• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Idilia

Min mens kom igår... Så femte försöker sket sig.

Försöker också tänka att det kanske finns en mening. Första barnet kom ju precis när jag ville. Nu har alla planer rasat, det har gjort mig lite ödmjuk. Försöker tänka positivt. Och nu ska jag tröstäta julgodis

• TheLe003

Hej.

Jag tänkte hoppa in här trots att jag bara är på fjärde försöket. Jag vet sen innan att jag inte är någon frögurka.

Vi försöker få till tredje barnet. Första tog 17 mån, andra 4 mån och har en känsla av att detta kommer att ta tid.

Jag kan relatera till allt som skrivits här. Min pojk är nu 5 år och jag ser tillbaka på tiden då vi försökte få till honom som en stor livskris. En sådan livskris som på något sätt förändrat något i själen, något som präglar mig numera.

Jag är 30, min man 33, son 5 och dotter 3 år.

Jag är lite osäker på hur länge jag orkar försöka nu, det är så psykiskt påfrestande. Så vi får se hur tankarna utvecklas framöver.

• Tallbarr12

Gott nytt år! Hoppas det blir bebisarnas år för oss allihop Jag spenderade nyårsafton med äl-värk i magen, vilket blir andra äl sen missfallet i november. Har haft äl på dag 20-21 båda månaderna sen dess men är glad och tacksam att kroppen ändå funkar, var rätt orolig att det skulle ta tid för cykeln att sparka igång igen...

• Eldora

Hej och gott nytt år :) 

Önskar att få hoppa in här. Vi försökte i 7mån, alltså 7ggr, sen satte det stopp eftersom vi blev för besvikna varje gång, det tog för mkt på allt att inte få till det och som ni skriver, det där med att ha koll på äl, sex på beställning, vänta in mens, besvikelse etc. Så vi tog en paus men nu är vi på det igen och är inne på försök nr 4. 
    Så alltså sammanlagt: försök nr 11, om vi räknar ihop det. 

Jag har en dotter på 10år som blev till trots skydd och en son på 7år som blev till på andra försöket. Jag var bortskämd med de första barnen. Men jag försöker tänka att det händer när det är meningen. 

Håll hoppet uppe <3

• everlove

Hej på er, och gott nytt år! Känner ni er hoppfulla inför det nya året?

Jag har inte fått något utslag på äl-testerna den här gången heller, men har inte tagit varje dag så kan ju ha missat stegringen. En jäkla massa sex har det blivit i alla fall när karl har varit ledig, tjoho! Skrattande SÅ skönt att det har känts mer naturligt, och inte "nu måste vi ha sex".. vi har legat för att vi har velat helt enkelt. Har varit stressad över att vi inte haft så mycket sex det senaste, det har ju inte hjälpt direkt, har blivit ännu mer funderingar hos mig.. Nu känns det lite som att vi är tillbaka på banan Glad

• Marie14

Jag går och väntar. Jag hade ÄL på julafton och igår sju dagar senare fick jag två små bruna fläckar på pappret när jag hade kissat.

Vill tro att det är nidblödning. Men man vet aldrig. Är ju några dagar till BIM....6 eller 7 januari.....

Har aldrig haft det innan, jag har bara haft blödningar innan äl....

• Tallbarr12
    Marie14 skrev 2015-01-01 19:05:05 följande:

Jag går och väntar. Jag hade ÄL på julafton och igår sju dagar senare fick jag två små bruna fläckar på pappret när jag hade kissat.

Vill tro att det är nidblödning. Men man vet aldrig. Är ju några dagar till BIM....6 eller 7 januari.....

Har aldrig haft det innan, jag har bara haft blödningar innan äl....

Så spännande!
  • everlove

Idag fick jag en glad gubbe för första gången på äl-testet!! Skrattande Förvånad

Förväntade mig den vanliga runda cirkeln, sprang omkring och gjorde en massa annat för att distrahera mig som jag brukar göra.. Kollade till i förbifarten, och där var den!

Jag har ägglossning! Kanske inte varje månad, men jag är i alla fall kapabel till ägglossning..! Fan en sån lättnad!! En grej som står rätt till i alla fall. GladHjärta

• Idilia

I morgon blir en jobbig dag. En gravid kompis kommer hit. Hade jag fått som jag velat hade vi varit ungefär lika långt gångna nu. Kommer bli en påminnelse om att det tar tid för oss. Samtidigt som jag är glad för hennes skull. Jobbigt, som sagt

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre