• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • KramKolan
    familjenl skrev 2015-01-06 22:23:19 följande:
    Åh, är det som ett armband man har på sig? Det är inte skadligt för barnet på något sätt? Jag mår konstant illa så det hade varit skönt att prova något som ev kan ta bort illamåendet..

Har provat postafen annars och det tar bort illamåendet men jag blir så otroligt dåsig och konstig av dem så då mår jag hellre illa. :P
    Ring läkaren och få Legrigan comp utskrivet! Det gör dig inte lika dåsig och ofta kan du få det utskrivet per telefon om du förklarar.
  • Sommar15
    VickanK skrev 2015-01-07 02:56:54 följande:

En fråga är det någon mer än jag som äter levaxin? :)

Jag! :) har gjort en extrakoll och fick öka min dos från 75 mikrogram till 100 mikrogram. Får ta nya prover om några veckor när jag ätit nya dosen och se om jag behöver justera mer. Tydligen vanligt att man behöver höja dosen 30-50% direkt vid konstaterad graviditet.
  • Minxy

Är det någon annan som oroar sig för tvillingar? Jag gjorde en abort för tre år sedan (åt en medicin som var fosterskadande) och när man gjorde VUL för att tidsbestämma hur långt gången jag var såg dom att det var två foster. Jag har inga tvillingar i släkten, men det spelar ju tydligen ingen roll..

Både min mamma och min man har hintat lite om att det kanske är tvillingar eftersom jag mår så illa. Jag blir alldeles matt bara jag tänker på saken..

• charlotta1985

Spännande (men läskigt!) med ev tvillingar Minxy! Jag var orolig för det, trots inga tvillingar i släkten. Första barnet och skulle kännas lite övermäktigt med två på samma gång ;). Men har varit på tidigt ul, och det var bara en där :)

• Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-07 07:27:14 följande:

Är det någon annan som oroar sig för tvillingar? Jag gjorde en abort för tre år sedan (åt en medicin som var fosterskadande) och när man gjorde VUL för att tidsbestämma hur långt gången jag var såg dom att det var två foster. Jag har inga tvillingar i släkten, men det spelar ju tydligen ingen roll..

Både min mamma och min man har hintat lite om att det kanske är tvillingar eftersom jag mår så illa. Jag blir alldeles matt bara jag tänker på saken..

Jag har tvillingar i släkten och sambon är tvilling även om benägenhet att få tvillingar bara kommer från mammans sida. Har sagt att risken finns till sambon och han vill bara svimma. Föredrar en men kommer två är de lika välkomna. Oroar mig dock mest för att det ens ska finnas ngt i magen...
  • Kattflickan

Jag äter också Levaxin. Har kollat nivåerna två gånger sen vecka 5 och TSH ligger bra. Tar 75 mg / dag.

• Minxy

Ja, jag känner också "helst en, men är det två så är det ok". Finns ju inte mycket man kan göra om det visar sig vara två liksom! :P

Oroande dock att "risken" för tvillinggraviditet ökar markant efter kvinnan fyllt 30 enligt Svenska tvillingförbundet.

• Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-07 08:56:26 följande:

Ja, jag känner också "helst en, men är det två så är det ok". Finns ju inte mycket man kan göra om det visar sig vara två liksom! :P

Oroande dock att "risken" för tvillinggraviditet ökar markant efter kvinnan fyllt 30 enligt Svenska tvillingförbundet.

Hur gammal är du?:) Själv blir jag 30 år nu i vår så hoppas strecket hår EXAKT vid 30 år, haha.;)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-07 09:16:40 följande:
    Hur gammal är du?:) Själv blir jag 30 år nu i vår så hoppas strecket hår EXAKT vid 30 år, haha.;)
    Är 32 ;)

Men! Nu har jag fått sett lilla humlan på bild! Hjärtat tickade så fint och vad hon kunde se var det bara ett foster. Moderkakan höll på att bildas och allt såg bra ut :)

SKÖNT!
  • Minxy

Synd bara att hon alltid ritar på ul-bilderna. Hon ritade ett hjärta där hjärtat var och en cirkel för att visa var gulesäcken var :P

Svar på tråden Bf Augusti 2015