• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Jessi74

Vi har satt tillbaka sidan på spjälsängen igen. Isabella sov i sin säng precis bredvid vår säng men med tanke på hur mycket hon rör sig och kryper iväg i sängen när hon vaknar så blev vi oroliga att hon ska göra sig illa. Iaf bestämde vi att nu ska hon somna i sin säng och inte i min famn. Igår tog det 40 min inkl vällingdrickande (jag stod vid sängen hela tiden och buffade i baken, lade ner henne när hon reste sig osv). Idag tog det drygt 20 min totalt! Känns bra! Hon är inte ledsen eller så, håller bara på och rör sig upp och ner trots att hon är trött. Men det gick snabbare idag som sagt vilket känns som ett framsteg!

• Jessi74

Ang. kräm - det enda jag har kokat är rabarberkräm men det brukar man ju ha en massa socker i - då blir det ju lika onyttigt. Ska man koka utan socker då och i övrigt som vanligt?! Brukar väl vara vatten och potatismjöl i kräm, va?

• Mandy

Är ganska äckligt med kräm utan socker tycker jag Gjorde det till min äldsta när hon var mindre. Fick bär av min mamma, blåbär och hallon. Men om man inte sockrade lite så gick det inte att äta.
    På den tiden fanns det nästan inga osockrade fruktpurér så jag tyckte jag kunde sockra dem lite lätt med fruktsocker.

• majflickan

jag ska testa me äpplen de e ju oftast rätt söta. Anton har tidigare fått äpplemos så de e väl bara o göra ngt liknande de tyckte han va jättegott. Så hoppas de nu me. vill bara försöka o få ner konstanden ngt för alla burkar

• My sunshine

hur ofta matar ni era barn? josefine äter med 3 timmars mellan rum på ett ungefär...har hört att de ska äta var 3 timme stämmer det? eller ger vi för mycket eller för lite mat? hon äter ca 5ggr per dag

• Molina

my littel sunshine: Vår Moa har också börjat äta med ca 3 timmars mellanrum jag misstänker att hon är inne i en tillväxtperiod just nu... Moa äter mellan 4-6 ggr per dag.

Äntligen har Moa börjat sova mindre om dagarna nu sover hon ca 1timma på förmiddagen och 1 timma på eftermiddagen.
    Helt plötsligt idag så togs sig Moa upp med hjälp av mina händer och började gå jätte härligt att se hur koncentrerad hon va på stegen.

Hemmagjord kräm det va intressant, vi har jätte svårt att få i Moa mellis hon är inte så förtjust i frukt eller gröt.
    Är det nån som har börjat med fullkornsvälling än?

• majflickan

ja funkar de inte me kräm så e alltid macka populärt...

Inatt åt anton bara en gång. men ena gången han vaknade så sov han inne hos oss o då gick de jättebra utan mat. TÄnkt om han kunde somna om lika bra i sin säng.

Anton får 8 månaders välling från semper nu

• alarik82

4 natten alarik har sovit hela natten... gud va underbart de rä så få sova. man är ju nästan utvilad när kl är 7 på morronen

• Maiana

Hejsan. Har ar ju lanken for oss :o) Bra att ni ar inne pa mat och mat-tider, min tjej ater 3-4 ggr per dag, inkl ett mellanmal, dvs en banan, macka eller yogurt. Men sen ater hon oxa valling imellan, hur mycket valling ger ni till era sma per dag? Jag har undrat om jag ger henne for mycket mat...

Svar på tråden Junibebisar del 3