• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Bonanza

Åh... jag längtar så jättejättemycket efter en till bebis! Vi "räknar" med, eller planerar utifrån, att det ska gå lika fort som förra gången. Och eftersom vi vill ha barn i februari/mars, ska vi börja försöka snart. Spännande. Det negativa är ju då att jag kanske är gravid över sommaren med alla fester och så. Men å andra sidan är jag ung, jag har måååånga somrar kvar att dricka vin på.

/Bonanza
  • TAHN

Jag hade tänkt sätta in Theo på dagis i januari, men tyvärr så räcker inte mina mammadagar, eller jo, men vi har inte råd att jag ska ta ut så lite, så jag måste sätta in honom i augusti, eftersom jag måste ta ut fulla dagar!.. men det går säkert bra, men hade inte alls räknat med det! Jag å theo var i sandlådan idag, han blev livrädd å helt hysterisk... konsitgt, han satt först på knäna å spanade sen så satte han sig i krypställning å då började han gråta... var tvungen att gå in för han klättrade på mig som en galning å bara skrek! Får försöka nån annan gång! Hur mår ni då alla junimammor?

• TAHN

men gud vad konstigt det blev, jag hade ju gjort massor me mellanrum.. jaja sak samma!

• Helen H 79

Här mår vi bra!! UNDERBART väder!!!
    Har era junisar fått smaka på godis än?? Jag försöker dra på det men han börjar faktiskt fatta att det är godis i skålen nu..han går och tittar på den och säger "namnam" ungefär!!

• Vasen

Vi har en liten gottegris . Godis har han inte fått smaka, men kakor, kex och bullar äter han ibland. Och tårta. Vi är själva helt usla på att låta bli godis och kakor och det är ju svårt att inte låta Reuben smaka när han ser att vi äter. Han brukar få lite russin eller ett smörgåsrån när vi äter godis, jag vet inte om det är nyttigare egentligen?

Vi är nog tvugna att börja leva lite hälsosammare själva (eller bara äta godis när Reuben sover).

• majflickan

Här kommer vi vänta me o försöka skaffa en till, tills tidigast nästa år, ja skulle vilja ha en till våren -08, men beror ju oxå mycket på jobb o skola så de passar. Men än tycker ja de e alldeless för tidigt. Känner att ja inte har haft Anton "för mig själv" tillrcäkligt än.

Annars e allt jättebra idag, solen skiner e väl närmare 25 grader minst i solen nu. har tom fått hängt ut sängkläder idag e jättegott. ska hem till mina föräldrar i em o äta påskmat. men först ska vi åka ut o se om ja kan få tag på en vårjacka. min förra lämnade ja tillbaka förra helgen för den gick sönder i tvätten. Måste ju ha en, tyvärr e min gamla lite liten, som ja hade före grav =)

Såg förresten ett kort igår hos andreas mamma som hon tog på Andreas födelsedag för 2 år sen, oxå innan anton i magen. Jösses vad smal ja såg ut. o ja har eg aldrig vart direkt smal, men ansiktet va så litet jämfört me nu tycker ja. o jättebrun va ja Bara o sattsa på de till sommaren. har ju iaf gått ner 2 kg nu på ngr veckor så åt rätt håll går de ju=)

GLAD PÅSK till er alla!!!

• Felixxmor

Ursäkta jag stör i dagis och syskon prat
    Måste bara få fråga en sak....

Dricker alla barnen här ur pipmugg???
    Felix förstår sig inte på den. Och jag vet inte hur jag ska få honom att förstå. Har provat att ha honom liggande, som när han dricker välling. Det går inte.
    Har gett honom vanlig nappflaska, sedan bytt mitt i drickandet för att se om han suger vidare på pipmuggen. Men icke!!!
    Någon med förslag!!!???
    Lär sig alla barn att dricka ur sådan tror ni???
    Mugg klarar han av ganska bra, men hade varit perfekt med pipmugg när man är ute och går eller så....

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!!!!

• Bonanza
    Godis och kakor etc: Nej, Noah har inte fått smaka något sånt. Eller jo, när jag fyllde år fick han en tugga sockerkaka. Annars är det sötaste han fått vanlig formfranska. Inget godis förrän han verkligen förstår. Alltså när han är myycket äldre!

Angående pipmugg: Noah älskar sin pipmugg. Den är det bästa han vet. Han kan avbryta oss mitt i maten bara för att slänga sig efter sin mugg. Helst skulle han nog sova med den. Han älskar vatten och sitter jämt och suger på sin mugg.

Nu har vi ätit påsklunch. Noah åt lax och potatis, och det var jättegott! Men kokt ägg petade han bara på och tyckte att det var otäckt. Sedan smakade han och ryste.
    /Bonanza
  • Bonanza
    Och så glömde jag att ge själva tipset: kan ni inte bara ge honom pipmugg till maten några gånger. Alltså att ni ser till att han har druckit lite på morgonen så att han inte törstar ihjäl, men ändå är tillräckligt törstig för att dricka ur pipmuggen? Annars får ni väl helt enkelt satsa på vanlig mugg direkt och ta nappflaska på promenader?
    /Bonanza
  • Jessi74

Nej godis vill jag vänta med så länge det bara går. Kakor känns också onödigt att introducera. Isabella har dock fått smaka glass två ggr...lite onödigt tycker jag också men så blev det.

Isabella dricker ur pipmugg ibland, men föredrar sin lilla nappflaska om hon ska dricka själv.

Svar på tråden Junibebisar del 3