• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Speck

Halloj, rul idag. Allt såg fint ut, tack o lov. Vi kunde inte se kön, den låg med benen i kors. Däremot låg moderkakan lite lågt så jag måste in på ett ul till för att kontrollera att den flyttat på sig. Det blir nog i vecka 32.

Angående era inlägg om att inte bara vara helt lycklig.... Jag är glad över barnet och myser över att känna sparkar etc men jag dras med ett JÄVLA humör! Jag är så lättstött, bitter och grinig att inte ens jag vill va i närheten av mig själv. :( Hatar jobbet och mina kollegor är dumma i huvudet, bm som gjorde ul gav oss en så dålig utskrift av bebis, de som gjorde min lunch delade brödet för mycket så fyllningen föll ur... Alltså jag upplever att det är nåt fel på allt... Tur jag ska till bm imorgon så får jag fråga om det är normalt att va så här grinig :P

• Kottex
    Speck skrev 2015-03-23 19:23:53 följande:

Halloj, rul idag. Allt såg fint ut, tack o lov. Vi kunde inte se kön, den låg med benen i kors. Däremot låg moderkakan lite lågt så jag måste in på ett ul till för att kontrollera att den flyttat på sig. Det blir nog i vecka 32.

Angående era inlägg om att inte bara vara helt lycklig.... Jag är glad över barnet och myser över att känna sparkar etc men jag dras med ett JÄVLA humör! Jag är så lättstött, bitter och grinig att inte ens jag vill va i närheten av mig själv. :( Hatar jobbet och mina kollegor är dumma i huvudet, bm som gjorde ul gav oss en så dålig utskrift av bebis, de som gjorde min lunch delade brödet för mycket så fyllningen föll ur... Alltså jag upplever att det är nåt fel på allt... Tur jag ska till bm imorgon så får jag fråga om det är normalt att va så här grinig :P

Vad kul at rul fick bra :) Du och andra får nog "gilla läget" med humöret, ja är inte så bitter kvällar/helger men på jobbet, jisses vad jag tycker synd om mina kollegor. Blir skitsur för lite och gör fel på fel på fel och blir ännu mer sur. Någon sm känner igen sig gällande att det man gör inte blir rätt? Det är tyvärr inte jag sm upptäcker felen utan andra. Känner mig så dum och blir arg på mig själv
  • Minxy

Jaha, då gick man in i v.19 (18+0) igen :P

Lill-humlan lever rövare i magen flera gånger per dag, känner Henån mest nertill vid blygdbenet men ibland strax under naveln också. Har inte märkt av någon hicka än men det kommer väl.

Jag har varit väldigt onyttig den här graviditeten...har levt på glass och kolasås i flera veckor känns det som!

• Sanandra
    Minxy skrev 2015-03-24 08:13:33 följande:

Lill-humlan lever rövare i magen flera gånger per dag, känner Henån mest nertill vid blygdbenet men ibland strax under naveln också. Har inte märkt av någon hicka än men det kommer väl.

Jag har varit väldigt onyttig den här graviditeten...har levt på glass och kolasås i flera veckor känns det som! smile4.gif

Haha, först var jag tidigare än dig å blev tillbakaflyttad 8 dagar å du framflyttad ngr, å nu är vi på samma. Får se vad de säger imorgon på RUL, men de tre tidigare ul har gett samma dag.:)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-03-24 08:13:33 följande:

Jag har varit väldigt onyttig den här graviditeten...har levt på glass och kolasås i flera veckor känns det som!

Härligt att känna varje dag!

Jag har också varit alldeles för onyttig under graviditeten, även fast jag sa till mig själv att jag inte skulle vara det... Svårare att ha karaktär när man vet att man kommer att gå upp i vikt oavsett och dessutom inte kan träna ordentligt, kanske ömmar lite extra för sig själv etc etc...
  • plett
    Kottex skrev 2015-03-23 19:31:40 följande:

Vad kul at rul fick bra :) Du och andra får nog "gilla läget" med humöret, ja är inte så bitter kvällar/helger men på jobbet, jisses vad jag tycker synd om mina kollegor. Blir skitsur för lite och gör fel på fel på fel och blir ännu mer sur. Någon sm känner igen sig gällande att det man gör inte blir rätt? Det är tyvärr inte jag sm upptäcker felen utan andra. Känner mig så dum och blir arg på mig själv

Precis så känner jag också, har gjort en massa konstiga saker som jag aldrig hade gjort om jag inte vore gravid. I och med att jag jobbar inom service så märker dessutom flera mina misstag och då känns det så himla pinsamt. Jag har alltid varit grym på det jag gör, men nu känner jag mig snart som en belastning för min omgivning. :(
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-03-24 08:34:07 följande:
    Haha, först var jag tidigare än dig å blev tillbakaflyttad 8 dagar å du framflyttad ngr, å nu är vi på samma. Får se vad de säger imorgon på RUL, men de tre tidigare ul har gett samma dag.:)
    Haha, ja vi får se om dom flyttar mig igen när jag ska tillbaka den 10 april för uppföljnings-UL

Med min tur lär dom väl säga: "Nä du ska inte ha bebis förrän i september!"
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-03-24 08:42:48 följande:
    Härligt att känna varje dag!

Jag har också varit alldeles för onyttig under graviditeten, även fast jag sa till mig själv att jag inte skulle vara det... Svårare att ha karaktär när man vet att man kommer att gå upp i vikt oavsett och dessutom inte kan träna ordentligt, kanske ömmar lite extra för sig själv etc etc...
    Ja, jag hade verkligen bestämt mig för att hålla igen, men så har det inte blivit....

När jag mådde illa var jag tvungen att äta hela tiden och kroppen har liksom vant sig vid att få något på en gång. Gärna nåt sött :P
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-03-24 09:51:10 följande:
    Haha, ja vi får se om dom flyttar mig igen när jag ska tillbaka den 10 april för uppföljnings-UL smile1.gif

Med min tur lär dom väl säga: "Nä du ska inte ha bebis förrän i september!"
    Uppföljnings-ul, vad innebär det?
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-03-24 11:42:42 följande:
    Uppföljnings-ul, vad innebär det?
    Jag måste dit igen eftersom jag var där "för tidigt"

På vårt sjukhus ska man vara minst v.19 (18+0) när RUL görs. Jag var bara i v.18 (17+2), så därför måste jag tillbaka, men det gör mig ingenting
Svar på tråden Bf Augusti 2015