• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • sagofröken
    MissJP skrev 2015-02-07 11:53:16 följande:
    Så jobbigt att ni får vänta så länge på nästa ul. Man brukar väl få en tid dig inom 10 dagar vid såna saker. Hoppas verkligen att det ser bra ut! Symptom är bra grejer även om de kommer och går som de vill :)
    Till slut slogs det fast, "normal graviditet" skrevs in i journalen ikväll! Blev framflyttad 4 dagar från förra ultraljudet så har nu bf 31 augusti :) så himla lycklig och lättad!
  • Cvs
    AS92 skrev 2015-02-09 21:40:53 följande:

Kub imorgon, ska bli så himla skönt att få veta hur det står till därinne, efter 3 blödningar på 1 vecka så är oron maxad 

Går in i vecka 13 imorgon och känner mig bara trött konstant, har inte så mycket fler gravsymptom. har haft det så nästan hela graviditeten så det spär ju på oron det med. Men nu ska vi tänka positivt här 

Eftersom jag är överviktig så känner jag enbart fett på magen, undrar hur lång tid det tar innan man känner en bula? 

Precis exakt sådär kände jag me! Enbart tröttheten var kvar. Haft 5 blödningar innan v 13.

Men därinne låg en liten och mådde alldeles kanon :)
  • Queenxiter

Jag mår faktiskt sådär oförskämt bra som vissa säger att man ska göra, har känt så i snart en vecka. Tröttheten har gått över, humöret är bättre. Illamående borta, hungern normal. Känner mig lite piggare och fräschare än innan jag blev gravid men annars helt o gravid faktiskt. Förutom magen då, som börjat synas rejält :D v15

• Kottex

Vad roligt med alla ultraljud :) Haft vårt första idag och det kunde inte bli bättre, allt såg jättebra ut, även kub. Vilken häftig känsla att se en krabat som rör sig, gör nästan kullerbyttor och bara sprattlar omkring och man känner inte ett smack :) Nu är det på riktigt, idag kläckte vi även nyheten för hela familjen, det kändes skönt. Blev flyttad 3 dagar från 19 till 16 augusti, så skönt att bli flyttad åt "rätt" håll. Hoppas det går lika bra för er andra

• MissJP
    sagofröken skrev 2015-02-09 22:13:42 följande:

Till slut slogs det fast, "normal graviditet" skrevs in i journalen ikväll! Blev framflyttad 4 dagar från förra ultraljudet så har nu bf 31 augusti :) så himla lycklig och lättad!

Helt fantastiskt underbart! Tänk efter all oro och tappande av hopp fram och tillbaka så är allt helt normalt :)

Åh vad vi ska få bebisar nu! Haha exakt samma Bf som jag :)
  • stjärnasomärdin

Är det någon som frågat sin bm om sjögräs? Tänker på nori och sjögrässallad? Man läser ju att vanlig sushi är ok nu för tiden men vet att nori varit mycket omdebatterat //Sushisugen ;)

• sagofröken
    MissJP skrev 2015-02-10 06:34:02 följande:
    Helt fantastiskt underbart! Tänk efter all oro och tappande av hopp fram och tillbaka så är allt helt normalt :)

Åh vad vi ska få bebisar nu! Haha exakt samma Bf som jag :)
    Det är som att vi har spegelgraviditeter! Jag sa till ultraljudssköterskan att det kändes som att jag var där för att göra gravtest, så känns det, som att jag precis har plussat, bara att jag råkar vara i vecka 12 :) Men nu vet jag inte om jag hör hemma i augustitrådar eller septembertrådar :)
  • charlotta1985
    stjärnasomärdin skrev 2015-02-10 07:00:38 följande:

Är det någon som frågat sin bm om sjögräs? Tänker på nori och sjögrässallad? Man läser ju att vanlig sushi är ok nu för tiden men vet att nori varit mycket omdebatterat //Sushisugen ;)

Vad jag förstått efter att ha läst lite nu är det den höga halten jod i kosttillskott av alger som är skadlig, för att det är så extrema mängder. Så det är alltså jod som är boven, inte sjögräset i sig. Men nu blev jag orolig- jag saltar min mat rätt mycket med jodberikat salt :( Får jag sluta med asap!
  • charlotta1985
    stjärnasomärdin skrev 2015-02-10 07:00:38 följande:

Vad jag förstått efter att ha läst lite nu är det den höga halten jod i kosttillskott av alger som är skadlig, för att det är så extrema mängder. Så det är alltså jod som är boven, inte sjögräset i sig. Men nu blev jag orolig- jag saltar min mat rätt mycket med jodberikat salt :( Får jag sluta med asap!
  • MissJP
    sagofröken skrev 2015-02-10 07:45:41 följande:

Det är som att vi har spegelgraviditeter! Jag sa till ultraljudssköterskan att det kändes som att jag var där för att göra gravtest, så känns det, som att jag precis har plussat, bara att jag råkar vara i vecka 12 :) Men nu vet jag inte om jag hör hemma i augustitrådar eller septembertrådar :)

Ja verkligen. Så skumt och så kul att det gått bra för oss trots att det såg så fruktansvärt dystert ut i början.

Jag förstår att det kändes så. Hur ska man kunna ens låtsas vara gravid innan.. skönt att vara så långt gången tillsammans med ett sånt besked, nu är ju missfallsrisken liten och du kan pusta ut av flera anledningar :)

Du är nog Välkommen att skriva i båda skulle jag tro :D Jag har valt den där tråden helt och hållet. Vi ska ju ändå få i augusti!
Svar på tråden Bf Augusti 2015