• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Lilo skrev 2015-02-10 18:59:54 följande:
    Samma här!! Och jag dricker ALDRIG mjölk annars!! Så himla häftigt vilka cravings man får smile1.gif
    Haha, coolt :D

Jag är i v.14 jag med. Jag tror stenhårt på att äta det man vill ha. Jag litar på att min kropp vet vad som är bäst för bebben :)
  • Minxy

Angående det där med influensavaccinet är jag kluven. Dels så har senare forskning visat att vaccineringen inte har lika stor påverkan som man tidigare trott: www.svt.se/nyheter/sverige/studie-influensavaccin-har-liten-effekt

Dessutom känns det överlag inte som någon idé att ta årets vaccin eftersom det har visat sig verkningslöst mot den största av årets influensastammar. www.expressen.se/halsoliv/halsa/arets-influensavaccin-hjalper-daligt/

Jag valde att ta vaccinet mot svininfluensan 2009 då jag var gravid, något som jag därefter fick gå omkring och oroa mig över eftersom vissa drabbades av biverkningar där de värsta var insomnia.

Jag tror jag skiter i årets vaccin. Jag hade influensan förra året och med lite tur hoppar den över mig i år :)

• Kottex

Bm jag var hos sa att gravida inte bör vaccinera sig innan vecka 16. Jag har inte vaccinerat mig på flera år och kommer inte göra det nu heller. Jag hade inte vaccinerat mig även om jag gått förbi v 16 men det är jag :) det finns så många skröner gällande allr. Min anledning att inte ta vaccinet är, jag har klarat mig tidigare år och kommer göra det även detta år.

• AnnaBanana

Jag tänker då inte ta vaccinet, tror inte på dem längre. Min sambo fick biverkningar av svininföuensavaccinet :( Tror att vi behöver lite bakterier i denna värld också för den e redan för "ren" , vi blir sjuka för minsta lilla nu och så va de inte innan. Då menar jag inget illa till dem som väljer att ta vaccinet eller så utan det är bara vad jag tycker :)

• Sommar15

Ångrar nu att jag frågade, visste inte att det var så många vaccin-skeptiker i denna tråd. Kommer ni strunta i att vaccinera era barn också? Känns lite foliehatt över det hela.

Jag kommer i alla fall att följa rekommendationerna och vaccinera mig, precis som jag gjort med alla andra vaccinationer genom åren.

• Kottex
    Sommar15 skrev 2015-02-10 21:37:57 följande:

Ångrar nu att jag frågade, visste inte att det var så många vaccin-skeptiker i denna tråd. Kommer ni strunta i att vaccinera era barn också? Känns lite foliehatt över det hela.

Jag kommer i alla fall att följa rekommendationerna och vaccinera mig, precis som jag gjort med alla andra vaccinationer genom åren.

Självklart ska du följa rekommendationerna om du vill. vi är alla olika vilket är så skönt. Jag tycker inte du har rätt i att ställa frågan om barnen kommer vaccineras, jag tar det först då. Har en bit kvar :)
  • Queenxiter

Bli vän med mig Lotta Andersson, sök mitt namn och Åmotfors så hittar du lätt. Har en ansiktsbild, långt askblont hår. :)

• Minxy
    Sommar15 skrev 2015-02-10 21:37:57 följande:

Well, folkhälsomyndigheten rekommenderar faktiskt inte säsongsvaccin till i övrigt fullt friska barn. Om barnet däremot har astma eller någon annan form av lungsjukdom är det ju en annan femma. Mina två barn som är 5 och 7 har aldrig fått influensavaccinet.

Såhär säger folkhälsomyndigheten:

Varför rekommenderar man inte vaccin till alla barn?

Även om influensainfektion är jobbig för många barn är risken för mycket svår sjukdom hos för övrigt friska liten. En naturlig infektion ger ett mer bestående grundskydd mot influensa än det vaccin som finns idag. Barn som riskerar allvarlig sjukdom eller död kan dock inte ta den risk det innebär att få influensa för att uppnå detta skydd.

Övriga vaccin som erbjuds under barnets uppväxt tar jag med glädje emot, men det rör ju mer allvarliga sjukdomar så som polio, påssjuka, difteri och många fler.

Men som sagt: alla gör så som dom vill :)
  • Cvs

Jag hade inte ens tänk på vaccin. Inget min barnmorska har tagit upp heller. Så nej, jag kommer inte heller vaccinera mig.

Men alla gör som dem vill :)

• Sommar15
    Minxy skrev 2015-02-10 22:40:12 följande:

Well, folkhälsomyndigheten rekommenderar faktiskt inte säsongsvaccin till i övrigt fullt friska barn. Om barnet däremot har astma eller någon annan form av lungsjukdom är det ju en annan femma. Mina två barn som är 5 och 7 har aldrig fått influensavaccinet.

Såhär säger folkhälsomyndigheten:

Varför rekommenderar man inte vaccin till alla barn?

Även om influensainfektion är jobbig för många barn är risken för mycket svår sjukdom hos för övrigt friska liten. En naturlig infektion ger ett mer bestående grundskydd mot influensa än det vaccin som finns idag. Barn som riskerar allvarlig sjukdom eller död kan dock inte ta den risk det innebär att få influensa för att uppnå detta skydd.

Övriga vaccin som erbjuds under barnets uppväxt tar jag med glädje emot, men det rör ju mer allvarliga sjukdomar så som polio, påssjuka, difteri och många fler.

Men som sagt: alla gör så som dom vill :)

Menade inte influensavaccin till barn just utan alla andra vaccinationer som man rekommenderar (stelkramp, difteri, mässling, allt sånt).

Well well, nu ska jag inte bråka mer om detta. :) Tyckte bara det var konstigt att så många tänkte göra tvärtemot rekommendationerna på sig själva men säkert kommer vaccinera sina barn efter de allmänna rekommendationerna.
Svar på tråden Bf Augusti 2015