• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-21 06:24:51 följande:

Vad skönt att börja få ordning på alla saker. Kläder kan man ju alltid köpa, men babyskydd och sånt köper man ju bara ett.

Ja här inne börjar det bli livat märks att den är starkare. är i vecka 20+1 nu så borde ju märkas.

Just nu kör den morgongympa.

Ja man kan ju de! Precis och jag e heönöjd med vad jag fick för allé dem pengarna däruppe :) har du också bf 6 aug ? :) vår lilleman e mer aktiv på kvällen 22.00-00.00 brukar han ha sina perioder :p men tycker sparkarna ändå känns rätt så rejält :)
  • charlotta1985
    Maglizz skrev 2015-03-21 15:03:54 följande:

Hahahahahahaha.. Skulle bara ta en en bild för att se och blev chockad. När kom den magen liksom? Har kunnat dölja jättelänge men plötsligt kommer det bli svårare tror jag.

Ligger vi i fas med v19 och har BF 21 augusti? ;)

Min mage växte också till sig helt plötsligt. Min sambo kom fram till mig igår och sa "OJ, vilken mage du fått!" Det hände liksom på några dagar. Går in i vecka 21 imorgon :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-03-21 14:34:13 följande:

Ibland blir jag så trött på mig själv. Igår bröt jag stortån, idag backade jag in i en annan bil

Just nu känns det lite motigt. Tur jag har mina underbara barn och lillbäsen i magen + min snälla och förstående make (även om han skrattade åt mig när jag kom hem och berättade om påbackningen).

Lider med dig! Jag blir oxå alldeles klumpig nu när jag är gravid. Ännu värre den här gången än förra gången och min man bara skrattar åt mig! :P han är vanligtvis den klumpigaste här hemma så han njuter väl av att nån annan har tagit den rollen :P
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-21 23:57:51 följande:

Ja man kan ju de! Precis och jag e heönöjd med vad jag fick för allé dem pengarna däruppe :) har du också bf 6 aug ? :) vår lilleman e mer aktiv på kvällen 22.00-00.00 brukar han ha sina perioder :p men tycker sparkarna ändå känns rätt så rejält :)

Ja det förstår jag. Man får ju massor för pengarna där.

Ja precis. Har vi samma bf kanske då ?

Min lilla kör 17 gympa. När jag har ätit mat är det som mest fart. Ja nog känner man rätt mkt. Men inget jämfört med när man är 10 veckor längre gången.
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-03-22 07:26:42 följande:
    Lider med dig! Jag blir oxå alldeles klumpig nu när jag är gravid. Ännu värre den här gången än förra gången och min man bara skrattar åt mig! :P han är vanligtvis den klumpigaste här hemma så han njuter väl av att nån annan har tagit den rollen :P
    Skönt att jag inte är ensam om att vara klumpig
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-22 07:58:55 följande:

Ja det förstår jag. Man får ju massor för pengarna där.

Ja precis. Har vi samma bf kanske då ?

Min lilla kör 17 gympa. När jag har ätit mat är det som mest fart. Ja nog känner man rätt mkt. Men inget jämfört med när man är 10 veckor längre gången.

Verkar så, har också den 6 aug :) roligt med någon som har samma :) hehe nä kan tänka mig de :p har du börjat köpa någonting till er bebis än? :)
  • charlotta1985

Igår hämtade vi vår barnvagn och lite annat smågrejs på posten! Väldigt tidigt, men det var så bra paketpris på vagnen. Och när jag ändå satt och nätshoppade på babyland slank lite andra grejer för typ femtusen med, heh ;). Så nu ska sambon montera ihop så vi ser att allt kom med, myspys!

• Micka!

Så häärligt... idag såg jag magen röra sig när bebis sparka, så kul att se det på utsidan, mina barn satt med spänning och väntade. ..men då blev det lugnt igen! Är i v. 21 och har moderkakan i framvägg, vi längtar så mycket till alla får känna den lilla i magen

Har ni andra känt bebis på utsidan?

• Zora
    Micka! skrev 2015-03-22 16:06:30 följande:

Så häärligt... idag såg jag magen röra sig när bebis sparka, så kul att se det på utsidan, mina barn satt med spänning och väntade. ..men då blev det lugnt igen! Är i v. 21 och har moderkakan i framvägg, vi längtar så mycket till alla får känna den lilla i magen smile1.gifsmile1.gif

Har ni andra känt bebis på utsidan?

Jag har känt utanpå en gång ganska precis i början av v 18 (är i v19 nu). Trodde det skulle kännas tidigare nu med andra barnet, men icke. Inuti känner jag dock ganska mycket av och till. Har moderkakan i framvägg jag också.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-22 15:19:07 följande:

Verkar så, har också den 6 aug :) roligt med någon som har samma :) hehe nä kan tänka mig de :p har du börjat köpa någonting till er bebis än? :)

Jag har köpt en mysig bomullsfilt till bäbisen. Thats it. Haha. Har inte vågat köpa ngt mer eftersom jag trodde så länge att det skulle gå snett. Nu känns det som att det är så länge kvar så köpa kan jag ju göra sen typ. Haha. Har inte riktigt haft inspiration. Tror inte jag förstått riktigt att den kommer efter sommaren.
Svar på tråden Bf Augusti 2015