ? Hur tidigt kan man lyssna på den, de står ifrån andra trimestern men alla räknar så olika där ju, vissa 14:e v andra 16:e v så vad tror ni skulle man våga köpa en sådan för att känna sig mer lugn över att där är hjärtslag eller tror ni man blir mer orolig odalman någon utav dagarna inte hör de eller de kanske e för tidigt? :/

Jag har en. Jag hörde dotterns hjärta en gång i vevan från v 12/13 och det var väldigt lugnande! :) Men jag har lyssnat en gång i veckan sedan v 11 även denna graviditet och har inte lyckats höra något än (v 15 nu och lyssnade sist i v 14). För mig har det skapat en oro den här gången eftersom jag jämför med hur tidigt jag hörde med dottern.

Men det är svårt att pricka rätt såhär tidigt och allt beror på hur bebisen ligger osv. Har läst många trådar om angelsound och det verkar vanligast att höra från v. 16 och framåt.

Summering: första graviditeten så var angelsounden en räddare i nöden för mig och gav mig ett lugn. Men den här graviditeten så har den tyvärr bara ökat min oro.
  • Sommar15

Jag har problem med sköra slemhinnor o fick senast imorse en liten blödning och blev såklart jätteorolig. Är vecka 13+0 idag. Köpte en doppler från teknikmagasinet där det står att man kan höra ljud från vecka 16 men tänkte testa på vinst o förlust. Det brusade en massa o var svårt att höra men hittade först min puls nere i ljumsken där stora blodkärl går och hörde ett svagt pulserade "svisch", letade sedan på samma ställe som barnmorskan kollade sist med ultraljudet och hittade samma svisch men svagare och snabbare. Tror det var hjärtat! Min man var övertygad om att det var det, tror han fick de bra hörlurarna :) känns skönt att ha den hemma så man kan kolla när man blir alltför orolig, men max nån gång i veckan tänker jag. Jag hade lyssnat på youtube på "fetal heart rate 13 weeks" så jag visste hur snabbt det skulle gå på ett ungefär och det vi hörde var i samma rytm. Men det står också i bruksanvisningen att det beror mycket på hur fostret ligger om man hör något eller inte, alltså även efter v 16 är det inte säkert att man kan höra varje gång.
  • Sanandra

Med dottern hörde jag första gången i V.15+4, har lyssnat nu i V.12 å har inte hört annat än mitt eget hjärta. Tyckte det var skönt att ha innan man började känna ngt i magen. Men tror inte det är bra att lyssna mer än en gång i veckan av samma anledning som de inte vill göra för många ul, det stressar fostret.
Svar på tråden Bf Augusti 2015