• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-02-07 08:49:06 följande:

Tycker dagarna går långsamt igen. Vill känna humlan varje dag och dessutom vara SÄKER på att det är bebben jag känner. Som det är nu så händer det någon gång per dag att jag känner nåt och just då är jag bombsäker på att det är lill*n, men lite senare samma dag tänker jag: "Nä....det var nog bara tarmarna ändå"

håller med! känns som att jag kollar gravidappen hela tiden i hopp om att siffran ska ha ökat trots att dagen inte är slut ;) sen så går det väl extra segt för att jag har ul nästa vecka.

Har bestämt att hålla det hemligt tills efter ul men kommer att träffa mycket folk i helgen och i början på nästa vecka och det börjar bli väldigt svårt att dölja. Har typ bara 3 tröjor som döljer magen så folk borde ju fundera på varför jag har samma kläder jämt :P
  • inapina
    AnnaBanana skrev 2015-02-06 20:38:41 följande:

Någon som har börjat få foglossning än? Tror jag börjat få de nu, känns så iaf. Sambon fick ta över resterande stallsysslor och nu kan jag knappt resa mig rakt upp :/ går ända ner i skinkorna som en molvärk som sticker till lite emellanåt :/ känns konstigt för häromdagen så kände jag mig totalt ogravid :p men behöver ju inte vara foglossning , tror dock de e de :p

Jag har börjat känna av det. Känns surt att det börjar så tidigt, jag är rädd för att det kanske blir riktigt illa innan det är över. Förra gången började det inte förrän efter vecka 20 och det hann bli riktigt jobbigt ändå. Tack och lov försvann det helt i princip samma stund som förlossningen var över!
  • inapina
    Minxy skrev 2015-02-07 08:49:06 följande:

Tycker dagarna går långsamt igen. Vill känna humlan varje dag och dessutom vara SÄKER på att det är bebben jag känner. Som det är nu så händer det någon gång per dag att jag känner nåt och just då är jag bombsäker på att det är lill*n, men lite senare samma dag tänker jag: "Nä....det var nog bara tarmarna ändå"

Samma här! Känner nån liten kittling nästan varje dag. Men det är så svagt att jag blir osäker. Men men, det är inte länge innan dom sparkar så det gör ont istället!
  • Queenxiter
    ida90 skrev 2015-02-06 22:03:46 följande:

Hoppar gärna in i den här tråden om de är okej? Går in i v 15 idag . första barnet men hjälp av IVF. BF 6 Augusti enligt sista ultraljudet i v 9+5 . Rul den 12/3 o de känns som om de är en evighet dit :(

Hej, nästan exakt samma historia som mig :) jag har Bf 7 augusti. Vart bor du någonstans? Har du gått med i Facebook gruppen nytt liv i augusti?
  • MissJP
    sagofröken skrev 2015-02-06 21:31:47 följande:

Precis, det var jag :) Vid förra vul (tre veckor sedan) sågs till vår förvåning ett pickande hjärta, men lite mindre embryo än förväntat och lite konstig form på hinnsäcken. Därför ville min BM göra ett ul i v.11 för att se att det vuxit. Jag är hoppfull! Inga fler blödningar och fortsatta symptom, så bara att hålla tummarna!

Så jobbigt att ni får vänta så länge på nästa ul. Man brukar väl få en tid dig inom 10 dagar vid såna saker. Hoppas verkligen att det ser bra ut! Symptom är bra grejer även om de kommer och går som de vill :)
  • MissJP

I vilken veckan är ni som känner barnet? Och är det första barnet? Jag längtar så tills jag får känna. Tog lång tid med första barnet men då hade jag moderkakan i framvägg, och nu är den på sidan liksom. Så förväntar mig att jag ska känna flera veckor tidigare :p

• Maglizz

Suttit och läst och läst och känner mig sjukt okunnig. Jag är i v12+1 och har mått så sjukt dåligt i flera dagar nu. Ont i höfter, ryggslutet och typ mensvärksliknande smärta i fram... Orkar liksom inte. Mitt illamående har inte gått över heller. Och hur vet man om man har moderkakan i framkant eller så??

• MissJP
    Maglizz skrev 2015-02-07 12:33:41 följande:

Suttit och läst och läst och känner mig sjukt okunnig. Jag är i v12+1 och har mått så sjukt dåligt i flera dagar nu. Ont i höfter, ryggslutet och typ mensvärksliknande smärta i fram... Orkar liksom inte. Mitt illamående har inte gått över heller. Och hur vet man om man har moderkakan i framkant eller så??

Varför känner du dig okunnig? ^^

Hur man mår är olika för alla så det finns inget som är rätt eller fel med symtom och när de ska försvinna eller inte.

För att veta det måste man göra ultraljud. Eller vet någon något annat sätt? Förutom att man kan misstänka senare i graviditeten om buffarna är dämpade.
Svar på tråden Bf Augusti 2015