• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • primusbarn

Edvin äter också på nätterna. Det funkar ganska bra än så länge, men har han inte slutat med det till sommaren kommer jag att försöka göra något åt det då. Till hösten börjar jag ju jobba igen och då vill jag gärna sova hela natten

• Missisola
    Ja sova.....*önskedrömmer*....har inte sovit på över ett år...
    Är det inte tänder så är det tillväxtperoder, förkylning u name it...
    Nu börjar den kroniska trötthrten sätta in...
  • Snigla

Primus äter en gång på natten, vanligtvis vid 4-5, men sista tiden har han börjat vakna tidigare... Trodde först att det var för att han inte fått i sig så mycket innan han somnat (för trött för gröt och somnar innan han fått i sig så mycket välling) men igår åt han ordentligt och vaknade ändå kl 2 inatt... Nåja, så länge det bara är en gång så.

• primusbarn

Snigla: Vilket fint namn! Edvin heter också Primus
    Ja, alltså inte som första namn, men ändå...

• JCA

Erik äter på nätterna, jo. Inatt har han varit hos min storasyster och hennes man, då har han bara vaknat en gång, halv tre, för att äta. Men men, så är det...
    Jag har precis fått min stora tjej på 3 att sluta äta välling på natten. Hon hade ju slutat men började igen när Erik kom. Nu har jag dealat bort det, efter en vecka utan välling på natten så åkte vi till leksaksaffären så fick hon välja vad hon ville. Haha, hon valde ett pussel för 74.50...

• Mandy

Blenda äter 1-2 ggr/natt. Just nu när jag ammar är det helt ok. men misstänker att hion inte kommer vilja göra det särskilt länge till och då blir det avvänjning.
    Ebba slutade äta vid 5 månader och jag tycker det känns så jobbigt att gå upp och laga till välling el. ersättning! Tja, vi får väl se hur det går

Nyponsoppa varnar de ju väldigt för när man är hos tandläkaren första gången med barnen. Min sambo var där och kom hem och varnade. När Ebba var kanske 1 1/2 köpte jag det trots allt och han blev förfärad! Och blir det fortfarande, lite fånigt eftersom hon får glass av honom, äter lite yoghurt med socker ibland samt godis ibland. Jag menar att det finns värre saker än att ge nyponsoppa ibland som innehåller bra vitaminer till skillnad från annat onyttigt. Jag tror tandläkaren är rädda för att det blir för ofta som mellis och kanske i nappflaska när man är ute att ge i vagnen.

• Bonanza

Noah äter inte på nätterna och har inte gjort det sedan sex månader eller så. Vi satte stopp och han var helt ok med det. Runt fem kan han få välling om han vägrar somna om.

Bättre att vara hatad för den man är, än älskad för någon man inte är
  • Missy

Filippa äter 1-4 ggr per natt. Tycker det går bra när det är en eller två gånger, men tycker det är jobbigt när hon vaknar varannan timme flera nätter i rad. Kommer låta henne äta på nätterna ett tag till, tycker för tillfället det är mindre jobbigt att låta henne äta på nätterna än att försöka få henne att inte äta. Tids nog slutar hon väl.

• A lie

Har också hört att man varnar för nyponsoppa just för att många väljer att ge det i nappflaska = dålig kombination. tycker gott man kan köpa soppor och krämer nu när det finns gott om osötade alternativ. Visst att de också är söta, men det är ju "naturligt socker"

• majflickan
    8 månaderskontroll på bvc idag. Anton väger nu 10480g o e 74.5cm, längden va samma som sist o har bara gått upp 200g känns rätt gott. E tillräckligt o bära på ändå.

Pratade lite om sömnen eftersom han äter 2 gånger/natt. Hon tyckte vi skulle försöka avvänja iaf de första målet vid 1 tiden. o de skulle vi bara göra rakt av.
    Får se om vi fixar de. nu i em skulle ja lägga han, han va jättetrött, men han började skrika ngt hysteriskt fick knappt luft o somnade snyftandes, troligen e de ju så han kommer göra på natten oxå.
    Men vi känner ju båda att vi orkar inte o gå upp så på nätterna, måste få sova mer än 4 timmar i sträck nån natt.

Frågade om tips på mellanmål oxå. Hon tipsa om o koka egen kräm, ska nog testa de. går ju o göra i en massa olika smaker oxå.
Svar på tråden Junibebisar del 3