• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • sagofröken
    MissJP skrev 2015-02-06 17:43:23 följande:
    Åh jag hade skrivit ett svar på ditt, och så blev det fel på min telefon och allt försvann.

Var du med i septembertråden när jag var där? Minns att det var en tjej där med liknande bakgrund. Hur gick det med senaste ultraljudet? Håller tummarna för att allt är bra på måndag! Blir en lång helg för er antar jag :/

Hör av dig när du vet mer!
    Precis, det var jag :) Vid förra vul (tre veckor sedan) sågs till vår förvåning ett pickande hjärta, men lite mindre embryo än förväntat och lite konstig form på hinnsäcken. Därför ville min BM göra ett ul i v.11 för att se att det vuxit. Jag är hoppfull! Inga fler blödningar och fortsatta symptom, så bara att hålla tummarna!
  • ida90

Hoppar gärna in i den här tråden om de är okej? Går in i v 15 idag . första barnet men hjälp av IVF. BF 6 Augusti enligt sista ultraljudet i v 9+5 . Rul den 12/3 o de känns som om de är en evighet dit :(

• familjenl
    AnnaBanana skrev 2015-02-06 20:38:41 följande:

Någon som har börjat få foglossning än? Tror jag börjat få de nu, känns så iaf. Sambon fick ta över resterande stallsysslor och nu kan jag knappt resa mig rakt upp :/ går ända ner i skinkorna som en molvärk som sticker till lite emellanåt :/ känns konstigt för häromdagen så kände jag mig totalt ogravid :p men behöver ju inte vara foglossning , tror dock de e de :p

Jag känner av det från och till sen någon vecka tillbaka, speciellt de dagar då jag är igång och rör mig mycket. Om du har ont ofta och mycket så kanske du ska ringa till bm och få en tid till en sjukgymnast. :)
  • AnnaBanana
    familjenl skrev 2015-02-06 22:43:10 följande:

Jag känner av det från och till sen någon vecka tillbaka, speciellt de dagar då jag är igång och rör mig mycket. Om du har ont ofta och mycket så kanske du ska ringa till bm och få en tid till en sjukgymnast. :)

Ja än så länge har jag väl bara måttligt ont men jag är redan rätt stor om magen så de kommer nog inte precis bli mindre :p men ska inte träffa min bm förrän i v25 :( tycker de e lite dåligt att man inte ses mellan inskrivning och v25:/ jag läste lite om de och en sådan tens men förstår inte riktigt vad den kan göra för skillnad ? :( som tur e så är min sambo så snäll så han hjälper mig med hästen bara mockningen jag gör sj :)
  • grabbmamman linda

Har oxå fått foglossning.. Trodde inte det va sant när jag kände de första symptomen för några veckor sedan. Ta det lugnt med rörelserna!

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • AnnaBanana

Brukar de inte va en negativ grej när de börjar så tidigt i graviditeten? :/ jo man har nog inte mycket val verkar de som :p någon som har några tips på övningar eller nåt? Ska börja simma men läste nåt om att bröstsim inte va så bra om man hade foglossning ? :/

• familjenl
    AnnaBanana skrev 2015-02-07 01:26:06 följande:

Brukar de inte va en negativ grej när de börjar så tidigt i graviditeten? :/ jo man har nog inte mycket val verkar de som :p någon som har några tips på övningar eller nåt? Ska börja simma men läste nåt om att bröstsim inte va så bra om man hade foglossning ? :/

tror det är olika faktiskt för vissa får det tidigt men att det försvinner lite längre fram och vissa får det tidigt och har det hela tiden. Det finns ett foglossningsbälte som man brukar kunna få använda som liksom håller ihop höfterna. Har inte använt det själv men har vänner som blivit hjälpt av det. :)

Vet dock inte hur det är med träning och foglossning tyvärr.. du kan ju alltid ringa och prata med bm även om du inte har tid förrän senare. :)
  • charlotta1985
    ida90 skrev 2015-02-06 22:03:46 följande:

Hoppar gärna in i den här tråden om de är okej? Går in i v 15 idag . första barnet men hjälp av IVF. BF 6 Augusti enligt sista ultraljudet i v 9+5 . Rul den 12/3 o de känns som om de är en evighet dit :(

Välkommen! Samma beräknade BF som mig :)
  • Minxy

Tycker dagarna går långsamt igen. Vill känna humlan varje dag och dessutom vara SÄKER på att det är bebben jag känner. Som det är nu så händer det någon gång per dag att jag känner nåt och just då är jag bombsäker på att det är lill*n, men lite senare samma dag tänker jag: "Nä....det var nog bara tarmarna ändå"

• KramKolan
    AnnaBanana skrev 2015-02-07 01:26:06 följande:

Foglossningsbälte, ringa sjukgymnast och få lite tips kan vara bra!

Bröstsimär nig sisådär, man särar ju rätt Så mycket på benen och det blir väl lite tryck mitt i. Du kan ju testa och se hur det känns. Vattengympa funkar bra, då kan man anpassa övningarna. Lycka till!!
Svar på tråden Bf Augusti 2015