• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Bonanza

Noah har inga vantar alls när han är ute och leker. Han är varm av sig precis som jag och tar bara av sig vantarna om han har några. Nu är det ju ändå så himla varmt.

Come what may
  • alarik82

alarik har ibland vantar men oftast drar han av sig dom, men känner jag att dom börjar bli kalla typ när han sover så sätter jag på dom igen

nån som ger sina citrusfrukter

• Felixxmor

Ni pratade innan om vad barnen förstår....måste berätta något som jag tcker e så gulligt.
    När Felix har sin napp så brukar jag fråga : Kan mamma få bappen (nappen )??
    Då tar han nappen och stoppar den i min mun.
    Givmild liten gosse!!

• Felixxmor

Vår välling var oxå slut här, men jag köpte ny 8 månaders. Så vi får använda den under sommaren, köpte en stor "kartong".
    Min systerson e 2år och han dricker den ännu. Han blev jätte hård i magen av 1års välling.
    E det stor skillnad på 8månaders och 1års välling tror ni???

• JCA

Dom är ju ganska olika i färgen, vällingsorterna... Antagligen mycket mera fibrer i 1-årsvällingen.

• TAHN
    Hej hej...Glad

Theo är riktigt jobbig just nu, han e så himla mammig, han bara skriker rätt ut om han inte får sitta i mitt knä!Gråter

Theo stoppar oxå nappen i min mun om man frågar efter den, men ibland stoppar han den i typ ögat eller nått!

Theo förstår katt, lampa och kocko (våran gökur)
    Nu har han lärt sig vinka oxå, det tog ett tag :P

Kan era små sötisar klappa händerna? Theo kan det inte Räcka ut tungan

Förresten, vi var ju hos läkaren för hans öron, det var inget fel på dem, men hon trode det var tänderna som gjorde honom grinig å så (trots att hon tyckte att han tog sig mycket för öronen) Hon sa till mig att ge honom alvedon morgon å kväll, trots att han inte har feber (alltså för tändernas skull) Men inte fullt lika mycket alvedon som rekomenderas!
    Har ni oxå hört det? Jag vågar inte ge honom alvedon så ofta (då skulle jag ju få ge honom alvedon tills han blir två år Skrattande, så han får om han är extremt gnällig!
  • CamillaJ

God kväll!
    Isak förstår när man säger titta på Tv-n då tittar han dit och kolla ett bra tag om det är nåt intressant. Och hämta bollen då sticker han iväg och letar och hämta den, sen så säger jag kasta bollen då kastar han den till mej och bli så lycklig vart är lampan.. då säger han dää och fråga man va pappa är så tittar han runt sej, det va kul idag på morgonen då vi gick in för att väcka Isaks pappa då frågade han Isak kan du säga pappa? Då lutade sej Isak fram 2 cm från Gustavs ansikte så spottade han ut nappen och sa bappa min gosbebis !

• CamillaJ

TAHN

Isak klappar händerna.

Så roligt med att dom förstår så mycket nu det kändes som nylingen man satt och småsnackade med dom osv.
    Isak vinkar mycket hehe då menar jag mycket .. när han ser nån på stan han satt och vinkade till en flicka i samma ålder men på andra sidan gatan hehe dom va så söta.

Finns det nåt kul som ni märkt att era bebisar tycker är lite otäckt eller så.. isak tycker inte om hår eller typ " snaggat" hehe eller skägg, hans kusin ha en liten häst med konstigt gult hår ta han på den så ryser han hehe.. så kul att se.

• S72

emmamaria; jag har gett Tuva apelsiner o mandariner, hon älskar det! Kanske för att jag vräkte i mig citrus när jag var gravid

Dyker in här, det var länge sen jag var i denna tråd

Svar på tråden Junibebisar del 3