• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-04-07 11:57:16 följande:

Nu är rul klart och pyre ser så frisk ut den kan och antagligen blir det en lillasyster<3

Vad roligt, grattis! =)
  • TussGroda

Hej!

Jag hoppar in i denna tråden också, läst igenom hela och är beräknad i september med mitt första barn (5 september för att vara exakt).

Jag är en glad sprallig arbetsnarkoman (jobbar heltid samt driver ett företag utöver det), 20 år och inflyttad till uppsala från västkusten.

• Krompirusa

min sambo tycker samma sak hahaha

Jag har grav illamående från helvetet och de har inte avtagit något så jag blev sjukakriven sen 2 v tillbaka för kroppen orkade inte jobba mer, har sjukskrivning 2 veckor till så jag får återhämta mig lite... får akupunktur mot illamåendet men de säger att de tar några gånger innan de börjar fungera så jag ska dit varje dag för en behandling.. ? håller tummarna för att de ska fungera

MalinOlsson skrev 2015-04-07 04:50:40 följande:

Ja min sambo påstår också att man ätit en och annan bulle för mycket ????

Vad är det du ska testa akupunktur emot? Hoppas att det hjälper

• Mijjan

Skulle ju berätta på jobbet idag hade jag tänkt.. Är i vecka 16 och de börjar äntligen synas lite men beslöt mig för att avvakta två veckor till bara för att :-P har semester nästa vecka och hoppas på reaktioner när jag säger att läs typ är halvvägs och de inte märkt nåt (vilket är den reaktion alla haft hittills..) är rädd för massa daltande bara för man är gravid och ju längre jag kan skjuta på de desto bättre hur länge kunde ni sova/ligga på mage? Älskar det och försöker njuta än så länge. Är nog inte länge kvar innan de blir andra lägen för min del

• IMHO
    Mijjan skrev 2015-04-07 14:30:09 följande:

hur länge kunde ni sova/ligga på mage? Älskar det och försöker njuta än så länge. Är nog inte länge kvar innan de blir andra lägen för min del

Är i v 17. Ligga på mage går oftast bra även om jag känner att magen/kulan trycks in lite grann. I går kväll var dock inte alla familjemedlemmar lika positiva till det utan det kände som någon därinne försökte trycka tillbaka. Det var med viss triumf jag la mig på sidan istället. Första gången jag kände en fosterrörelse jag vågade lita på. Har moderkakan i framvägg, så jag trodde jag skulle få vänta lite till.
  • MalinOlsson
    Krompirusa skrev 2015-04-07 14:08:44 följande:

min sambo tycker samma sak hahaha

Jag har grav illamående från helvetet och de har inte avtagit något så jag blev sjukakriven sen 2 v tillbaka för kroppen orkade inte jobba mer, har sjukskrivning 2 veckor till så jag får återhämta mig lite... får akupunktur mot illamåendet men de säger att de tar några gånger innan de börjar fungera så jag ska dit varje dag för en behandling.. ? håller tummarna för att de ska fungera

Usch.. tycker synd om dig.hoppas att akupunkturen hjälper till. Håller tummarna att du snart är symtom fri. Än så länge peppa peppa har man de lindrigt.. sätts nålarna runt huvudet då?
  • Manik
    lördagsgodis skrev 2015-04-07 11:57:16 följande:

Nu är rul klart och pyre ser så frisk ut den kan och antagligen blir det en lillasyster<3

Grattis! Så härligt! En liten lillasyster, har du både kille och tjej sedan tidigare? Själv ska vi på RUL idag klockan 13 och börjar bli nervös nu.. Hoppas kunna se vad det är för ett litet liv där inne. <3
  • lördagsgodis

Ja vi har en son på 7 och en dotter på 5 sen innan och även om jag tänkt att det skulle passa bra in med en lillebror oxå så ska det bli jätte kul med en lillasyster!

Idag ska vi möta mormor och gammomma på stan för en fika och så ska barnen få ge en flickig boddy och berätta att de ska få en lillasyster:) upprepar nog samma grej imorgon när vi ska på middag hos farmor.

Svar på tråden BF september 2015!