• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken

Hej tjejer, jag har varit på ljuvlig solsemester en vecka, kul att läsa ikapp! Trist att en del mår risigt men roligt med lyckade RUL! Har själv RUL på fredag, känns verkligen som en milstolpe. Har varit orolig för att jag inte känt bebis alls fast jag tyckte att det kändes för några veckor sedan, men kanske är det moderkakan som hunnit växa och dämpar rörelserna. För idag plötsligt har jag känt flera gånger! Kanske för att jag har lite för tajta brallor på mig som klämmer åt den lilla stackaren :) I alla fall väldigt glad att jag följde lördagsgodis exempel och köpte en doppler, har använt den tre gånger och det har gjort mig till en mycket trevligare person att leva med... Dock säger den ju bara att bebisen lever, inte mycket mer. Så jag är rätt nervig inför RUL. Men hoppas och tror att allt kommer se lika bra ut som det har gjort och kommer att göra för er andra! Vecka 19+1 idag. 

• 1StoltMamma

Vi har katt men skaffa honom i höstas och han och dottern är bästisar. Men han har också blivit rastlös och börja klösa på soffan nu trots 2 stora klösträd. Vår lösning var att släppa ut han tidigare än planerat. Hade tänkt vänta ett tag till och nu blir han av med rastlösheten ute men dock har vi andra problem som att han äter allt som kommer i hans väg. Han snor mat och sopor, bröd.. ja allt men ska vara normalt enligt veterinären

• Sopp

Ber om ursäkt i förväg till känsliga läsare men nu blir det inte mycket sjukare! Igår natt drömmer jag att två kvinnor kommer in med ett kuvert, de har fått ett sexuppdrag. Uppdraget går ut på att de ska ligga, men också amma (av varandra), det senare vill de inte göra. Jag bestämmer mig för att vi istället ska gå till sovrummet för en trekant, men först ska jag på toa och kissa. Sen vaknar jag, av att jag faktiskt kissar!!! 28 år och kissat i sängen. Hej vecka 22!

• sagofröken
    Sopp skrev 2015-04-09 07:52:39 följande:

Ber om ursäkt i förväg till känsliga läsare men nu blir det inte mycket sjukare! Igår natt drömmer jag att två kvinnor kommer in med ett kuvert, de har fått ett sexuppdrag. Uppdraget går ut på att de ska ligga, men också amma (av varandra), det senare vill de inte göra. Jag bestämmer mig för att vi istället ska gå till sovrummet för en trekant, men först ska jag på toa och kissa. Sen vaknar jag, av att jag faktiskt kissar!!! 28 år och kissat i sängen. Hej vecka 22!

Hahahaha förlåt men det påminner alldeles för mycket om mina galna sexdrömmar VARJE NATT nu, och tre gånger har jag varit sjukt nära att kissa i sängen för att jag drömt att jag gått på toa! Stackare :)
  • paddi84

Jaha, då fick man tydligen inte bestämma själv när det va dags att berätta för kollegorna... :( galet besviken på min chef idag då hon under ett möte igår berättat för kollegorna att jo men hon ska sluta då för hon ska ha barn... Sa tidigt till båda cheferna för att de skulle kunna planera sommaren men sa då även att det va hemligt..

• lördagsgodis

Härligt med solsemester sagofröken, själv åker vi iväg om tre veckor för sol och bad, ska bli skönt med en familjesemester innan bebis kommer.

Trist att du inte fick berätta själv paddi men syns det inte på dig än?!? Själv fick jag berätta i v.15 för kollegorna då magen började sticka ut misstänkt mycket.

• EijaIsland
    paddi84 skrev 2015-04-09 09:14:40 följande:

Jaha, då fick man tydligen inte bestämma själv när det va dags att berätta för kollegorna... :( galet besviken på min chef idag då hon under ett möte igår berättat för kollegorna att jo men hon ska sluta då för hon ska ha barn... Sa tidigt till båda cheferna för att de skulle kunna planera sommaren men sa då även att det va hemligt..

Næe! Fy vad tråkigt!

Vi gjorde 'misstaget' att berätta för min pojkväns farmor och hon kunde inte hålla tyst innan vi ville berätta i vecka 12. Fast en söt liten farmor som inte riktigt förstår att man inte pratar om det innan dess... vi kunde ju inte riktigt vara arga på henne. Dock tyckte jag det var otroligt (!!) tråkigt att en del från den sidan av familjen kom och sa ' vi hörde en liten nyhet om er...' när jag bara var 8/9 veckor och verkligen inte ville att någon skulle veta utom mor och farföräldrarna. och såklart så himla tråkigt att inte få berätta själv. Att folk inte förstår att man vill det, känns nästan lite elakt.
  • Mockingjay

Gjorde RUL igår, allt såg bra ut. Tog inte reda på kön men är väldigt nyfiken. Någon som tror sig se flicka eller pojke på bilden?

• lördagsgodis

Dom säger att rund panna/skallform ska betyda ficka och plattare panna/skallform ska betyda pojke men vet inte hur mycket sanning det ligger bakom. Tycker din bild är åt det rundare hållet så gissar flicka

• Sopp

Ärtan i min mage ska ju vara en pojke, och han har väldigt rundad panna - Så jag vet inte riktigt om det där stämmer? =) Svårt att se snopp eller snippa på den bilden! Grattis till en frisk liten krabat.

Svar på tråden BF september 2015!