• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-07 09:28:12 följande:

Synd bara att hon alltid ritar på ul-bilderna. Hon ritade ett hjärta där hjärtat var och en cirkel för att visa var gulesäcken var :P

Grattis! :) Vilken vecka är du i?
  • Minxy
    Sommar15 skrev 2015-01-07 09:53:06 följande:
    Grattis! :) Vilken vecka är du i?
    Tack!

Vecka 8 (7+6) enligt sista mens, men vecka 9 (8+1) enligt VUL :)
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-07 09:28:12 följande:

Synd bara att hon alltid ritar på ul-bilderna. Hon ritade ett hjärta där hjärtat var och en cirkel för att visa var gulesäcken var :P phpaG2gx297338.jpg

Så härligt! Hoppas jag har samma tur på fredag så jag slipper oroa mig.:)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-07 09:59:49 följande:
    Så härligt! Hoppas jag har samma tur på fredag så jag slipper oroa mig.:)
    Yes, nu är det bara att hålla tummarna för att allt ska gå bra när moderkakan ska ta över näringstillförseln till liten :)

Håller tummarna för ditt VUL! :)
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-07 10:26:51 följande:
    Yes, nu är det bara att hålla tummarna för att allt ska gå bra när moderkakan ska ta över näringstillförseln till liten :)

Håller tummarna för ditt VUL! :)
    Tack!:) När tar moderkakan över? Är i V.8+4 på fredag.
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-07 10:30:47 följande:
    Tack!:) När tar moderkakan över? Är i V.8+4 på fredag.
    Tror det är vecka 10-12. Det är därför man inte kan ropa ett försiktigt "hej" förrän efter v.12.

Jag funderar på att gå tillbaka och göra ett nytt VUL i v13 bara för att se att hjärtat fortfarande slår + att gulesäcken tillbakabildats och moderkakan tagit över.
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-07 10:41:30 följande:
    Tror det är vecka 10-12. Det är därför man inte kan ropa ett försiktigt "hej" förrän efter v.12.

Jag funderar på att gå tillbaka och göra ett nytt VUL i v13 bara för att se att hjärtat fortfarande slår + att gulesäcken tillbakabildats och moderkakan tagit över.
    Vi ska göra kub så kommer vara på ul kring V.12+0-13+6. Då borde ju allt se bra ut.:)
  • familjenl
    VickanK skrev 2015-01-07 02:56:54 följande:

En fråga är det någon mer än jag som äter levaxin? :)

Jag! Har fått höja dosen två gånger redan (precis samma som förra graviditeten) och jag ligger på 175 mg nu. Är i v 10..
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-07 07:27:14 följande:

Är det någon annan som oroar sig för tvillingar? Jag gjorde en abort för tre år sedan (åt en medicin som var fosterskadande) och när man gjorde VUL för att tidsbestämma hur långt gången jag var såg dom att det var två foster. Jag har inga tvillingar i släkten, men det spelar ju tydligen ingen roll..

Både min mamma och min man har hintat lite om att det kanske är tvillingar eftersom jag mår så illa. Jag blir alldeles matt bara jag tänker på saken..

Jag gjorde det eftersom tvillingar går i släkten och ännu mer för att jag fick två mogna äggblåsor av behandlingen vi gjorde. Men enligt vul i v 7 var det bara en :)
  • familjenl
    KramKolan skrev 2015-01-07 06:23:14 följande:

Ring läkaren och få Legrigan comp utskrivet! Det gör dig inte lika dåsig och ofta kan du få det utskrivet per telefon om du förklarar.

Ja jag gör nog det om det håller i sig eller så prover jag armbandet. Har inskrivning om 2 veckor så kan pratar med bm då om det inte gått över. Vill helst undvika mediciner i längsta möjliga mån.
Svar på tråden Bf Augusti 2015