• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • plett
    Micka! skrev 2015-03-22 16:06:30 följande:

Så häärligt... idag såg jag magen röra sig när bebis sparka, så kul att se det på utsidan, mina barn satt med spänning och väntade. ..men då blev det lugnt igen! Är i v. 21 och har moderkakan i framvägg, vi längtar så mycket till alla får känna den lilla i magen

Har ni andra känt bebis på utsidan?

Vi har både känt och sett, ibland guppar hela magen till ett par gånger och det ser verkligen jätteroligt ut. :) är i vecka 21 och har också moderkakan i framvägg..
  • Plutten120301

Så häärligt... idag såg jag magen röra sig när bebis sparka, så kul att se det på utsidan, mina barn satt med spänning och väntade. ..men då blev det lugnt igen! Är i v. 21 och har moderkakan i framvägg, vi längtar så mycket till alla får känna den lilla i magen

Jag kände och såg på utsidan för första gången idag, 19+1 ( moderkakan i framvägg) tyvärr slutade den när jag sa till sambon att känna
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-22 18:43:43 följande:

Jag har köpt en mysig bomullsfilt till bäbisen. Thats it. Haha. Har inte vågat köpa ngt mer eftersom jag trodde så länge att det skulle gå snett. Nu känns det som att det är så länge kvar så köpa kan jag ju göra sen typ. Haha. Har inte riktigt haft inspiration. Tror inte jag förstått riktigt att den kommer efter sommaren.

Jag va likadan, ville/kunde inte riktigt tro på att vi skulle få en liten för allt som hänt tidigare så jag va säker på att nåt skulle hända även denna gången men jag började lugna mig när jag bärjade känna rörelser och nu känner jag att jag måste ta itu med den rädslan jag hade och den har blivit mindre, dock kommer ju nog alltid en del vara kvar men nu vill jag glädjas så jag gick loss på Ullared och resterande får tas i etapper nu så man har lite kvar under resterande graviditeten också men har så mycket att göra innan lilleman kommer så de e rätt skönt att ha en del avklarat också :)
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-22 21:08:22 följande:

Jag va likadan, ville/kunde inte riktigt tro på att vi skulle få en liten för allt som hänt tidigare så jag va säker på att nåt skulle hända även denna gången men jag började lugna mig när jag bärjade känna rörelser och nu känner jag att jag måste ta itu med den rädslan jag hade och den har blivit mindre, dock kommer ju nog alltid en del vara kvar men nu vill jag glädjas så jag gick loss på Ullared och resterande får tas i etapper nu så man har lite kvar under resterande graviditeten också men har så mycket att göra innan lilleman kommer så de e rätt skönt att ha en del avklarat också :)

Ja jag borde handla något. Men det tar emot på något sätt. Vi behöver inte handla allt heller. Har vagn och säng. Sängkläder och sånt finns också. Kanske även babyskyddet är löst. Så det är väl mest kläder och bra att ha saker.
  • Ereeka

Jag har både känt och sett sparkar och rörelse utanpå magen, och även känt hicka häromdagen :)
  • Cvs

Så härligt att läsa om all rörelse i magen hos er :) Jag har känt utanpå magen en gång, vaknade mitt i natten med handen på magen och då kom det en spark,. så hon kanske hade sparkat några gånger så att det var de jag vaknade av :) 

Imorgon är det dags för mitt första besök hos bm efter inskrivningen. Någon som har lite mer koll på vad som görs då? Vet inte om det är värt att min sambo följer med och missar en halvdag på jobbet (Han va hemma och vabbade sin större son ons-fre förra v.)? Allt såg bra ut på rul och jag mår bra därav funderingen. Hur gör ni?

• KramKolan
    Cvs skrev 2015-03-23 11:55:37 följande:

Så härligt att läsa om all rörelse i magen hos er :) Jag har känt utanpå magen en gång, vaknade mitt i natten med handen på magen och då kom det en spark,. så hon kanske hade sparkat några gånger så att det var de jag vaknade av :) 

Imorgon är det dags för mitt första besök hos bm efter inskrivningen. Någon som har lite mer koll på vad som görs då? Vet inte om det är värt att min sambo följer med och missar en halvdag på jobbet (Han va hemma och vabbade sin större son ons-fre förra v.)? Allt såg bra ut på rul och jag mår bra därav funderingen. Hur gör ni?

Jag gick själv. Iofs tredje barnet.

Vi pratade om hur jag mådde, kolla hjärtljuden och så bad jag om att kolla järnet. Var mysigt, men inte nåt speciellt man gjorde.
  • Plutten120301

Jag har gått på alla BM besök själv utan UL både denna och förra graviditeten. Det som är värt att uppleva åtminstone en gång för mannen är ju att höra hjärtljuden. Tänkte inte på det sist så första gången mannen hörde hjärtljuden var inne på förlossningen vid CTG som görs när man kommer in ; )

• komisska

Hej! Är det bara jag som inte bara känner mig överlycklig? Jag är ibland jätteglad och tycker att det är jättemysigt att vår lilla som ligger här inne. Kände första sparkarna igår. MEN ibland har jag bara sån ångest, som jag inte kan säga vad den beror på. Jag tycker heller inte att det är himmelskt att vara gravid, jag spydde flera ggr om dagen fram till v 20 men gick ändå upp 4 kg i vikt... Jag har ont och börjar bli klumpig. Igår hände nåt, skulle resa mig snabbt ur bilen för att spring o hjälpa sambon, men när jag reste mig kände jag som att jag gick av på mitten. Sån fruktansvärd smärta långt ner i magen, segnade ihop i en hög o låg kvar i 5 min, släppte sakta men har fortfarande lite ont. 1177 trodde att det kanske ´var en muskel eller ligament som gick av, ofarligt, men ändå, har ingen jätterolig graviditet. Dessutom blir jag arg på mig själv för att jag inte kan njuta o vara glad. Idag är en riktigt kass dag :( 

• MuffinCake
    komisska skrev 2015-03-23 18:29:18 följande:

Hej! Är det bara jag som inte bara känner mig överlycklig? Jag är ibland jätteglad och tycker att det är jättemysigt att vår lilla som ligger här inne. Kände första sparkarna igår. MEN ibland har jag bara sån ångest, som jag inte kan säga vad den beror på. Jag tycker heller inte att det är himmelskt att vara gravid, jag spydde flera ggr om dagen fram till v 20 men gick ändå upp 4 kg i vikt... Jag har ont och börjar bli klumpig. Igår hände nåt, skulle resa mig snabbt ur bilen för att spring o hjälpa sambon, men när jag reste mig kände jag som att jag gick av på mitten. Sån fruktansvärd smärta långt ner i magen, segnade ihop i en hög o låg kvar i 5 min, släppte sakta men har fortfarande lite ont. 1177 trodde att det kanske ´var en muskel eller ligament som gick av, ofarligt, men ändå, har ingen jätterolig graviditet. Dessutom blir jag arg på mig själv för att jag inte kan njuta o vara glad. Idag är en riktigt kass dag :( 

Här är en till

Jag är jätteglad över bebis, och känner ingen ångest inför det faktum att vi ska ha barn igen - men jag avskyr verkligen att vara gravid.

Det värsta är att jag fortfarande är så otroligt trött. Ingen ork kvar till nånting annat när jag kommer hem från jobbet.

Sambon får rodda det mesta gällande barn och hem.

Jag sover vid 8.

Det enda som får mig att orka kliva upp är tanken på att april förhoppningsvis är sista månaden jag jobbar (har sökt semester + havandeskapspenning).

Tur att man får nåt så otroligt fint i slutändan iaf ;)
Svar på tråden Bf Augusti 2015