• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • AS92

Kub gjordes idag och wow.. så mycket känslor. lillen vinkade där inne och såg ut att trivas. Sån himla lättnad över att det såg bra ut. Nu har vi också gått ut med graviditeten offentlig ocksåt, så härligt! 

Hjärta

• Lilo
    charlotta1985 skrev 2015-02-10 19:07:56 följande:

Vilken vecka? Jag är i v15, och i en sådan där vecka-för-vecka stod det att detta är en period då bebis behöver mkt kalcium och att man därför kan bli sugen på mjölk och mjölkprodukter :)

Ahaa! Intressant!

Är i vecka 14 nu, men har druckit mjölk i mängder i några veckor redan!
  • Lilo

Jag sitter och funderar på hur länge jag ska envisas med att hålla graviditeten hemlig..

Är i vecka 14 nu.

Min sambo ville berätta för 3 veckor sen, men jag känner mig inte redo än. Samtidigt vill jag...

Det sku vara skönt om alla fattar varför jag är trött och sjuukt irriterad!

Dilemma va..

• charlotta1985
    Lilo skrev 2015-02-10 19:53:41 följande:

Jag sitter och funderar på hur länge jag ska envisas med att hålla graviditeten hemlig..

Är i vecka 14 nu.

Min sambo ville berätta för 3 veckor sen, men jag känner mig inte redo än. Samtidigt vill jag...

Det sku vara skönt om alla fattar varför jag är trött och sjuukt irriterad!

Dilemma va..

Kan vara mysigt att få hålla det lite för sig själv.. Sen kommer alla frågor och ens grav blir på något sätt "allas". Jag tyckte det var skönt att berätta för att folk inte skulle tro att jag bara börjar bli rund :)
  • Micka!

Tänker inte vaccinera mig, tvättar händerna och spritar dem istället! För varje vinter görs en ny sammansättning av vaccinet, är inte beprövat som andra vaccin! Ex de biverkningar svininfluensavaccinet orsakade!! Min syster råkade ut för ma i v. 18 efter att ha tagit svininfluensavaccinet!!!!

Så jag är skeptisk när det gäller influensavaccin!

Är i v. 15 och har gått upp 1,6 kg, trodde det var mer för jag äter ju hela tiden!!! Hur mycket har ni andra gått upp?

Känner bebisen lite varje dag nu

• Lilo
    Micka! skrev 2015-02-10 20:02:20 följande:

Tänker inte vaccinera mig, tvättar händerna och spritar dem istället! För varje vinter görs en ny sammansättning av vaccinet, är inte beprövat som andra vaccin! Ex de biverkningar svininfluensavaccinet orsakade!! Min syster råkade ut för ma i v. 18 efter att ha tagit svininfluensavaccinet!!!!

Är i v. 15 och har gått upp 1,6 kg, trodde det var mer för jag äter ju hela tiden!!! Hur mycket har ni andra gått upp?

Jag vågar inte ens väga mig... äter så otroligt mycket mat nu! Konstant vrålhungrig!

Så vågen lockar inte riktigt...
  • Lilo
    charlotta1985 skrev 2015-02-10 20:01:50 följande:

Kan vara mysigt att få hålla det lite för sig själv.. Sen kommer alla frågor och ens grav blir på något sätt "allas". Jag tyckte det var skönt att berätta för att folk inte skulle tro att jag bara börjar bli rund :)

Ja så är det nog.
  • charlotta1985

Gått upp ca 6kg, huu. Men, åt rätt strikt innan grav, och la på mig det mesta första tiden när jag bara åt mackor och dessutom typ 1 ggr i timmen för att slippa illamående. Nu har vågen stått still ett par veckor så jag hoppas att det liksom jämnar ut sig längs vägen :)

• Sommar15
    Micka! skrev 2015-02-10 20:02:20 följande:

Men fy, hur kan du sprida sån hemsk anti-vaccinpropaganda?

Finns mycket forskning som visar att vaccination inte har någon som helst påverkan på fostret utan det är snarare bra att vaccinera sig pga ökad risk för svåra influensasymtom som gravid. Nu är ju influensasäsongen kanske på väg att ta slut och det är framförallt i senare delen av graviditeten som de rekommenderar vaccination.

Hemskt för din syster som sagt men det berodde säkert inte på vaccinet, eller är det bekräftat? Onödigt att skriva sånt oavsett.
  • AS92

Mina vänner, vem kunde man bli vän med för att bli inbjuden i facebookgruppen? ^^

Svar på tråden Bf Augusti 2015