• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Fippla
    stjärnasomärdin skrev 2015-02-08 13:23:21 följande:

Äter ni ren folsyratableyt eller äter ni det i form av gravidtablett som typ acogravid? I så fall, när gick ni över från det ena till det andra? :)

Innan graviditeten åt jag en multivitamin "Kvinna" tills den tog slut nu äter jag en "gravid" vitamin, mest för sakens skull! Tog prover på första besöket hos bm, hon skulle höraav sig om det visade brister, vilket hon inte gjort så jag antar att allt såg ok ut!!

Väntar tålmodigt på första ultraljudet! Som visserligen inte är förrens 11 mars, den som väntar på något gott?

Jag tycket inte det syns något men det påstår sambon att det gör, tycker den där störiga lilla bullen varit där jämt!

Ibland blir jag orolig/nervös över alltsammans eftersom jag som sagt känner väldigt lite men försöker intala mig att det också är normalt!
  • Maglizz

Sitter just nu hos BM och har druckit en glucosblandning. Värsta jag druckit någonsin. Alla mina prover övrigt såg jättefina ut och mitt järn var perfekt - så skönt. Fick dock ett besked jag inte ville ha och det var att jag är blodgrupp negativ, vilket min sambo också är så BM sa att hon bokar in extra koller för att kolla. Någon annan som är negativ?

• Sommar15
    Maglizz skrev 2015-02-09 09:13:41 följande:

Sitter just nu hos BM och har druckit en glucosblandning. Värsta jag druckit någonsin. Alla mina prover övrigt såg jättefina ut och mitt järn var perfekt - så skönt. Fick dock ett besked jag inte ville ha och det var att jag är blodgrupp negativ, vilket min sambo också är så BM sa att hon bokar in extra koller för att kolla. Någon annan som är negativ?

Ingen fara att vara rh-negativ, det är jag också. Fanns en risk förr i tiden men nu är det enkelt åtgärdat med en spruta i v20-nånting och en spruta efter förlossningen. Jag har fått en sedan tidigare efter en skrapning (sent missfall, tidiga missfall behöver man inte någon spruta). Risken är att om bebisen är rh-positiv och du är rh-negativ kan det i samband med förlossning skapas antikroppar i dig mot rh-positivt blod/vävnad, vilket kan stöta bort ett ev barn nr 2. Men eftersom man i så fall får de där sprutorna är det numera ingen fara alls! Oroa dig inte för det!
  • MissJP

Fick tid för Kub om två veckor!! Så himla lång tid.. då kommer jag ju vara i vecka 14 för tusan..

• Cvs

Så himla irriterad på MVC! Fick en tid för RUL 26/2 på SÖS, gjorde Kub hos ultraljudsbarnmorskorna i stan så jag ringer till MVC och säger att jag gärna vill gå dit ist på RUL. Ja inga problem, får hem en ny remiss till det andra ultraljudsbarnm, i liljeholmen 14/4!! (Finns 2 mottagningar en i stan en i liljeholmen) Är då i v.25!

Min barnmorska är det i princip omöjligt att få tag på då mottagningen har en timmes teltid och en receptionist som svarar. Så nu väntar jag på den tredje kallelsen för RUL... Känns så tråkigt att det ska vara så krångligt..

Blev även krångel vid tidsbokningen för kub, gick å väntade på en remiss som receptionisten på MVC glömt skicka in..

Suck! Behövde gnälla av mig lite:)

• charlotta1985
    Cvs skrev 2015-02-09 10:36:01 följande:

Så himla irriterad på MVC! Fick en tid för RUL 26/2 på SÖS, gjorde Kub hos ultraljudsbarnmorskorna i stan så jag ringer till MVC och säger att jag gärna vill gå dit ist på RUL. Ja inga problem, får hem en ny remiss till det andra ultraljudsbarnm, i liljeholmen 14/4!! (Finns 2 mottagningar en i stan en i liljeholmen) Är då i v.25!

Min barnmorska är det i princip omöjligt att få tag på då mottagningen har en timmes teltid och en receptionist som svarar. Så nu väntar jag på den tredje kallelsen för RUL... Känns så tråkigt att det ska vara så krångligt..

Blev även krångel vid tidsbokningen för kub, gick å väntade på en remiss som receptionisten på MVC glömt skicka in..

Suck! Behövde gnälla av mig lite:)

Men va, v25 är ju galet sent! Tanken med RUL är väl ändå att se att allt är bra i GOD TID? Nä, usch, förstår att du är irriterad. Kämpa på!
  • charlotta1985

Förresten, är det någon annan som känner av generell irritation? Har varit så nöjd över att ha sluppit de där berömda humörsvängningarna, men de senaste 3-4 dagarna har varit HEMSKA. Jag blir arg och stör mig på saker jag inte alls gör i vanliga fall. Jättejobbigt :(

• Cvs
    charlotta1985 skrev 2015-02-09 10:40:16 följande:

Förresten, är det någon annan som känner av generell irritation? Har varit så nöjd över att ha sluppit de där berömda humörsvängningarna, men de senaste 3-4 dagarna har varit HEMSKA. Jag blir arg och stör mig på saker jag inte alls gör i vanliga fall. Jättejobbigt :(

Precis samma här! Stormade ut hemifrån imorse efter ett jätte töntigt tjafs med sambon.. Känner knappt igen mig själv!
  • Cvs
    charlotta1985 skrev 2015-02-09 10:38:57 följande:

Men va, v25 är ju galet sent! Tanken med RUL är väl ändå att se att allt är bra i GOD TID? Nä, usch, förstår att du är irriterad. Kämpa på!

Ja fattar inte hur dem tänkte där! Blir det inte rätt nu bokar jag en egen tid.
  • excalibur
    Maglizz skrev 2015-02-09 09:13:41 följande:

Jag är oxå negativ, dock aldrig fått extrakoller för det, däremot tar dom ett par blodprov extra. Och som jag fattat det så är/var det "farliga" med att vara negativ om barnet vart positivt då kroppen bildar antikroppar emot nästa eventuellt positiva barn, och är barnet positivt får man en spruta efter förlossningen för att förhindra det. Den slipper du nog dock om gubben din är negativ med, då kommer barnet vara negativt och allt är frid och fröjd :) om jag nu fattat det rätt..
Svar på tråden Bf Augusti 2015