• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Ibland blir jag så trött på mig själv. Igår bröt jag stortån, idag backade jag in i en annan bil

Just nu känns det lite motigt. Tur jag har mina underbara barn och lillbäsen i magen + min snälla och förstående make (även om han skrattade åt mig när jag kom hem och berättade om påbackningen).

• Plutten120301
    Minxy skrev 2015-03-21 14:34:13 följande:

Ibland blir jag så trött på mig själv. Igår bröt jag stortån, idag backade jag in i en annan bil

Just nu känns det lite motigt. Tur jag har mina underbara barn och lillbäsen i magen + min snälla och förstående make (även om han skrattade åt mig när jag kom hem och berättade om påbackningen).

Typiskt, ibland händer allt sånt samtidigt. Förstår att det är irriterande men tänk att det ändå är småsaker ; ) (ett försök att peppa lite)

Själv börjar jag bli mycket irriterad på min förkylning, fortfarande ont i halsen efter tre veckor, får nog bli vårdcentralen på måndag. Försöker också tänka på bäsen i magen efter lyckat RUL när det är jobbigt.
  • Minxy
    Plutten120301 skrev 2015-03-21 14:50:17 följande:
    Typiskt, ibland händer allt sånt samtidigt. Förstår att det är irriterande men tänk att det ändå är småsaker ; ) (ett försök att peppa lite)

Själv börjar jag bli mycket irriterad på min förkylning, fortfarande ont i halsen efter tre veckor, får nog bli vårdcentralen på måndag. Försöker också tänka på bäsen i magen efter lyckat RUL när det är jobbigt.
    Jo visst är det så. Dessutom kan man alltid tänka: "ok, men om det där dröjsmålet (påbackningen) aldrig inträffat så hade jag kanske krockat rejält sedan på vägen hem istället."

Då känns plötsligt en påbackning inte lika hemsk längre.
  • Ereeka

Jag är också en sån som läst en del i den här tråden, utan att ha skrivit något än. Men jag och min fästman väntar i alla fall vårt andra barn den 12e augusti. Vi har en dotter som blir 3 år i maj. :)

• Maglizz

Hahahahahahaha.. Skulle bara ta en en bild för att se och blev chockad. När kom den magen liksom? Har kunnat dölja jättelänge men plötsligt kommer det bli svårare tror jag.

Ligger vi i fas med v19 och har BF 21 augusti? ;)

• Queenxiter
    fluffan84 skrev 2015-03-21 07:38:38 följande:

Ok nu har jag skickat vänförfrågan.. det stod inte Åmotfors på slutet därför jag blev förvirrad.. :)

Aha, nej det står inte Åmotfors. Men jag bor där och det är en väldigt liten ort så söker man så borde det vara jag som kommer upp som första alternativet :)
  • familjenl

Åkte på matförgiftning inatt och är inte helt bra än.. Visst borde det inte vara någon fara för barnet så länge jag får i mig vätska? Näring borde den ju kunna få från mina reserver nånstans? :)

Blir lite känslig och orolig

• fluffan84
    familjenl skrev 2015-03-21 19:15:47 följande:

Åkte på matförgiftning inatt och är inte helt bra än.. Visst borde det inte vara någon fara för barnet så länge jag får i mig vätska? Näring borde den ju kunna få från mina reserver nånstans? :)

Jag skulle blanda egen vätskeersättning med vatten o salt, socker och dricka.. Sen försöka äta acidophilus fil o yoghurt så magen lugnar ner sig.
  • Zora
    familjenl skrev 2015-03-21 19:15:47 följande:

Jag tror inte det är någon fara. Jag hade magsjuka för två veckor sedan och det enda jag fick i mig på två dygn var ca 6-7 dl nyponsoppa. Fick magsjukan söndag kväll och åt ingenting förrän måndag kväll, då ca 2 dl nyponsoppa. Drack kanske på sin höjd ett glas vatten under det första dygnet också... Tisdagen fick jag i mig mer vatten iallafall och ca 4-5 dl nyponsoppa. Enda som var lite läskigt var att magen försvann, såg inte gravid ut efter dom två dygnen. Magen kom dock tillbaka väldigt snabbt och på RUL förra veckan låg det en glad sprattlande bebis och drack fostervatten
  • familjenl
    Zora skrev 2015-03-21 20:43:35 följande:

Jag tror inte det är någon fara. Jag hade magsjuka för två veckor sedan och det enda jag fick i mig på två dygn var ca 6-7 dl nyponsoppa. Fick magsjukan söndag kväll och åt ingenting förrän måndag kväll, då ca 2 dl nyponsoppa. Drack kanske på sin höjd ett glas vatten under det första dygnet också... Tisdagen fick jag i mig mer vatten iallafall och ca 4-5 dl nyponsoppa. Enda som var lite läskigt var att magen försvann, såg inte gravid ut efter dom två dygnen. Magen kom dock tillbaka väldigt snabbt och på RUL förra veckan låg det en glad sprattlande bebis och drack fostervatten

Skönt att höra!! Har faktiskt gått och tänkt idag att magen helt plötsligt såg så liten ut men nu behöver jag inte oroa mig för det iaf. Tack! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015