AnnaBanana skrev 2015-02-07 20:10:55 följande:
Hmm ja jag hade också tänkt en gång i v Max men velar fram och tillbaka , vill ju inte vara mer orolig än vad jag e nu :( känner dock samtidigt att det kan hjälpa mig att känna mer kontroll över att allt är som de ska med den lilla bebisen plus mysfaktorn med de hela :) okej ni som har svarar vad tycker ni? Ja? Eller nej? :)
Jag har ju ingen AngelSound, men såhär tänker jag: bara för att man hör ett hjärta idag (eller ser något på ett UL idag) så innebär det inte att det inte kan skita sig timmen därpå.
Jag har inte skaffat en AngelSound just därför att jag tror att frestelsen skulle bli för stor, jag skulle säkert använda den för mycket. Jag vet att det inte finns NÅGRA klara bevis på att dopplers framkallar skador/ökar risk för missfall eller så alls, men OM det mot all förmodan skulle hända något så skulle jag aldrig sluta fråga mig själv: Berodde det på det...?
Om man kan hålla sig till en gång i veckan är nog det bra, bara för att gardera sig liksom :)
Enligt min BM har dom slutat med att lyssna att lyssna på hjärtat i v.14 (något dom tidigare erbjöd) just för att forskning visar att det i vissa fall kan stressa barnet.