• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Felixxmor

Andra natten för Felix i eget rum.....
    Ni som undrade innan....andra natten blev bättre.
    Vi var bort i går, kom hem i natt. La honom i sängen och gick ut, han sov ju redan. Då brukar han vakna till när vi klär av oss, för hans sömn blivit störd medans vi flyttat honom från bil/vagn. Ja ni fattar va....
    Han somnade som sagt direkt.....skönt, brukar ta över en timme att natta om honom.
    Men till natten nu ja....eller morgonen....i morse så kalla han sitt : aaaaaah aaaaah. Jag körde inte direkt då blev det : AAAAH AAAAH. Då hörde mamma honom. Skönt att han inte skriker i alla fall, var bara första natten.
    Känns bra med eget rum nu!!!! Även för mamma

• Helen H 79

majflickan
    Ja det är ju så..man ska ha lite "tur" att få en bra avdelning..vi får hålla tummarna för oss att det blir bra för oss alla när det är dags för dagis!!
    Som tur är ska jag vara hemma hela året och skola in 8 januari

• Molina

Åh ser att ni pratar dagis. Vi har hamnat i ett litet dilemma nu och jag behöver lite tips och råd. Det är så att den avdelningen vi vill att Moa ska gå på har vi nu fått plats på och det är en 1-5år men dilemmat är att hon måste börja redan 2 Augusti då, annars har vi en plats åt henne på småbarnsavdelningen som hon kan börja på i September men vi vet inte riktigt vad vi ska välja det känns som Augusti är så tidigt men samtidigt är vi inte säkra på att sätta henne på en småbarnsavdelning.
    Vad skulle ni gjort det är ju bara 1 månad imellan????

A lie: Gud vilken bild helt underbar

Felixxmor: Va skönt att det gått så bra att flyttat honom till eget rum.

• Bonanza
    troll77 - jag skulle ha tagit den avdelning som känns bäst. En månad är ju ingenting! Det är ju inte som att hon kommer vara helt omogen för dagis ena månaden och jättemogen nästa. Då är det bättre att ni tar det som känns bäst.
    /Bonanza
  • Jessi74

Jag tror att Isabella ska börja dagis 1 sept. Men jag vet inte för dagisplatserna är det ju kö på. Och nu ska vi flytta i juli så jag måste ändra dagis för vi vill ju ha ett i nya området. Urk, det är svårt det här!

• Helen H 79

troll77..beror ju helt på dagisgruppen vilket som är bäst..Finns fördelar med både 1-5 och småbarnsavdelning Är säker på att det blir bra vilket ni än väljer!!!

• Sunshine81

Hej hej, dagis !! Nej gud inte redan. Jag tänkte skola in min äldsta kille som blir 3 i aug. men lillen ska börja nångång nästa år. Vill inte sätta dom tidigt på dagis men har man inte fler dagar eller så så är det ju självklart att man måste. Men jag börjar jobba i aug och då ska min sambo vara hemma ca 1 år, så isaac kommer börja nångån i aug 07 kanske, vi får se.
    Angående semester planer som nångång frågade om innan så har vi !!!
    Om 1 månad ska vi åka till USA !! Wiiee, längtar så. Därifrån (miami) ska vi ta karibisk kryssning i 7 dagar. Så himla underbart ska det bli. Båten stannar på 4 olika exotiska öar ´4 av dagarna. Sen resten är man på båten som är 14 våningar stor. Ska bli jätte härligt. Det ända jag fasar över är 10 timar flygning dit, usch, med barnen. Jaja det går nog bra. Har ni andra några planer ??

• Bonanza

Vi ska försöka få till en smekmånad någonstans. Annars har vi inga sommarplaner. Jo förresten, jag planerar att bli gravid och att se jäkligt mycket på fotboll! Men inga semesterplaner i reseväg än.

/Bonanza
  • Helen H 79

Vi ska till Gotland några dagar och hälsa på Christians mamma och "bonuspappa"..sedan blir det Bornholm en vecka oxå Ser mycket fram mot sommaren och hoppas på fint väder!
    Bebisverkstan väntar vi med tills efter sommaren..vill njuta av grillning och lite vin i ljummna sommarkvällar först
    Börjar ni andra oxå "längta" lite efter en bebi igen??
    Våra junisar har ju blivit SÅ stora!!!

• Lady Namárië

Mmm, visst drar det lite i bebistarmen. Men det vore inte helt fel med ett fast jobb först.

You can't take the sky from me.
Svar på tråden Junibebisar del 3