• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • MissJP
    sagofröken skrev 2015-02-06 12:05:15 följande:

Jag är inte med i denna tråd men smygläser ändå, eftersom jag har BF 1 september ligger jag ofta närmare er i tid än i septembertrådarna. 

Vill bara låna er tråd en sekund för att säga till MissJP:

Så himla glädjande att läsa om ditt senaste lyckade ultraljud, trots allt! Känns som att vi haft väldigt lika start på våra graviditeter med utomkvedsmisstankar, gulkroppscystor, blödningar, smärtor, osäkra ultraljud osv. När det går bra för dig får jag också upp hoppet :) Jag håller alla tummar att få samma besked som du på måndag när jag har mitt sista ultraljud av dessa orsaker. Lycka till allihop här i tråden!

Åh jag hade skrivit ett svar på ditt, och så blev det fel på min telefon och allt försvann.

Var du med i septembertråden när jag var där? Minns att det var en tjej där med liknande bakgrund. Hur gick det med senaste ultraljudet? Håller tummarna för att allt är bra på måndag! Blir en lång helg för er antar jag :/

Hör av dig när du vet mer!
  • familjenl
    LindizJ skrev 2015-02-06 17:26:18 följande:

korrigerar mig ett MA är det jag fick. fick åka till gynmottagning på grund av blödningar och fick cytotec för att stöta ut resten

Beklagar!!! :(
  • familjenl
    Erienne skrev 2015-02-06 14:56:52 följande:

Hittills har alla jag berättat för frågat om det var planerat . Det känns ju lite privat kan jag tycka men de menar ju inget illa förstås. 

Jag förbereder mig också på att få den frågan när vi gör det offentligt eftersom det kommer vara rätt tätt mellan barnen. Men jag kommer att bli lite sur på den frågan för när man har varit ofrivilligt barnlös så inser man att det inte finns något som heter "planera barn".. man kan önska ett och försöka få ett, men inte beställa ett. :)
  • AS92
    LindizJ skrev 2015-02-06 17:20:54 följande:

hoppar ur tråden. fick missfall i veckan.

Beklagar verkligen :(
  • AS92

Hopp, en blödning till då, likadan som jag fick i måndags. Känns inte bra alls :(
    Ringde gyn o hon jag pratade med sa att med tanke på att blödningarna varit likadana och att ingen smärta har förekommit (utöver växtvärk) + att jag varit på jobbet vid båda tillfällena (jobbar inom vården) så trodde hon att blödningarna berodde på brustna blodkärl pga ansträngning eller liknande. 

Vet dock inte om det känns logiskt, eller vad tycker ni?
    Usch tankarna flyger runt i så många banor :/

• MissJP
    AS92 skrev 2015-02-06 19:50:43 följande:

Hopp, en blödning till då, likadan som jag fick i måndags. Känns inte bra alls :(

Ringde gyn o hon jag pratade med sa att med tanke på att blödningarna varit likadana och att ingen smärta har förekommit (utöver växtvärk) + att jag varit på jobbet vid båda tillfällena (jobbar inom vården) så trodde hon att blödningarna berodde på brustna blodkärl pga ansträngning eller liknande. 

Vet dock inte om det känns logiskt, eller vad tycker ni?

Usch tankarna flyger runt i så många banor :/

Blöder du mycket?

Min läkare läkare sa att ett missfall efter typ vecka 9-10 märks ganska omedelbart. Om det inte varit ma sedan långt tidigare. Men alltså, mindre blödningar utan smärta ganska sent i första trimester eller tidigt i andra är ganska säkert ofarligt. Har du varit inne på kontroll?
  • AS92
    MissJP skrev 2015-02-06 20:11:16 följande:
    Blöder du mycket?

Min läkare läkare sa att ett missfall efter typ vecka 9-10 märks ganska omedelbart. Om det inte varit ma sedan långt tidigare. Men alltså, mindre blödningar utan smärta ganska sent i första trimester eller tidigt i andra är ganska säkert ofarligt. Har du varit inne på kontroll?

Nej jag blöder inte speciellt mycket, båda gångerna så har det mer varit utav en blodig flytning, så mer åt det rosa hållet. är i vecka 12. 

Jag har kub på tisdag, så då får jag veta om allt är okej, men känns jobbigt att vänta :/

• AnnaBanana

Någon som har börjat få foglossning än? Tror jag börjat få de nu, känns så iaf. Sambon fick ta över resterande stallsysslor och nu kan jag knappt resa mig rakt upp :/ går ända ner i skinkorna som en molvärk som sticker till lite emellanåt :/ känns konstigt för häromdagen så kände jag mig totalt ogravid :p men behöver ju inte vara foglossning , tror dock de e de :p

• MissJP
    AS92 skrev 2015-02-06 20:21:09 följande:

Nej jag blöder inte speciellt mycket, båda gångerna så har det mer varit utav en blodig flytning, så mer åt det rosa hållet. är i vecka 12. 

Jag har kub på tisdag, så då får jag veta om allt är okej, men känns jobbigt att vänta :/

Det är långt till tisdag.. men låter inte som att du har så mycket att oroa dig för. Konstigt dock att du inte fått komma in och kollat innan. Om du velat det dvs.
  • AS92
    MissJP skrev 2015-02-06 20:45:51 följande:
    Det är långt till tisdag.. men låter inte som att du har så mycket att oroa dig för. Konstigt dock att du inte fått komma in och kollat innan. Om du velat det dvs.

Ja det är långt :/ nej på ett sätt så känns det bra, men kan inte låta bli att tänka det värsta, det gör jag alltid och jag hatar det med mig själv :( Nä jag sa att jag va jätteorolig osv men dom tyckte inte att jag skulle komma in, det verkar som att dom inte tror att det är nånting, men skulle vara skönt att bara få stilla oron :/

Svar på tråden Bf Augusti 2015