• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • TantB
    Minxy skrev 2015-01-06 16:36:54 följande:

Har haft min bror med familj här senaste 5 timmarna. SHIT vad svårt det är att ha långbesök av folk som inte vet att man är gravid! Jag är konstant hungrig och måste äta, annars mår jag illa. Både min bror och hans fru skrattade åt mig där jag försökte smyga med mackor ute i köket.

Nu har dom precis gått. Måste ordna middag bums!

Hihi känner igen mig. För övrigt har jag varit hos min pappa och var tvungen att berätta efter att han erbjudit mig vin för femte gången haha. Var ganska skönt för då hade de förståelse för att jag låg i soffan och mådde dåligt. Kunde inte riktigt njuta av den goda maten vilket var synd men men får längta till nästa år helt enkelt .

Tror du inte att de misstänkte något då?
  • TantB
    Sanandra skrev 2015-01-06 17:18:39 följande:

Vi hade en brio happy kombi med dottern men den är så klumpig och osmidig även fast vi bor långt uppe i norr.:)

Blir en brio go next eller buggaboo Buffalo, troligen den senare när den går att köpa från Holland rätt mkt billigare.:)

Hade tänkt mig en Kronan duovagn. Fast tror nog att jag ska kika runt lite till
  • Sanandra
    TantB skrev 2015-01-06 19:22:54 följande:
    Hade tänkt mig en Kronan duovagn. Fast tror nog att jag ska kika runt lite till smile1.gif
    Finns så grymt mkt fina vagnar men vill denna gång att den ska vara smidig och lätt att få i och ur bilen.

Tänkte köpa en billig typ brio happy eller ngt att ha när det är som värst snö och på fsk sedan.:)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-06 19:31:26 följande:
    Finns så grymt mkt fina vagnar men vill denna gång att den ska vara smidig och lätt att få i och ur bilen.

Tänkte köpa en billig typ brio happy eller ngt att ha när det är som värst snö och på fsk sedan.:)
    Så gjorde vi med de två första och så gör vi nu också. Har en buggaboo för smidigheten. Ska köpa en brio happy eller brio duo på blocket att ha som dagisvagn mm.
  • Anvicra

Hej!!! Kul med FL tråd. Hängde här även 2011/12 under första graviditeten. Nu är det dags för barn 2. Är i 7+2. Illamående som sjutton men kräks inte. Köpte seaband på Apoteket i går och de har faktiskt hjälpt lite för mig. Jag rekommenderar men tror inte de funkat för alla. ????

• Minxy
    Anvicra skrev 2015-01-06 22:00:32 följande:

Hej!!! Kul med FL tråd. Hängde här även 2011/12 under första graviditeten. Nu är det dags för barn 2. Är i 7+2. Illamående som sjutton men kräks inte. Köpte seaband på Apoteket i går och de har faktiskt hjälpt lite för mig. Jag rekommenderar men tror inte de funkat för alla. ????

Vad skönt att dom hjälper lite för dig!

Jag har också provat seabands, men dom gör tyvärr inga underverk på mitt graviditetsillamående :(

Däremot är jag väldigt åksjuk (som ogravid alltså) och dom brukar funka kanon när jag ska åka tåg :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-06 22:04:55 följande:

Vad skönt att dom hjälper lite för dig!

Jag har också provat seabands, men dom gör tyvärr inga underverk på mitt graviditetsillamående :(

Däremot är jag väldigt åksjuk (som ogravid alltså) och dom brukar funka kanon när jag ska åka tåg :)

Åh, är det som ett armband man har på sig? Det är inte skadligt för barnet på något sätt? Jag mår konstant illa så det hade varit skönt att prova något som ev kan ta bort illamåendet..

Har provat postafen annars och det tar bort illamåendet men jag blir så otroligt dåsig och konstig av dem så då mår jag hellre illa. :P
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-01-06 22:23:19 följande:
    Åh, är det som ett armband man har på sig? Det är inte skadligt för barnet på något sätt? Jag mår konstant illa så det hade varit skönt att prova något som ev kan ta bort illamåendet..

Har provat postafen annars och det tar bort illamåendet men jag blir så otroligt dåsig och konstig av dem så då mår jag hellre illa. :P
    Japp, dom trycker mot akupunkturpunkter och är inte det minsta skadliga :)

För mig fungerar det som sagt klockrent på åksjuka, men inte graviditetsillamående. Men prova! Kostar 140 kr har jag för mig, är ju lätt värt det om du blir av med illamåendet.
  • afroditekissen
    TantB skrev 2015-01-06 19:22:54 följande:
    Hade tänkt mig en Kronan duovagn. Fast tror nog att jag ska kika runt lite till
    En sån vagn har vi och den har vart super bra, det går att ta sig fram fast det är 1-2dm snö, man fick med både regn skydd och myggnät till både ligg- och sittdelen och barnen kan ligga och sitta i den lääänge, äldsta dotter hade liggdelen till hon var dryga året men minsta bytte vi till sittdelen tidigare för hon aldrig velat sova middag i vagnen.. vi får plats med både vagn och hundbur bak i skuffen på bilen.
Svar på tråden Bf Augusti 2015