Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Reuben har ätit apelsin, jättegott tyckte han, men han blev alldeles prickig olyckligtvis. Clementiner har han också ätit, utan att bli prickig
.
De ord Reuben förstår är nog mamma, pappa, Mulle (ena katten), banan och näsa.
Han har nu börjat fnissa. Gömmer sig och fnissar när man hittar honom, så himla gullig
.
Noah vinkar till alla! Till spegelbilder, till människor på bussen, till kompisar i sandlådan... han älskar att vinka!
Det var så kul häromdagen också, för min morfar var här. Så sjöng han för Noah och när han hade sjungit klart klappade Noah händerna. Jättegulligt! ![]()
emmamaria - jag ger citrusfrukter. Hon gillar det, fast grapefrukt ville hon inte ha.
Surt väl.
Ibland kan jag få sån här tanke "oj kan hon äta det här" och det kan vara vad som helst av vanlig mat. Men visst är det väl egentligen bara salt, spenat, mangold, honung, nötter mm som de inte ska äta?! Nu är de väl så stora att de kan smaka på det mesta väl?! Eller hur resonerar ni? Igår åt Isabella hemlagad spagetti och köttfärssås och gillade det. Och dagen före potatis och torsk i ugn. Känns bra att ha kommit igång med hemlagat, är rätt less på alla dess glasburkar som måste återvinnas!!!
jag har för mig att ja hört att man ska vara försiktigt med citrusfrukter, därför ja undrade om de var nån mera som gav, för alarik älskar mandarin å apelsin...
emmamaria - jag tror det är ur allergisyfte man ska vara försiktig med citrusfrukter. Tror det är tills de är 1 år eller så?! Röda grönsaker ska man också vara försiktig med tror jag ur allergisyfte?!
jessi ok, alarik har inte fått nå utslag eller nått annat som skulle visa sig av mandarinen som tur är iallafall, för de har ja kollat noga när han ätit
Cas har ett ljud som vi är rätt säkra på att det betyder "katt": "AKK!" låter han med något slags fräsande när han ser kissen. Han gör samma ljud när han ser andra långhåriga saker i ungefär samma färgställning som katten. Igår när vi var och handlade såg han en fuskpälskrage på ICA Maxi, och utbrast genast "AKK!". Jag kunde inte låta blir attt köpa den, och gissa om katten är tacksam över att Cas har något annat att klappa på nu. ![]()
Gabriel ger mig alltid nappen efter han har sovit. Behöver bara säga "får mamma nappen" så spottar han ut den!! Sedan kan han hämta saker främst bollar och så kan han bolla fram och tillbaka.
Ord förstår han många av, främst de som rör mat !!
Men just nu på favoritlistan är ju att gå med lära gå vagnen eller nåt annat han hittar (lekbacken, dammsugaren etc) och för varje dag står han längre och längre stunder utan stöd. Igår stog han nog närmare en halvminut innan han dunsar ner på rumpan!
Dom börjar bli så stooooora nu!! Otroligt!
Hur många här inne är det som är på bebis nr2?
Jonathan klappar händerna så fort han hör musik
Jag tror Jonathan har ont av apelsin för ibland när han bajsat så får han nässelutslag av bajset..ser jätteläskigt ut!!! Börjar tro att det kan vara att apelsinen är för stark
Synd för han ÄLSKAR apelsin!! Igår när vi var och handlade så lyckades han få tag i en clementin och så tog jag den och la tillbax den och han ILLVRÅLA så det hördes i hela affären!! Hoppas han kan äta det senare.
Har inte provat 1-årsvälling ännu..kanske man kan göra snart?!?
Bebis nr 2 ska TIDIGAST tillvekas efter sommaren..börjar få rejält bebissug när man ser de små