• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Hetlena
    charlotta1985 skrev 2015-02-10 10:07:39 följande:
    Vad jag förstått efter att ha läst lite nu är det den höga halten jod i kosttillskott av alger som är skadlig, för att det är så extrema mängder. Så det är alltså jod som är boven, inte sjögräset i sig. Men nu blev jag orolig- jag saltar min mat rätt mycket med jodberikat salt :( Får jag sluta med asap!
    Har ingen kunskap vad gäller sjögräset men min bm sa att jag absolut skulle använda salt MED jod nu när jag är gravid.
  • Sommar15

Ska ni ta influensavaccinet? Jag såg att gravida i andra och tredje trimestern ska ta vaccinet och mailade min barnmorska och frågade. Hon svarade "ja, ta det." Konstigt att inte hon sagt nåt om det tidigare.

• charlotta1985
    Hetlena skrev 2015-02-10 14:08:49 följande:
    Har ingen kunskap vad gäller sjögräset men min bm sa att jag absolut skulle använda salt MED jod nu när jag är gravid.
    Jaa, jag läste lite mer efter och ser också de rekommendationerna, och att man absolut inte ska dra ner på saltkonsumtionen. Men vad är egentligen överkonsumtion? För i samma veva är överdosering av jod farligt. Jag saltar alltså MYCKET. Plus äter mycket ägg och mjölkprodukter som ska innehålla mycket jod.
    Läste nu att 1 gram salt innehåller 50 mikrogram jod (om jodberikat) och rekommendationen är 150 mikrogram per dag. Jag äter nog en bit över 3 gram salt om dagen skulle jag tro :O
  • familjenl
    Sommar15 skrev 2015-02-10 14:49:41 följande:

Ska ni ta influensavaccinet? Jag såg att gravida i andra och tredje trimestern ska ta vaccinet och mailade min barnmorska och frågade. Hon svarade "ja, ta det." Konstigt att inte hon sagt nåt om det tidigare.

Vet inte än. Jag tror det ska tas efter vecka 20 eller nått här OM man ska ta det så min bm tyckte att jag skulle avvakta till mars och se hur läget var då. Hon menade att säsongen kan vara över då och att det då inte finns någon mening med att ta det. Så jag får se hur jag gör :)
  • komisska
    doccah skrev 2015-02-09 20:02:14 följande:

V. 16(15+4) och köpte mina första mammaplagg igår, tyckte de var dags nu ^^

Vilken fin mage du har! Jag går snart in i v 17 köpte likadana jeans förra veckan, älskar dom!! Magen verkar vara här för att stanna!
  • Minxy

Jag är vansinnigt sugen på mjölk nu - det är så sjukt gott med ett stort glas kall mjölk! Känns som om jag ständigt går omkring med mjölkmustasch :D

• Lilo
    Minxy skrev 2015-02-10 18:33:37 följande:

Jag är vansinnigt sugen på mjölk nu - det är så sjukt gott med ett stort glas kall mjölk! Känns som om jag ständigt går omkring med mjölkmustasch :D

Samma här!! Och jag dricker ALDRIG mjölk annars!! Så himla häftigt vilka cravings man får
  • charlotta1985
    Lilo skrev 2015-02-10 18:59:54 följande:

Samma här!! Och jag dricker ALDRIG mjölk annars!! Så himla häftigt vilka cravings man får

Vilken vecka? Jag är i v15, och i en sådan där vecka-för-vecka stod det att detta är en period då bebis behöver mkt kalcium och att man därför kan bli sugen på mjölk och mjölkprodukter :)
  • Sommar15
    familjenl skrev 2015-02-10 16:28:01 följande:

Vet inte än. Jag tror det ska tas efter vecka 20 eller nått här OM man ska ta det så min bm tyckte att jag skulle avvakta till mars och se hur läget var då. Hon menade att säsongen kan vara över då och att det då inte finns någon mening med att ta det. Så jag får se hur jag gör :)

Jaha det kanske är lite olika då vilka råd de ger (som vanligt!). Min husläkarmottagning har drop-in vaccination på torsdagar så jag tänkte gå förbi där då, lika bra att göra det om barnmorskan säger så. Det skulle ju vara segt att få influensan...
Svar på tråden Bf Augusti 2015