• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra

Jag käkar niferex nu, hade låga feritinvärden, tydligen skulle niferex vara mest skonsam mot magen. Käkar dem varannan dag och gravidtillskott varje dag.:)

• stjärnasomärdin
    MissJP skrev 2015-02-08 14:32:05 följande:
    Jag äter ren folsyra och har gjort det i några år :) är gravidtabletterna bättre? Jag äter järntabletter med men antar att järn finns i gravidtabletterna?
    Jag vet inte hur de håller gentemot varandra. Tanken bara slog mig då jag äter ren folsyra men burken börjar ta slut och funderade då på om jag skulle gå över till gravidtillskottet istället då med tanke på att det är lika mycket folsyra i dem! :)
  • stjärnasomärdin
    Teakfreak skrev 2015-02-08 14:42:27 följande:
    Jag har ätit ren folsyra fr.o.m 2 veckor innan jag blev gravid och jag är i v 12 nu. Min BM sa att när de tabletterna har tagit slut ska jag gå över till gravidtabletter och fortsätta med det resten av tiden.
    Nu har jag också börjat att äta järntabletter då mina järndepåer visade sig vara låga. 
    Det låter exakt som min tanke :) Är också i vecka 12 och burken börjat ta slut och funderade då på om man skulle övergå till gravidtillskottet :)
  • Mollan88

Åh inatt fick min bästa vän missfall. Vi var faktiskt beräknade samma dag (v.16)

Jag är så oerhört ledsen för hennes skull och även med tanke på att hennes läkare hade sagt att det skulle va ett "mirakel" om hon blev gravid naturlig väg pga hennes PCO.

Men min undran är...

Varför har inte barnmorskan på mvc erbjudit tidigt UL om min vän har PCO? Det måste väl ändå kontrolleras bättre så att allt är som det ska under graviditeten eller har jag fel?

• familjenl
    Mollan88 skrev 2015-02-08 18:24:09 följande:

Åh inatt fick min bästa vän missfall. Vi var faktiskt beräknade samma dag (v.16)

Jag är så oerhört ledsen för hennes skull och även med tanke på att hennes läkare hade sagt att det skulle va ett "mirakel" om hon blev gravid naturlig väg pga hennes PCO.

Men min undran är...

Varför har inte barnmorskan på mvc erbjudit tidigt UL om min vän har PCO? Det måste väl ändå kontrolleras bättre så att allt är som det ska under graviditeten eller har jag fel?

Usch så hemskt! :(

Svar på din fråga. Jag har PCO(S) och min graviditet kollas inte extra pga det. PCO gör det svårt att bli gravid men påverkar inte när man är gravid.

Jag fick ett tidigt vul i v 7 men det är för att vi genomgått en behandling och då ingår det.
  • familjenl

Jag har väldigt lätt för att bli hård i magen och jag käkade niferex förra och har börjat äta dem nu igen. Precis som nån annan skrev så ska de vara skonsammast mot magen.

Kan ju oxå tipsa om att börja äta några skedar plommonpuré (barnmat) varje dag! Det räddade mig förra grav och även efter förlossningen då man inte riktigt vill "ta i". :)

• familjenl
    familjenl skrev 2015-02-08 18:47:09 följande:

Usch så hemskt! :(

Svar på din fråga. Jag har PCO(S) och min graviditet kollas inte extra pga det. PCO gör det svårt att bli gravid men påverkar inte när man är gravid.

Jag fick ett tidigt vul i v 7 men det är för att vi genomgått en behandling och då ingår det.

Menar alltså att graviditeten nog räknas som normal när en med pco har blivit gravid och det är nog därför den inte kollas extra.
  • Mollan88
    familjenl skrev 2015-02-08 18:50:53 följande:
    Menar alltså att graviditeten nog räknas som normal när en med pco har blivit gravid och det är nog därför den inte kollas extra.
    Okej på det viset. Är så dåligt påläst om PCO men tack för svar :)
  • MissJP

Nu har jag inte problem med hård mage, utan snarare väldigt mycket tvärt om. Men under min förra graviditet så var det fruktansvärt. Min räddning var två kiwi innan frukost. Det satte igång magen så den funkade någorlunda igen :) Sen att inte äta för mycket grovt bröd och sånt..

Har man mycket besvär och mår dåligt av det, får ont eller hemorrojder osv så kan man faktiskt äta tarmreglerande. Movicol eller vad det heter och liknande. Fråga läkare så kan ni få det billigare på recept.

• AnnaBanana

Äter ren folacin 5.0 + aco gravidvitaminer (deb med mest vitaminer i , 12 el så tror jag) ska göra så genom hela graviditeten :) sen blir de väl Niferex omkring v 20 :) fick ta järnvärdet i v9 och de låg på 138/139 så helt perfekt tyckte dem då så dem trodde inte jag skulle behöva förrän senare i graviditeten :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015