• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Lillalisa
    Idilia skrev 2015-01-06 20:40:56 följande:
    Stackare! Jag fick missfall för några månader sen, v 4+3 eller något sånt. Det började med pyttelite blod men slutade med vanlig mens. Jag ringde 1177 och hon gav ingen annan info än det som står på deras hemsida.

Jag blödde i fyra-fem dagar, och hade rejäl mensvärk. Men jag gick aldrig till barnmorskan och det tyckte inte barnmorskan heller. Så länge man inte har onormalt ont eller feber, tror jag iaf.

Hoppas det bara är en ofarlig blödning!
    Tack för svaret, då avvaktar nog jag med.
    Nej det har blött konstant sen det började plus att jag känner som mensvärk och igår kände jag som små kramper så är ganska säker på att det är missfall :( 
    Får bara komma över det och hoppas på nytt plus snart.. 
  • Lillalisa
    Tallbarr12 skrev 2015-01-07 08:21:13 följande:
    Hur har det gått, har det kommit mer blod?
    Ja, det har ju blött hela kvällen och natten tyvärr :( Först väldigt vattnigt men rött och idag mer segt och rött. Så det var det.. Får trösta sig med att det antagligen var bäst så. Men visst känner man sig besviken.. 
  • Idilia

[quote=74637691][quote-nick]Lillalisa skrev 2015-01-07 09:00:32 följande:[/quote-nick]Ja, det har ju blött hela kvällen och natten tyvärr :( Först väldigt vattnigt men rött och idag mer segt och rött. Så det var det.. Får trösta sig med att det antagligen var bäst så. Men visst känner man sig besviken.. [/quot

Tänkte att jag kunde trösta dig med att det antagligen är för tidigt för att ha stört ägglossningen särskilt mycket. När jag fick missfall fick jag mens fyra veckor efter

• frestelsen

Jag hoppar gärna in i den här tråden. Jag har en dotter på 13 år. Har träffat mannen i mitt liv och nu försöker vi skaffa en sladdis. Vi har försökt sen juni och har 3 tidiga mf. Efter dessa upptäcktes en polyp i livmodern. Väntar på kallelse för att ta bort den och hoppas att vi får en bebis efter:)

• Lillalisa
    Idilia skrev 2015-01-07 12:07:54 följande:

[quote=74637691][quote-nick]Lillalisa skrev 2015-01-07 09:00:32 följande:[/quote-nick]Ja, det har ju blött hela kvällen och natten tyvärr :( Först väldigt vattnigt men rött och idag mer segt och rött. Så det var det.. Får trösta sig med att det antagligen var bäst så. Men visst känner man sig besviken.. [/quot

Tänkte att jag kunde trösta dig med att det antagligen är för tidigt för att ha stört ägglossningen särskilt mycket. När jag fick missfall fick jag mens fyra veckor efter

Tack, det låter ju som du säger tröstande. Får hoppas på det :) 
  • everlove
    Lillalisa skrev 2015-01-06 20:16:25 följande:

Hej på er! Igår plussade jag och var världens lyckligaste. Äntligen! Räknade med att vara 5+1 idag. Så för några timmar sen började jag känna som mensvärk och att det kom nåt i trosan. Och visst var det blod :( nu är jag världens lessnaste, ganska säker på att detta är ett missfall. Nån som har erfarenhet? Borde man kolla upp detta eller är det ingen ide då det är så tidigt?

Så trist Rynkar på näsan Hoppas det tar sig snart igen!
  • BusigaSyrran
    Tallbarr12 skrev 2015-01-06 12:29:56 följande:
    Välkommen hit? Gick det bra att kontakta kvinnokliniken?

Jag påbörjade utredning innan första graviditeten, så jag har lite koll om du undrar nåt.
    nja dom tyckte jag skulle vänta först o se om vi hade lyckats denna månaden för än är den lite sen men inte vågat testa.
  • BusigaSyrran
    Idilia skrev 2015-01-07 12:07:54 följande:

kram på dig, håller tummarna! men du bör kolla så att det verkligen är ett mf så att man vet att allt har kommit ut isåfall innan ni försöker igen.
  • Idilia
    BusigaSyrran skrev 2015-01-08 00:52:38 följande:
    kram på dig, håller tummarna! men du bör kolla så att det verkligen är ett mf så att man vet att allt har kommit ut isåfall innan ni försöker igen.
    Måste man det? Vill inte låta snäsig. Men jag var i kontakt med barnmorska när jag fick missfall och de två jag pratade med sa ingeting om det. Efter själva missfallet var över så har jag mått bra, så det borde väl räcka? Eller? Har du någon annan info? Vi har ju fortsatt försöka så jag är ju nyfiken
  • BusigaSyrran
    Idilia skrev 2015-01-08 14:00:04 följande:
    Måste man det? Vill inte låta snäsig. Men jag var i kontakt med barnmorska när jag fick missfall och de två jag pratade med sa ingeting om det. Efter själva missfallet var över så har jag mått bra, så det borde väl räcka? Eller? Har du någon annan info? Vi har ju fortsatt försöka så jag är ju nyfiken
    ingen aning aldrig haft mf, men dock så vart de två av mina kompisar som fick komma in o kolla så att allt var ute innan de skulle försöka igen.
    men de sa även att ägglossningen kommer ju att komma igång igen innan du får din mens även om du bör ha mens en gång först innan ni försöker igen.
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre