• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Sunshine81

Hej hej, nu har jag vatt på 10 månaders kontrollen, men isaac blir 10,5 på fre. Allt gick bra och han gjorde pinsett greppet och slog med klossarna. Vägde ca 10.800 och var 76,5 lång.
    Han håller på att få sin 6 tand så han e lite kinkig. Men annars e det en glad kille, ska upp på allt och älskar att leka med bollar, slänga ner saker på golvet, leka tittut, plocka upp o lägga tillbaks, och sin bror har han jätte kul med. Det är det första han vill ut till när han vaknar, samma med storebror. Han tycker också det är så kul med isaac nu, jätte kul att se. Längtar tills han kan gå riktigt så dom kan leka bättre, springa runder o så.

• A lie

Idag har vivarit och kollat in grannens 10 lammungar + deras fårskallr till morsor som just släppts ut. Så sööta.. en - flasklamm? - var jättenyfiken på oss och kom framspringande på en gång snuttade på Widars jacka mm...

♥♥♥ Widar ♥♥♥

• majflickan

Fick ju reda på igår att Anton har fått dagisplats nu, men vilken avdelning o så vet vi inte än.
    O börjar nu fasa för att han inte kommer hamna på småbarns avdelningen. E därför ja valde de dagis just för att de som ligger allra nämast oss har bara 1-5 avdelningar.

Men där han fått har den en småbarn o en 1-5. vill inte alls att han ska gå i 1-5. vill inte han ska gå på dagis än överhuvudtaget o ska hand evill ja ju ha han på en lugnare avdelningen.
    Usch tycker detta e jättejobbigt. Ska ringa dit nästa vecka o hoppas få ngt svar.

varför kan man inte få va hemma tills de blir lite större.....

• JCA

majflickan: Men jag tror att det kan vara bra med 1-5 också. Där finns kankse int eså många småbarn så personalen har antagligen mer tid för din lilla prins. Och dom andra barnen brukar vara väldigt hjälpsamma och goa mot dom misnta ckså.

• Helen H 79

håller med JCA..jobbade själv på en 1-5 avdelning och jag vill ABSÅLUT att Jonathan ska gå på en ..vill inte lämna honom där de har 15 barn som alla är 1-3 år, de kan omöjligt hinna med alla! Men visst förstår jag dig..det verkar lugnare på småbarnsavdelning på ett annat sätt. Inga stora "brötiga" men oftast är de jättegoa vid de små!!
    MEN var och en gör som de känner..skulle oxå vilja var hemma längre!!!

• CamillaJ

God kväll!
    Jag skulle också vilja vara hemma LÄNGRE! Isak ska börjar dagis i sommar.. Huuuua.. redan i juni.. när ska era junisar börja som börjar detta året?

Bea85

Hej Min Isak sitter aldrig still längre jätte jobbigt sen så om man inte se till han så ställer han sej upp i matstolen .. ska nog inhandla en sele hmmm ..

• Mandy

Vi har valt att låta Blenda börja dagis i december. Ebba började först i februari men den här gången känns det lugnare. Förskolan är jättebra och syrran är ju där Känns inte alls lika "läskigt" att hon ska börja som med Ebba. Det innebär dock att min sambo får 2 månader mindre hemma och det är han inte helt nöjd med. Men jag tänker på ekonomin. Ska bli skönt med 2 löner.
    Hoppas nu bara att det inte är några problem med plats där. Måste ringa och höra.

• majflickan

Jag har oxå jobbat på 1-5 o de e därför ja inte vill ha han där. men klart när ja jobbade på den avdelningen så va hälften blöjbarn av 18 barn så de va mycket.
    Blir väl bra men e så nojig bara=)

• Bonanza

Noah ska börja 15 timmar i veckan i oktober/november. Det tror jag blir jättebra!

/Bonanza
Svar på tråden Junibebisar del 3