• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Tallbarr12
    Idilia skrev 2015-01-08 14:00:04 följande:
    Måste man det? Vill inte låta snäsig. Men jag var i kontakt med barnmorska när jag fick missfall och de två jag pratade med sa ingeting om det. Efter själva missfallet var över så har jag mått bra, så det borde väl räcka? Eller? Har du någon annan info? Vi har ju fortsatt försöka så jag är ju nyfiken
    Jag tror inte heller du behöver kolla upp dig, det är skillnad om man får missfall ett antal veckor in i graviditeten när moderkakan vuxit fast mm, då kan det vara bra att kolla att alla rester stötts ut. Vad du kan göra är ju att ta något mer gravtest och se om det är svagare eller starkare.
  • Marie14
    Lillalisa skrev 2015-01-07 08:58:32 följande:
    Tack för svaret, då avvaktar nog jag med.
    Nej det har blött konstant sen det började plus att jag känner som mensvärk och igår kände jag som små kramper så är ganska säker på att det är missfall :( 
    Får bara komma över det och hoppas på nytt plus snart.. 

Tror jag är i samma sits. 

Ägget fäste tror jag och jag fick svagt plus ...men sen började det blöda.

Hoppas vi snart får plus och att det stannar kvar!
    kram!

• Lillalisa
    Idilia skrev 2015-01-08 14:00:04 följande:
    Måste man det? Vill inte låta snäsig. Men jag var i kontakt med barnmorska när jag fick missfall och de två jag pratade med sa ingeting om det. Efter själva missfallet var över så har jag mått bra, så det borde väl räcka? Eller? Har du någon annan info? Vi har ju fortsatt försöka så jag är ju nyfiken
    Nej, jag ringde bara för säkerhets skull och hon jag pratade med sa att det inte behövs då det är så tidigt. Det räknas ungefär som försenad mens. Alla vet ju inte ens om att man varit gravid när det sker så tidigt. Enda är om man får några större besvär så ska man ta kontakt. 
  • Lillalisa
    Marie14 skrev 2015-01-08 18:35:22 följande:

Tror jag är i samma sits. 

Ägget fäste tror jag och jag fick svagt plus ...men sen började det blöda.

Hoppas vi snart får plus och att det stannar kvar!
    kram!

Vad tråkigt! :( Var det före eller efter bim? 
    Kram
  • Lillalisa
    Marie14 skrev 2015-01-08 19:58:21 följande:

Plus efter bim. Blödde dock innan Bim.

Ok, tänkte bara om det var möjligt att det bara var mens, vissa får väl det innan kroppen fattat att man e gravid. Men det är ju samtidigt dumt att hoppas för mycket då blir man bara besviken fler gånger :( 
  • Marie14

Ja..så kan det vara det med.
    Känns helt OK nu.

Har läst det också. Men nu så är det inget plus på stickorna.

• frestelsen

Jag fick höra att man kan få plus precis innan mens och de är tidiga mf som inte vill fastna eller är helt som det ska. Jag får så hela tiden plus, mens, plus, mens. Det va då eftersom jag bodde på Södersjukhusets gyn hittade polypen. Ägget blir befruktat men kan inte fastna för polypen är i vägen.

Såg att ni skrev om sånt, de heter preklinskt mf eller nåt sånt.

Har någon här prövat bidrottninggele?

• WhiteRose

Har någon här prövat bidrottninggele?

Jag har ätit det i cirka en månad. Hoppas att det är den som har gjort att jag fick positivt på mitt äl-test för 2 dagar sen :)
  • frestelsen

Spännande:) va och leta efter det, men tänkte äh lika bra att vänta till efter op. Jag är ju så envis och hoppas vi ska slippa den och ägget hittar nån plats att fastna på iaf. Men har du haft svårt att få ÄL?

WhiteRose skrev 2015-01-09 15:11:28 följande:

Jag har ätit det i cirka en månad. Hoppas att det är den som har gjort att jag fick positivt på mitt äl-test för 2 dagar sen :)

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre