• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Molina

Moa har fått smakat på sockerkaka mer sött har hon inte fått förutom nån skiva formfranska då och då.
    Hon fick värsta sockerkicken när vi gav henne sockerkaka så vi misstänker att hon kan vara känslig för socker sen tycker väl jag också att det är onödigt. Därimot får hon russin gud det älskar hon.
    Hmm själv är jag en riktig godisråtta så det börjar bli jobbigt nu när Moa vet vad skålen innehåller.

Moa klarar inte av pipmugg hon bara sätter vattnet i halsen så här kör vi med en liten nappflaska.

• CamillaJ

Isak har en spillsäker pipmugg och han tycker om den jätte mycket Isak får smaka ibland utan godsaker vi äter .. idag har han fått påskägg som han smakat godis ur!!

• Bonanza

NU har jag försökt natta Noah i över en timme! Han är helt slut och jättesömnig, men bara vägrar somna! Och sambon är inte hemma och kan ta över.

/Bonanza
  • majflickan

Anton har nappflaska till vattnet, har en pipmugg som inte spiller men den bara han gnagar på kommer inte ur lika lätt. isåfall dricker han bättre ur vanligt glas.

Anton har väl smakat på lite sött, har bla fått glas, nån gång har han väl fått smaka kaka. men inget godis.
    Min mamma gav onom hallonsylt idag o de tyckte ja väl inte rikgit om men han inte o stoppa henne. Men de får dröja ett tag innan han får igen=)

• Manja

Jag vill heller inte ge alicia en massa sötsaker. Mina föräldrar vill ge henne men jag tok vägrar. Jag vill inte att hon skall vänja sig vid sådana saker utan  när hon blir lite äldre så kan hon börja lite smått. Men jag tycker att hon är för liten för det.

Alicia dricker oxå vatten från pipmuggen men hon kan liksom inte dricka ur den så att hon suger hela tiden utan jag får ge henne och sedan avbryta och ge henne igen annars sätter hon vattnet i halsen. Hon kan heller inte hålla den själv utan när hon väl gör det så vill hon bara leka med den och kastar muggen hej vilt så att vattnet sprutar ner hela köket.

Gjorde era barn det oxå innan de började hålla i muggen fint själva? Och hur i sådana fall skall jag kunna lära henne att inte kasta med muggen? Skall jag bara låten tiden ha sin gång och vänta på att en dag så kommer hon att lära sig det själv.... eller?

Jag lever och andas bara för min älskade Alicia
  • TAHN

Theo kan dricka själv ur både pipmugg å flaska, men jag har tappat bort droppskyddet till pipmuggen så det bara forsar vatten ju.. men Theo älskar att få kallsupar av vattnet när han dricker ur pipmuggen så han drar i sig massor sen får han en kallsup å garvar jättemycket å forsätter... Skum :P Försökte vara ute med Theo idag, men så fort han nuddar marken gallskriker han, e det nån annans barn som gör likadant? vet inte vad jag ska göra.. jag har testat gått ut med honom i tre dagar...

• Bonanza

Noah har inte heller något spillskydd på pipmuggen, och har aldrig haft. Han gillar det bättre så.

/Bonanza
  • CamillaJ

TAHN

Förrut när jag släppte ner Isak på marken blev han typ tjurig han tog upp benen så han slapp nudda marken men jag har släppt ner honom endån och så nu kryper hasn runt fast han tycker att det är lite läskigt men det tror jag att dom gör i början! Jag håller i Isak när han få gå på marken så han vänje sej lite vid det innan han kan gå själv och sen att han få känna på att gå i skor .. för det ha han på sej ute!

När Isak äter pannkakor så brukar han få jordgubbsylt ... hmm jag tror han smakat det mesta, men det är ju inte så att han får massor av det jag ger han. Få han smaka så är det lite osv

Måste ta honom nu för han håller på med sin dagliga hobby.. slänger ner alla skor från skohyllan JIPPIE

• Molina

Är det nån av er som ha haft ögoninflammation och om hur ser ögat ut. Usch det bara rinner i mitt öga vet inte vad det kan vara möjligen pollen kanske men jag har aldrig känt av det förut.

• JCA

troll77: Det hade jag och barnen nu i höst/vinter. Det blir liksom små gula klumpar i ögat, alltså det varar typ. Och bara rinner hela tiden och bara kommer mer och mer och mer. Det är oerhört smittsamt så handhygienen är jätteviktig, även att man ska tvätta sig innan man tvättar det friska ögat och så.
    Tvätta med ljummet vatten på bomullstuss, utifrån och in i ögat.

Det kan behövas antibiotikadroppar om det inte går över.

Svar på tråden Junibebisar del 3